نزاع و درگیری زوج جوان ۱۰ هکتار مزرعه را به آتش کشید نزاع خیابانی به قتل انجامید| اعترافات تکان دهنده جوان قاتل شکایت از پدر خیانتکار| او برای صیغه هایش میلیاردی هزینه می‌کرد! هشدار: یک مورد مثبت تب دنگی در تربت‌حیدریه مشاهده شد واژگونی لیفتراک در نیشابور حادثه آفرید (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی که گلوی همسرش را برید| فرزندان درخواست قصاص پدر را دارند قتل مسلحانه همسر خیانتکار و معشوقش در ویلا آیا تنهایی و اضطراب باعث سکته مغزی می‌شود؟ آتش سوزی در تالاب هورالعظیم مهار شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) چگونه یک کوله‌پشتی، کودکان ژاپنی را متحد کرده است؟ عشق به زن متاهل منجر به قتل شد| دستگیری قاتل فراری در مرز کمبود جهانی قلم‌های انسولین‌| هفت میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند انفجار سوپرمارکت در خیابان هدایت مشهد ۲ مجروح بر جای گذاشت (۲۷ تیر ۱۴۰۳) جزییات آتش‌سوزی منطقه خائیز | جرقه‌ای که از مزرعه کشاورزی شروع شد تأثیر منفی گرما بر روی جنین | سکته گرمایی را جدی بگیرید کشف بیش‌از ۱۰ هزار قرص غیرمجاز در غرب مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کلید اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد تیم المپیاد زیست شناسی ایران در جهان خوش درخشید + اعضای تیم زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش اعلام شد اهدای خون بیش از ۲ هزار نفر در روز‌های تاسوعا و عاشورا در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

۶ منبع طبیعی پروتئین برای کاهش وزن

  • کد خبر: ۲۲۹۵۸۰
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
۶ منبع طبیعی پروتئین برای کاهش وزن
پروتئین دارای TEF (اثر حرارتی غذا) بالاتری نسبت به چربی یا کربوهیدرات است، به این معنی که بدن شما با خوردن آن کالری بیشتری می‌سوزاند.

به گزارش شهرآرانیوز، پروتئین دارای TEF (اثر حرارتی غذا) بالاتری نسبت به چربی یا کربوهیدرات است، به این معنی که بدن شما با خوردن آن کالری بیشتری می‌سوزاند. علاوه بر این، پروتئین می‌تواند به شما در ساخت توده عضلانی کمک کند. همانطور که مصرف پروتئین کافی برای کاهش وزن سالم مهم است، کیفیت پروتئین نیز اهمیت زیادی دارد و بهتر است پروتئین مورد نیاز بدن را از منابع طبیعی دریافت کنید.

در ادامه چند مورد از منابع مغذی پروتئین به شما معرفی می‌شود:

۱) تخم مرغ ۶ گرم پروتئین در هر تخم مرغ

می‌توانید تخم مرغ را به‌صورت ‌آب‌پز بخورید و از این طریق پروتئین بدون چربی دریافت کنید. هر عدد تخم‌مرغ با حدود ۷۰ کالری، مملو از ۶ گرم پروتئین است که شما را سیر نگه می‌دارد و به جلوگیری از پرخوری در اواخر روز به شما کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه، کالری دریافتی را کاهش می‌دهد. به علاوه، تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین D است و جالب است بدانید کمبود ویتامین D با چاقی شکمی مرتبط است.

 

۲) لوبیا ۷.۵ گرم پروتئین در نصف فنجان

لوبیا یک ماده غذایی بسیار سالم با پروتئین بالا و فیبر متراکم است. ترکیب پروتئین و فیبر در حبوبات به کاهش دریافت کالری کمک کرده و حتی از پرخوری جلوگیری می‌کند.

 

۳) ماست یونانی - ۱۷ گرم پروتئین در هر ۱۵۰ گرم

ماست یونانی یکی از بهترین مواد غذایی پر پروتئین برای کاهش وزن، به ویژه به عنوان صبحانه یا میان‌وعده، است. برای انتخاب سالم‌ترین نوع ماست یونانی، نوع کم‌چرب آن را مصرف کنید. این مقدار چربی کم همراه با پروتئین، شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. می‌توانید ماست یونانی را با میوه‌هایی مانند انواع توت، سیب و ... ترکیب کنید تا فیبر هم دریافت کنید.

 

۴) تن ماهی - ۲۴.۷ گرم پروتئین در هر ۸۰ گرم

کنسرو تن ماهی یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها برای دریافت پروتئین است. با مصرف یک وعده تن ماهی، تقریباً ۲۵ گرم پروتئین کامل به علاوه دوز سنگینی از چربی‌های سالم را به بدن خود می‌رسانید. برای این منظور می‌توانید ساندویچ تن ماهی درست کنید یا حتی در سالادها از تن ماهی استفاده کنید.

 

۵) سینه مرغ - ۲۶ گرم پروتئین در هر ۱۰۰ گرم

یکی از متنوع‌ترین و کم‌چرب‌ترین گزینه‌های پروتئینی برای کمک به کاهش وزن، سینه مرغ است. می‌توانید این ماده غذایی مغذی و مقوی را به طرق مختلف مانند کبابی، گریل، آب‌پز، در سالاد یا پاستا مصرف کنید.

در هر ۱۰۰ گرم سینه مرغ، حدود ۲۶ گرم پروتئین، به علاوه آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز برای رشد عضلات، ترمیم و عملکرد کلی بدن وجود دارد.

 

۶) گردو - ۴.۳ گرم پروتئین در هر ۳۰ گرم

مصرف روزانه آجیل در درازمدت با کاهش وزن و کاهش خطر چاقی در بزرگسالان مرتبط است. گردو منبع عالی پروتئین گیاهی است و در هر یک مشت از آن، حدود ۴ گرم پروتئین وجود دارد که به رشد و ترمیم عضلات کمک می‌کند. هم‌چنین گردو با ۲ گرم فیبر در هر ۳۰ گرم، به افزایش سیری کمک می‌کند و در طولانی‌مدت سبب کاهش وزن می‌شود.

علاه بر این، گردو تنها آجیل درختی است که منبع عالی آلفا لینولنیک اسید (ALA) و اسید چرب امگا ۳ است.

زنگنه افزود: با برقراری تماس بین مادر اهداکننده شیر و بانک شیر تمامی توضیحات شرایط اهدا شرح داده می‌شود و در صورت نداشتن بیماری خاص یا عدم استفاده از دارو‌هایی که ممنوعیت شیردهی دارند، با انجام یک‌سری آزمایشات رایگان، مادر می‌تواند شیر اضافی خود را به بانک شیر وبا نیت نذر شیر، اهدا کند و در صورت تمایل؛ مادر می‌تواند به مدت یک‌سال با این بانک همکاری داشته باشند.

مسئول بانک شیر مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) در کرمانشاه ادامه داد: برای ایجاد همکاری آسان‌تر و کم کردن زحمات مادر با این مجموعه، ابتدا نحوه آموزش دوشیدن شیر به صورت کاملا بهداشتی ارائه می‌شود با اخذ آدرس از مادر، راننده‌های مخصوص این امور به آدرس‌های محل سکونت مادران مراجعه کرده و ظرف‌های استریل شده را به مادران تحویل می‌دهند و زمانی که ظرف‌ها پر شد با راننده تماس می‌گیرند تا راننده برای دریافت شیر به درب منزل مراجعه و شیر را تحویل و به بانک شیر منتقل می‌کنند و سپس طی فرایند‌هایی در اختیار نوزادان قرار می‌گیرند.

وی در خصوص مدت زمان نگهداری شیر‌های اهدایی، افزود: شیر‌ها در فریزر در منازل در دمای ۱۸ درجه به مدت ۳ ماه و در فریزر‌های صنعتی بیمارستان با دمای ۲۰ درجه به مدت ۶ ماه قابلیت نگهداری دارند، البته به دلیل نیاز تعداد زیادی از نوزادان نارس که در مرکز بستری هستند، قبل از پایان ۶ ماه تمامی شیر‌ها اهدا می‌شوند.

زنگنه در ارتباط با استقبال مادران با این طرح، گفت: با وجودی که ابتدای کار ما مصادف شد با شیوع کرونا و استرس و نگرانی مادران، اما با این وجود با فرهنگ‌سازی مناسب در آن زمان این طرح به تدریج مورد حمایت و همکاری قرار گرفت و با بالا بردن آگاهی مادران به تدریج مادران به میزان مهم بودن و ارزش شیر مادر و نیاز نوزادان به شیر مادر برای سلامتی فرزندان خود پی‌برداند.

وی خاطر‌نشان کرد: کمک به شیردهی نوزادان از جمله اقداماتی است که باعث افرایش رشد جمعیت است. شیر مادر خاصیت از بین بردن میکروب‌های موجود در بدن نوزاد، خاصیت دارویی، تقویتی در نوزادان را دارد. خوشبختانه امروز با توجه به دوره‌های آموزشی اهمیت شیر مادر برای نوزادان این آگاهی در عموم مادران افرایش یافته، امروزه مادران سعی بر این دارند تا حد امکان از شیر‌های خشک استفاده نکنند و در صورت توانمندی با اهدا شیر خود نیز به دیگر نوزادان کمک بزرگی انجام می‌دهند.

وی در رابطه به موضوع محرمیت، تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری شیری که به صورت مستقیم توسط سینه مادر خورده نشود، سبب ایجاد محرمیت نمی‌شود و لذا؛ در ضمن در بانک شیر، شیر چند مادر را ترکیب کرده و به چند نوزاد می‌دهیم. در واقع یک نوزاد، شیر یک مادر را نمیخورد.

مسئول بانک شیر مجتمع بیمارستان امام رضا (ع) در کرمانشاه از همکاری حدود ۲۰۰ مادر در این زمینه سخن گفت و افزود: حتی گاهی مادرانی بیش از این تعداد با بانک شیر همکاری دارند، اما به صورت ثابت در حال حاضر حدود ۲۰۰ مادر همکاری دارند.

وی یادآور شد: در زمینه همکاری و شناخت بیشتر بانک شیر بیمارستان امام رضا (ع) باید تبلیغات بیشتری توسط کادر درمان در مراکز درمانی مختلف، مراکز بهداشت، متخصصین نوزادان و حتی در عرصه رسانه انجام شود .

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->