امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها + فیلم محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی مدیر عملیات حج تمتع آمار بازگشت حجاج ایرانی را تشریح کرد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران
سرخط خبرها

جزئیاتی جدید از گازگرفتگی و فوت یک مادر و پسر در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۷۶۲۱
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
جزئیاتی جدید از گازگرفتگی و فوت یک مادر و پسر در مشهد
جزئیاتی از حادثه گازگرفتگی در بولوار فرامرز عباسی که منجر به جان‌باختن یک مادر و پسر شد.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز؛ صبح شنبه گذشته پدر خانواده وقتی کنار همسر و دو پسرش صبحانه می‌خورد، هرگز نمی‌توانست تصور کند که این آخرین‌باری است که همه اعضای خانواده اش را در کنار هم می‌بیند. تنها نگرانی پدر، کسالت دو پسرش بود. پس از اتمام صبحانه مرد به محل کارش می‌رود.

«محمدجواد» به دلیل کسالت و بیحالی در خانه پیش مادرش می‌ماند، اما «امیرحسین» به مدرسه می‌رود ولی چند ساعت بعد او هم به دلیل سردرد برای استراحت به خانه برمی‌گردد. چند ساعت پس از بازگشت او، پدر برای جویاشدن از وضعیت سلامت پسرانش با آنها و همسرش تماس می‌گیرد، اما هیچ‌کدام به تماس‌های پرتکرار پدر پاسخ نمی‌دهند.

 درنهایت مرد محل کارش را ترک می‌کند و راهی منزلش در بولوار فرامرز عباسی می‌شود. حدود ساعت ۱۴:۲۰ او به آپارتمانش در کوچه فرامرز عباسی ۶ می‌رسد. با سرعت خودش را به طبقه سوم می‌رساند و با ورود به خانه با پیکر بی‌جان تمام اعضای خانواده‌اش روبه‌رو می‌شود. آن هم در شرایطی که شش نفر دیگر از ساکنان این ساختمان هفت واحدی نیز دارای علائم گازگرفتگی بودند، بدون اینکه خود متوجه شده باشند.

در ادامه این پرونده تلخ، پدر که متوجه می‌شود امیرحسین، محمدجواد و همسرش نبض ندارند، بلافاصله از اورژانس یاری می‌خواهد. به گفته محمد علیشاهی، مدیر روابط‌عمومی اورژانس مشهد، نخستین تماس ساعت ۱۴:۲۰ با اورژانس برقرار می‌شود و چهار دقیقه بعد اولین تکنسین با موتورلانس (آمبولانس موتوری) خودش را به محل می‌رساند. 

دقایقی بعد نیز چهار دستگاه آمبولانس دیگر به محل اعزام می‌شوند. با توجه به نیاز هر کدام از اعضای این خانواده به یک تیم کامل پزشکی، هر کدام از آمبولانس‌ها راهی یک بیمارستان می‌شوند. آمبولانس نخست مادر را به بیمارستان فارابی، آمبولانس دوم امیرحسین را به بیمارستان رضوی و تیم سوم اورژانس محمدجواد بیست و پنج ساله را تحویل کادر درمان بیمارستان مادر می‌دهند.

۳ عضو خانواده در ۳ بیمارستان

تلاش پزشکان دو بیمارستان فارابی و رضوی برای احیا و نجات امیرحسین و مادرش نتیجه نمی‌دهد و هر دو جان می‌بازند. محمدجواد، اما چند کیلومتر دورتر با کمک پزشکان بین مرگ و زندگی است. کادر درمانی بیمارستان مادر با اینکه امید چندانی به بازگشت محمدجواد نداشتند، ۴۰ دقیقه با تمام توان برای نجاتش تلاش می‌کنند. همت آنها درنهایت نتیجه‌بخش می‌شود و قلب محمدجواد دوباره تپیدن را آغاز می‌کند. 

اما لحظاتی بعد دوباره قلب محمدجواد از تپش می‌ایستد که کادر درمان ناامید نشده و دوباره او را احیا می‌کنند و در شرایطی که هوشیاری بیمار روی شمار ه ۳ بوده است، کمی وضعیتش را بهبود می‌بخشند. هرچند تا زمان تنظیم این گزارش و پیگیری ما از دوستان محمدجواد، همچنان وضعیت این جوان ناپایدار است.

یک ایراد ساختاری

از همان لحظات نخست، ردپای گازگرفتگی در این حادثه ناگوار هویدا بود. به‌ویژه پس از اینکه کارکنان آتش‌نشانی در بررسی و سنجش گاز در ساختمان، شاهد حجم زیادی از گاز منوکسیدکربن در هر سه طبقه از ساختمان بودند و مشخص شد به‌جز ساکنان واحد آخر، شش نفر دیگر از ساکنان این مجمتع هفت واحدی علائم مسمومیت داشته‌اند، آن هم بدون اینکه خود متوجه شده باشند و اگر پدر این خانواده نمی‌رسید، احتمال افزایش قربانیان این حادثه وجود داشت. حدود ساعت ۱۵ با اعلام خبر این حادثه به آتش‌نشانی مشهد، امدادگران از ایستگاه ۴۳ زیر نظر آتش‌پاد دوم حسن نجمی، معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد، به محل این آپارتمان رفتند. 

آتش‌نشانان پس از ورود به این ساختمان اقدام به سنجش گاز در تمام نقاط ساختمان کردند. سنجشی که در همان طبقه اول ۱۰۰۰‌پی‌پی‌ام گاز را نشان می‌داد. در ادامه عملیات، آتش‌نشانان توانستند مبدأ نشت گاز منوکسیدکربن را در ایراد لوله‌کشی خروجی گاز و دودکش‌های پکیج صنعتی پیدا کنند و به‌دنبال آن با دستور قاضی عارفی‌راد، بازپرس جنایی، گاز این ساختمان تا دریافت تأییدیه سازمان نظام مهندسی قطع شد.

بررسی‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که ساختمان محل حادثه، قدیمی‌ساز بوده و این خانواده بیست سال در این ساختمان سکونت داشته‌اند. همچنین به گفته یکی از دوستان محمدجواد، سطح هوشیاری‌اش از ۳ به ۵ افزایش یافته و پزشکان همچنان درحال تلاش برای نجات جان او هستند و پدر این خانواده با اهدای اعضای همسر و پسر نوجوان دیگرش به بیماران نیازمند موافقت کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->