فرماندار تایباد از آمادگی برای پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ خبرداد نگاهی به پیشینه عزاداری شیعیان قندهاری در مشهد + فیلم سقوط مرگبار اتوبوس در ولایت «بغلان» افغانستان با ۱۷ کشته وزیر تجارت طالبان: به دنبال حضور فعال در چابهار هستیم محرم ۱۴۰۳ با نوحه‌های افغانستانی |‌ نوای غریب عبدالله انصاری + صوت و فیلم زیر علم‌های شهر، جان‌ها فدای عباس (ع) شبکه داعش مرتبط با پاکستان پیش از حمله به شیعیان کابل منهدم شد محرم ۱۴۰۳ با نوحه‌های افغانستانی |‌ علمدار نیامد + فیلم ویدئو | مراسم عَلَم کشی شب هفت محرم در هیئت مهاجران افغانستانی مقیم مشهد محرم ۱۴۰۳ با نوحه‌های افغانستانی |‌ ۱۳ساله عسل شد برایم شهادت + فیلم محرم ۱۴۰۳ در افغانستان | از محدودیت‌های طالبان برای شیعیان تا احتمال حمله داعش به عزاداران حسینی محرم ۱۴۰۳ با نوحه‌های افغانستانی |‌ ای ساقی لب تشنگان،‌ ای جان جانانم + صوت پاکستان از تمدید اقامت پناهندگان ثبت شده افغان برای یکسال دیگر خبرداد سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری تاجران افغانستانی در ایران محرم ۱۴۰۳ با نوحه‌های افغانستانی | روضه‌خوانی مداح اهل سنت در رثای شهدای کربلا + فیلم هاشمی‌ارزگانی: انتظار می‌رود، دولت چهاردهم روند قانونمندسازی پدیده مهاجرت را دنبال کند طالبان پس از جمع‌آوری پرچم عزاداران در کابل اطمینان داد که امنیت عاشورا تامین می‌شود محرم ۱۴۰۳ با نوحه‌های افغانستانی | مرثیه خوانی سید فخرالدین آقا + صوت و فیلم طالبان: ورزشکاران زن افغانستانی، نمایندگان ما در المپیک نیستند احمد مسعود: این حق را نداریم که به ایران بگوییم سیاست خارجی تو چگونه باشد + فیلم
سرخط خبرها

تهران میزبان دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان

  • کد خبر: ۲۳۱۹۱۱
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
تهران میزبان دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان
معاون رسانه‌ای نماینده ویژه ایران در امور افغانستان می‌گوید که دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ میثم مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان اعلام کرد که تهران هفته آینده میزبان اعضای گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان خواهد بود.

او گفت که این نشست با حضور نمایندگان ویژه روسیه، چین، پاکستان به مدت یک روز برگزار خواهد شد.

معاون رسانه‌ای کاظمی قمی مطرح کرد که موضوعات منطقه، افغانستان و سومین نشست دوحه محور‌های این نشست خواهند بود.

او در ادامه تصریح کرد: نشست گروه تماس منطقه‌ای پس از تشکیل آن در اجلاس فرمت مسکو که در سپتامبر ۲۰۲۳ اندیشه آن مورد تایید و تاکید در بیانیه پایانی قرار گرفت، حالا دومین نشست خود را در تاریخ ۱۹ خرداد به میزبانی تهران برگزار می‌کند.

گفتنی است که نخستین نشست این کارگروه پیش از تشکیل اجلاس دوحه ۲ در قطر برگزار شده بود.

همچنین، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز اعلام کرد که نشست تماس منطقه‌ای فرمت مسکو برای افغانستان هفته آینده ۸ ژوئن/ ۱۹ خرداد در تهران برگزار خواهد شد.

در همین رابطه خبرگزاری تاس، آورده است که کابلوف اعلام کرده او با نمایندگان طالبان در مورد آمادگی برای سومین نشست دوحه نیز گفتگو کرده‌اند.

در نشست تماس منطقه‌ای برای افغانستان که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود، قرار است نمایندگان ویژه چهار کشور ایران، روسیه، چین و پاکستان حضور پیدا کنند.

طرح نشست تماس منطقه‌ای فرمت مسکو در پنجمین دوره از نشست‌های منطقه‌ای فرمت مسکو که در پاییز سال گذشته در کازان روسیه برگزار شده بود از سوی حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور برای افغانستان مطرح شد.

از زمان بازگشت طالبان و خروج ایالات متحده از افغانستان، توجه به نقش منطقه در حل بحران مسئله افغانستان جایگاه برجسته‌ای یافته است.

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->