خبرنگاران مشهد، نائب‌الزیاره خبرنگاران شهید غزه شدند + فیلم اکران مستند امیدبان در سینما مهر کوهسنگی مشهد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کپی برابر محرومیت؟ | ماجرای کپی‌برداری از یک نمایشنامه و واکنش‌ها به حکم شورای نظارت بر تئاتر مشهد کنسرت «پازل» روی صحنه سالن میلاد + زمان برگزاری آلبوم شریفیان در میان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ مجله سانگ لاینز آلبوم «برهان من» منتشر شد ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ۱۴ و ۱۵ خرداد + زمان پخش مهران مدیری با «ساعت ۶ صبح» در راه سینما «جان برنساید» نویسنده اسکاتلندی درگذشت فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد + جزئیات بهروز افخمی «فرزند صبح» را به هوش مصنوعی می‌سپارد همه‌چیز در مورد سریال «در انتهای شب»، سریال جدید پارسا پیروزفر + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش این جای خالی دیگر پر نمی‌شود ماه آسمان نگارگری | درباره استاد «رضا بدرالسما» مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) از «تگزاس ۳» تا «خجالت نکش ۲» | رقابت در گیشه سینما‌ها داغ‌تر می‌شود نبشتن ز گفتن فزون‌تر شناس
سرخط خبرها

تونی لیانگ رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو شد

  • کد خبر: ۲۲۸۵۸۳
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
تونی لیانگ رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو شد
بازیگر برنده شیرطلایی ونیز به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو ۲۰۲۴ انتخاب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، تونی لیانگ، بازیگر چینی- هنگ‌کنگی، رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌المللی سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو (TIFF) شد.

این بازیگر شصت‌ویک‌ساله که سال ۲۰۰۰ برای بازی در فیلم «در حال و هوای عشق» وونگ کاروای برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن شد، گفته است: از ۱۲ سالگی که در هنگ‌کنگ بزرگ می‌شدم، به یاد دارم که تمام فیلم‌های کلاسیک ژاپنی آن زمان را می‌دیدم. این سفرهای هیجان انگیز به سینما برای من شروع یک عشق بزرگ بین فیلم ژاپنی، مردم و فرهنگ آن بود.

ارتباط لیانگ با جشنواره فیلم توکیو به سال ۲۰۰۰ باز می‌گردد، زمانی که فیلم «در حال و هوای عشق» در بخش نمایش ویژه سیزدهمین دوره جشنواره به نمایش درآمد. او سال ۲۰۰۸ با «صخره سرخ» بازگشت و پس از ۱۵ سال غیبت، سال ۲۰۲۳ برای شرکت در یک مسترکلاس و نمایش فیلم «۲۰۴۶» در بخش تمرکز جهانی به جشنواره بازگشت.

لیانگ از زمان شروع فعالیت هنری خود روی صفحه نمایش در دهه ۱۹۸۰ در بیش از ۱۰۰ فیلم بلند بازی کرده که ۳ فیلم از این میان برنده شیر طلایی ونیز شد که شامل «شهر غم» به کارگردانی هو هسیائو هسین در سال ۱۹۸۹، «سیکلو» به کارگردانی تران آن هونگ در سال ۱۹۹۵ و «هوس، احتیاط» آنگ لی در سال ۲۰۰۷ می‌شود. وی سال پیش جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره ونیز دریافت کرد.

این بازیگر همچنین در فیلم «قهرمان» نامزد اسکار ۲۰۰۲ و فیلم‌های موفق در گیشه شامل «امور دوزخی» اندرو لاو و آلن مک محصول ۲۰۰۲ و «شانگچی و افسانه ۱۰ حلقه» مارول در سال ۲۰۲۱ بازی کرد. وی به تازگی در فیلم «انگشت طلایی» فلیکس چونگ بازی کرد که برای آن جایزه بهترین بازیگر مرد را در جوایز فیلم هنگ‌کنگ دریافت کرد و در حال حاضر مشغول فیلمبرداری فیلم «دوست خاموش» به کارگردانی ایلدیکو انیدی کارگردان مجار نامزد اسکار است که قرار است سال ۲۰۲۵ اکران شود.

سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از ۲۸ اکتبر تا ۶ نوامبر (۷ تا ۱۶ آبان) برگزار می‌شود.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->