نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند
سرخط خبرها

مشهد همچنان در وضعیت قرمز

  • کد خبر: ۲۳۲۵۳
  • ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
مشهد همچنان در وضعیت قرمز
ورود به مشهد کماکان تا پایان فروردین ممنوع است!
ملیحه فلاح - در پنجاهمین روز از شیوع کرونا در کشور و با شناسایی ۲۰۸۹ مورد جدید از ابتلا به کووید ۱۹، مجموع مبتلایان به این بیماری به ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر رسید که متأسفانه با جان‌باختن ۱۳۳ نفر دیگر، درمجموع «کروناویروس» باعث مرگ ۳۸۷۲ نفر از بیماران شده است. طبق گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۲۷ هزار و ۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند و ۳۹۸۷ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین طبق این آمار ۲۱۱ هزار و ۱۳۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
مسئول اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه تا روز گذشته ۸۳۱۹بیمار سندرم حاد تنفسی، مشکوک یا مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی خراسان‌رضوی بستری شده‌اند، گفت: تعداد مبتلایان قطعی به این بیماری به ۱۹۵۰نفر رسیده که ۱۱۹۸نفر آن مربوط به دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد است. حمیدرضا رحیمی در گفتگو با شهرآرا افزود: تاکنون مجموع جان‌باختگان به دلیل سندرم حاد تنفسی در استان ۹۴۴نفر بوده است که از این تعداد ۷۴۷نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد است. به گفته وی، درمجموع مرگ ۳۳۱نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا تأیید شده است که از این تعداد ۲۴۴نفر مربوط به دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بوده‌اند. او در ادامه افزود: تاکنون ۶۲۶۰نفر از مجموع بیماران حاد تنفسی از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.
«طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین تمدید شد و بر این اساس باید در ۱۳۲ نقطه ورودی و خروجی استان از ورود مسافر جلوگیری شود.» حسن جعفری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی، با بیان این خبر در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان‌رضوی از مردم کشور خواست که به هیچ عنوان در نیمه شعبان به خراسان‌رضوی و شهر مشهد سفر نکنند.
رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی خراسان‌رضوی نیز در گفتگو با شهرآرا درباره روند اجرای طرح فاصله‌گذاری گفت: مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها و استان همچنان در حال کنترل است و تا ۳۰ فروردین مانند گذشته ادامه خواهد داشت و به پلاک‌های غیربومی هر شهر فقط در صورت اثبات اسکان با نظارت و کنترل کامل مجوز ورود داده خواهد شد.
سرهنگ حمیدرضا دهنوی با اشاره به جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای تردد خودرو‌های با پلاک غیراستانی در شهر‌ها و جاده‌های استان، افزود: برای اثبات ساکن بودن افراد در شهر‌ها به بیمه خودرو و میزان تردد ثبت‌شده آن در سال گذشته در شهر و جاده‌های استان مراجعه خواهد شد.
سیدمحمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، نیز مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در جلسه روز گذشته ستاد مقابله با کرونا را تقویت مدیریت مراکز جداسازی و مراقبت‌های برون‌بیمارستانی بیماران کرونایی، به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصادی استان و تدبیر برای معیشت خانواده‌هایی که بر اثر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی آسیب دیده‌اند، دانست و افزود: وضعیت شهر مشهد همچنان قرمز و بحرانی است. از این رو نگرانی اعضای ستاد از برگشت لجام‌گسیخته مردم به زندگی عادی است.

پابرجایی سیاست‌های محدودکننده
«دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره چگونگی فعالیت واحد‌های صنفی کم‌ریسک در روز‌های آینده، پروتکل‌های بهداشتی را تهیه می‌کند.» استاندار خراسان‌رضوی با بیان این مطلب، گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده، خراسان‌رضوی همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و سیاست‌های محدودکننده هنوز پابرجاست. علیرضا رزم‎حسینی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در استان پیش‌بینی شده است که بخشی از آن در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است و مابقی هم توزیع خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->