۹ ساعت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری| قالیباف و جلیلی هنوز به اجماع نرسیده اند! مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون حقوقی رئیس جمهور شهید: اعضای شورای سران می‌توانند در انتخابات نامزد شوند

  • کد خبر: ۲۳۰۹۹۳
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
معاون حقوقی رئیس جمهور شهید: اعضای شورای سران می‌توانند در انتخابات نامزد شوند
معاون حقوقی رئیس جمهور شهید گفت: همانطور که رئیس جمهور می‌تواند برای دور دوم ثبت نام کند، شورای سران هم می‌توانند در انتخابات طبق قانون و نظر شورای نگهبان شرکت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد دهقان در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور تا آخرین لحظات مدام بر کار تأکید می‌کرد و می‌گفت هیچ موضوعی نباید مانع فعالیت‌های دولت شود.

دهقان با اشاره به شاخص‌های اخلاقی، اعتقادی، پرکاری و پرتلاشی و تحمل رئیس جمهور، اظهار داشت: تأکید ایشان به همه مسئولین کار و تلاش بود. ایشان (به اعضاء هیأت دولت) می‌گفت هر حرفی دارید همین جا که در دولت نشستیم، با هم بزنید. هیچ کاری نباید به خاطر اختلاف نظر‌ها متوقف شود، دولت مجموعه‌ای منسجم است و هیچ کاری نباید به خاطر اختلافات کارشناسی روی زمین بماند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این فضا در دولت بعد از شهادت رئیس جمهور هم وجود دارد، تصریح کرد: بعد از رئیس جمهور شهید با توجه به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نباید در هیچ کاری خلل ایجاد شود، همه کار‌ها به صورت طبیعی دنبال می‌شود و اراده دولت بر این است که تا پایان عمر دولت سیزدهم وظیفه‌اش را انجام دهد. اقای مخبر هم با جدیت کارش را انجام می‌دهد بنای همه اعضای هیات دولت این است که هیچ کاری روی زمین نماند و در چند روز آینده که رئیس جمهور جدید باید با مشارکت مردم انتخاب شود وظیفه ما این است که کار‌های نیمه‌تمام و باقی‌مانده دولت را پیگیری و تمام کنیم.

دهقان افزود: البته ماهیت بعضی از کار‌ها طبیعتا نیمه‌کاره بودن است، مثل دعاوی‌ای که در دنیا داریم. این دست ما نیست که در مورد دعاوی که در دنیا داریم حکم صادر کنیم، طبیعتا باید جلسه تشکیل شود و محاکم بین‌المللی نظر بدهند؛ بخشی از آن در این دولت انجام شده، بخشی از آن هم به دولت بعد کشیده می‌شود، اما در مورد کار‌هایی که می‌توان در این دولت انجام داد، اراده مسئولین دولت این است که در همین دولت انجام شود و کاری روی زمین نماند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد برگزاری انتخابات ابراز داشت: خوشبختانه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده، بعد از حادثه از همان ابتدا جلساتی بین شورای نگهبان و وزارت کشور برگزار شده و بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جلساتی هم بین سران قوا برای برگزاری انتخابات تشکیل شده است که در این جلسات از قائم مقام شورای نگهبان، نماینده‌ای از وزارت کشور، رئیس سازمان صدا و سیما دعوت شده و هماهنگی مجری و ناظر یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان انجام شده است.

وی تأکید کرد: شورای سران قانون‌گذاری ندارد، همین قانونی که داریم به ما اجازه داده ظرف ۵۰ روز بتوانیم رئیس جمهور جدید را انتخاب کنیم؛ بنابراین نیاز به هیچ مصوبه‌ای نداریم. قوانین کاملا شفاف است همه زمینه‌ها از قبل فراهم بود؛ و هماهنگی‌های اجرایی و نظارتی بین شورای نگهبان و وزارت کشور تأمین و تضمین شده و گزارش آن به شورای سران ارائه شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->