گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت علت اصلی گرانی گوشت و مرغ، نبود پیش‌بینی در واردات نهاده‌های دامی است قیمت طلا در بازار‌های جهانی امروز (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد
سرخط خبرها

استنکاف شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارت تگرگ به خودرو‌ها در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۰۵۰۹
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
استنکاف شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارت تگرگ به خودرو‌ها در مشهد
مردم می‌گویند آسیب ناشی از بارش تگرگ به خودروهایشان بیشتر از مبلغی است که بیمه به آنها پرداخت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، خسارت شدید تگرگ به خودرو‌ها در شهر مشهد خبری بود که حدود یک هفته پیش علاوه بر خبر‌های سیل و حوادث ناشی از آن، تیتر رسانه‌ها شد. تصاویر خودرو‌هایی را نشان می‌داد که به‌دلیل تگرگ شیشه‌های آنها شکسته یا در بعضی نقاط بدنه‌شان فرورفته بود. دراین‌میان، حتی خودرو‌های خارجی هم از تگرگ‌های دانه‌درشت در امان نماندند و تصاویری از خودرو‌های خارجی که بدنه آنها به‌ویژه در قسمت کاپوت و سقف فرورفتگی‌های متعدد داشت، حاکی از خسارت‌های سنگینی بود که برای ترمیم این تگرگ‌خوردگی‌ها باید پرداخت می‌شد.

به‌فاصله اندکی، آگهی‌های ترمیم خودرو‌های آسیب‌دیده از تگرگ در فضای‌مجازی با تنوع قیمت و استفاده از ابزار‌های متنوع برای ترمیم و صافکاری منتشر شد، اما مالکانی که برای خودروهایشان بیمه بدنه داشتند و گزینه پرداخت حق بیمه برای بلایای طبیعی را نیز انتخاب کرده بودند، فرصت داشتند که با مراجعه به دفتر‌های بیمه خسارت ناشی از این حادثه را دریافت کنند. 

مسئله‌ای که به‌دنبال آن چالش‌های جدی‌تری نیز مانند ارزیابی و میزان تخمین بیمه از خسارت‌های ایجادشده، نحوه پرداخت خسارت و اختلاف آن با هزینه‌ای که در صافکاری برای ترمیم خودرو‌ها تقاضا شده بود، را به دنبال داشت. دراین‌باره به یکی از دفتر‌های بیمه در مشهد رفتیم که معمولا مراجعات مردمی دراین‌زمینه به این مکان است تا از نزدیک این مسئله را بررسی کنیم.

صفی طولانی از خودرو‌های تگرگ‌خورده!

حوالی ساعت ۱۰ صبح، پشت الماس‌شرق مشهد یکی از مراکزی است که هر روز صف طولانی از خودرو‌های تصادفی و آسیب‌دیده در آن ایجاد می‌شود و برای تخمین خسارت به دفتر بیمه مراجعه می‌کنند. وارد خیابان که می‌شویم، از فاصله زیادی انواع خودرو‌هایی به چشم می‌خورد که در صف ایستاده‌اند و به‌صورت میانگین هر ۱۰ دقیقه به جلو و سمت در ورودی بیمه حرکت می‌کنند.

کنار خودرو‌ها که راه می‌روم، بعضی از آنها با ماژیک دایره‌های آبی را روی کاپوت و سقف خودرو کشیده‌اند؛ دایره‌هایی که حدود تگرگ‌خوردگی را روی خودرو مشخص کرده‌اند. برخی خیلی زیاد و برخی اندک، اما تعداد خودرو‌ها در همان چند دقیقه نشان می‌دهد بیشتر برای دریافت خسارت ناشی از تگرگ‌خوردگی مراجعه کرده‌اند. به‌صورت تصادفی با چند نفر صحبت می‌کنم.

بیش از ۴ ساعت در صف انتظار

آریزو ۶ سفید، یکی از خودرو‌های داخل صف است که اصلا نیازی نیست با ماژیک دور نواحی فرورفته از تگرگ را خط بکشد، چون کاملا با چشم دیده می‌شود. مالک خودرو می‌گوید خودرو را به صافکاری نشان داده و خسارت حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان است؛ هم برای ترمیم تگرگ‌خوردگی‌ها و هم بعضی شکستگی‌هایی که ایجاد شده است. او می‌گوید: چیزی که شنیده‌ام، بیمه اصلا چنین مبلغی را پرداخت نمی‌کند. درباره میزان معطلی در صف بیمه هم می‌گوید: از ساعت ۶ صبح مراجعه کردم و تازه قرار است وارد مرکز شوم. دوبار هم قبلا آمدم، ولی ساعت ۸ صبح مراجعه کرده بودم و به‌اندازه‌ای شلوغ بود که مطمئن بودم نوبتم نمی‌شود و برگشتم.

خسارت بیمه، فقط از هیچی بهتر است!

ام‌وی‌ام‌ایکس ۳۳ کراس مشکی، خودرو دیگری است که مالک آن می‌گوید خسارت حدودی خودروی او بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است، اما بیشتر کسانی که مراجعه کرده‌اند، نصف مبلغ خسارت را دریافت می‌کنند. این مالک خودرو ادامه می‌دهد: هر صافکاری یک قیمتی دارد. یک صافکار ممکن است با ۲۰ میلیون تومان هم خودرو را ترمیم کند، اما کیفیت کارش خوب نباشد و خودرو را از قیمت بیندازد. ناچاریم مبلغ بیمه را بگیریم و بقیه‌اش را خودمان بپردازیم. خلاصه بگویم این مبلغی که بیمه می‌دهد، فقط از هیچی بهتر است!

پرداخت نصف خسارت، پاسخگو نیست

خودرو دیگری که به‌سراغش می‌روم، سمندی سفید است، از همان‌هایی که با ماژیک آبی نواحی آسیب‌دیده را با دایره مشخص کرده است. مالک آن می‌گوید: من شنیده‌ام تا ۱۷ میلیون تومان و ده‌روزه پرداخت می‌کنند، اما هنوز خودرو خودم بررسی نشده است. بیمه‌نامه‌اش را نشان می‌دهد و با اشاره به بند بلایای طبیعی ادامه می‌دهد: من وقتی بیمه بدنه را کامل دارم و حق‌بیمه را هم هرسال پرداخت می‌کنم، انتظار دارم وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، بعد از چند سال حق‌بیمه‌دادن، کل خسارت را دریافت کنم، نه اینکه کمتر یا نصف مبلغ باشد.

خسارت پرداختی با قیمت صافکار‌ها هم‌خوانی ندارد

سوناتای سفید که تعدد فرورفتگی‌های روی کاپوتش نشان می‌دهد خسارتی جدی دیده باشد، خودرو بعدی است. مالکش می‌گوید: برای من ۴۰ میلیون تومان خسارت زده‌اند. همان زمان باید اعتراض می‌کردم، اما، چون اطلاع نداشتم، امروز برای اعتراض آمده‌ام. با این مبلغ هیچ صافکاری به خودرو من دست هم نمی‌زند. خسارتی که تخمین می‌زنند و قرار است پرداخت کنند، اصلا با هزینه‌ای که باید بپردازیم، هم‌خوانی ندارد.

شرایط دریافت خسارت تگرگ

کارگزار رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شهرآرا درباره شرایط دریافت خسارت تگرگ می‌گوید: در رشته بیمه بدنه خودرو، پوشش بیمه‌ای به‌عنوان پوشش اضافه وجود دارد که خطرات بلایای طبیعی شامل زلزله، سیل و آتش‌فشان را زیرپوشش قرار می‌دهد. زمانی که افراد درحال خرید بیمه بدنه خودرو هستند، باید گزینه بلایای طبیعی را انتخاب کنند تا در صورت بروز حادثه مشمول دریافت غرامت شوند.

روح‌ا... خلیل‌زاده می‌افزاید: بااین‌حال، خسارت ناشی از تگرگ شامل این قسمت نمی‌شود و افرادی که بیمه بدنه با پوشش‌های اصلی و پایه دارند، می‌توانند با مراجعه به شعب شرکت‌های بیمه برای بررسی میزان خسارت و دریافت غرامت اقدام کنند. وی درباره روش اثبات خسارت‌دیدگی خودرو ناشی از تگرگ هم می‌گوید: نوع خسارتی که تگرگ به خودرو وارد می‌کند، مشخص است و این مسئله می‌تواند توسط کارشناس بیمه محرز شود. ازاین‌رو، اگر کارشناس بیمه تشخیص دهد که خسارت واردشده به خودرو ناشی از تگرگ بوده است، دریافت غرامت میسر خواهد بود. 

وی درباره تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده درباره خسارت تگرگ در مشهد هم می‌گوید: تاکنون بیش از ۳ هزار پرونده ناشی از خسارت تگرگ در مشهد توسط سه شرکت بیمه تشکیل شده است و احتمالا در روز‌های آینده این رقم بیشتر هم می‌شود. خلیل‌زاده بیان می‌کند: خسارت تگرگ شامل افت قیمت خودرو نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->