کاشت رایگان حلزون شنوایی برای دو هزار کودک در دولت سیزدهم نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟ هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک نوع داروی کاهش وزن پلیس از تشکیل ۱۳۱ پرونده علیه مجرمان اقتصادی فضای مجازی خبر داد ۱۸ هزار نفرشب اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده شهرستان کاشمر افسردگی و تمایل به خوردن شیرینی اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای فنس‌کشی جاده میامی درراستای حفاظت از یوزها شناسایی چهار نفر به دلیل انتشار نظرسنجی‌های دروغین انتخاباتی واحد مددکاری بیمارستان دکتر شیخ مشهد رتبه برتر شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در استان و مشهد اموال «کوروش کمپانی» به فروش خواهد رسید چند پیشنهاد محیط زیستی به دولت چهاردهم آیا هوای داخل ماشین سرطان‌زاست؟ خطرات موش کوچکی که ایرانیان را مجذوب خود کرد | همستر را بهتر بشناسیم سالانه ۶۰۰ هزار خودرو به‌دلیل نداشتن معاینه فنی و بیمه شخص ثالث توقیف می‌شوند هر هفته، ۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در مشهد می‌شود آسیب به ۲۰ مدرسه شهرستان کاشمر در زلزله اخیر پیری سالم با این نوشیدنی آیا زمین‌های محدوده تپه باستانی نادری در حال تصرف است؟
سرخط خبرها

چگونه هورمون‌های شادی‌بخش را فعال کنیم؟

  • کد خبر: ۲۳۳۱۰۱
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
چگونه هورمون‌های شادی‌بخش را فعال کنیم؟
بر اساس پژوهش صورت‌گرفته۵۰ درصد احساس شادی در زندگی به ما به ارث می‌رسد؛ اما کسب بقیه آن به خودمان بستگی و راه‌های آسانی برای شادشدن وجود دارد. تماس با عزیزان، انجام ورزش‌های مورد علاقه یا خوردن برخی خوراکی‌ها این احساس را به ما می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، چهار هورمون وجود دارد که می‌تواند در راه شادی به ما کمک کند: اِندورفین، دوپامین، سروتونین و اُکسی‌توسین. راه‌های آسانی برای افزایش مقدار این هورمون‌ها در بدن و ایجاد احساس شادی وجود دارد.

دکتر پاتریک لُمواین (Patrick Lemoine)، روانپزشک، توضیح داده است: برای فعال کردن اِندورفین، فقط ۲۰ دقیقه حرکت کنید و ورزش مورد علاقه خود؛ از جمله دوچرخه‌سواری، دویدن، شنا و سایر فعالیت‌های بدنی را انجام دهید. برخی خوراکی‌ها از جمله شکلات تلخ و فلفل چیلی نیز توانایی تحریک تولید اندورفین را دارند.

برای تقویت ترشح دوپامین، باید کار‌هایی را انجام دهید که ناحیه پاداش را در مغز فعال کند؛ این فعالیت‌ها عبارت‌اند از کمک به دیگران، مانند داوطلب شدن در یک انجمن، پیشنهاد کمک به یک فرد مسن برای خرید کردن، کمک به کودکان در انجام تکالیف، حمایت از دوستی که دچار مشکل است و فعالیت‌هایی از این قبیل.

برای تحریک ترشح اُکسی‌توسین، لازم است با دیگران در تماس باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید: از تماس تلفنی با عزیزان خود دریغ نکنید. وقت خود را با آنها بگذرانید و کار‌هایی انجام دهید که برای آنها شادی‌بخش است؛ مثلاً هدیه دادن، کیک پختن و اقداماتی از این قبیل.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->