سرخط خبرها

«شب‌خوش» مهران غفوریان با حال‌وهوایی خودمانی

  • کد خبر: ۲۳۴۰۷۸
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
«شب‌خوش» مهران غفوریان با حال‌وهوایی خودمانی
تهیه‌کننده برنامه «شب‌خوش» می‌گوید: سعی کردیم افرادی را انتخاب کنیم که هم با فضای کار انس بگیرند و هم مهران غفوریان بتواند به‌واسطه خاطرات مشترکشان با آنها ارتباط نزدیک‌تری بگیرد

به گزارش شهرآرانیوز، برنامه «شب خوش» یک برنامه گفتگومحور با اجرا و کارگردانی مهران غفوریان و به‌تهیه‌کنندگی سلیم ثنایی است که روانه آنتن شبکه سه تلویزیون شده تا لحظات مفرحی را برای مخاطبان این شبکه رقم بزند. در این برنامه، غفوریان از افراد معروف و شناخته‌شده دعوت کرده است و با آن‌ها به بحث و گفتگو می‌نشیند. به همین بهانه، شهرآرانیوز با سلیم ثنایی، تهیه‌کننده این برنامه، درباره چندوچون شکل‌گیری و فصل جدید «شب خوش» گفتگویی انجام داد که از نظر می‌گذرانید.

«شب‌خوش» مهران غفوریان با حال‌وهوایی خودمانی

شب خوش چگونه شکل گرفت؟

این برنامه به سفارش شبکه سوم برای برنامه شبانه تاک با زبان طنز و به عنوان برنامه‌ای مفرح و شاد برای مردم شکل گرفت. برای ایده و طرح گفتگو با مدیران این شبکه به ایده تاکشوی شب خوش رسیدیم. ما اواخر آذر سال گذشته از میان ایده‌ها و طرح‌های مختلف به نتیجه نهایی که خروجی‌اش را شاهد هستید، رسیدیم. شبکه اصرار داشت برنامه‌ای باشد که برای مردم تداعی‌کننده خاطراتشان باشد؛ به همین دلیل برنامه‌ای را مدنظر گرفتیم که حال‌وهوایش از گفتگو‌های روزانه‌ گذر کرده و حال خوبی را با دورهمی دوستانه و سرگرم‌کننده‌ ایجاد کند. 

درباره انتخاب محور برنامه «شب خوش» توضیح دهید.

ایده شکل‌گیری برنامه، دعوت از هنرمندان و ورزشکارانی بود که سال‌ها در شبکه و سازمان زحمت کشیده‌اند و به فکر خنداندن مردم بودند، چهره جذاب برای مردم هستند یا سابقه هنری خوبی دارند. از همین‌رو سعی کردیم آدم‌هایی را دعوت کنیم که خاطرات خوب را برای مردم تداعی کنند. 

در اتاق فکرتان چطور به محتوای کنونی رسیدید؟

ما یک‌ماه‌و‌نیم تا دو‌ماه پیش‌تولید فشرده داشتیم. هر روز جلساتی را با سر‌گروه‌های مختلف هنرمندان برگزار کرده و ایده‌پردازی می‌کردیم. ضمن اینکه حدود ۲۷ نفر از مدیران شبکه و گروه اجتماعی به صورت مستمر در کنار ما حضور داشتند تا به قالبی رسیدیم که به مهمان‌ها و بینندگان این حس‌و‌حال را بدهد که انگار یک مهمان وارد خانه‌ای شده است و به این ترتیب فضای دوستانه‌ای بینشان ایجاد کنیم.

 ما در مدت ضبط، کم‌ترین قطعی برنامه را داشتیم. خیلی از برنامه‌ها به صورت یک‌سره و بدون توقف ضبط می‌شد. مهران غفوریان بر فضای گفتگو خیلی تأکید داشت؛ اینکه فضا شاد باشد و خاطرات با آدم‌های مختلف بیان شود تا به این ترتیب، حال‌وهوایی کاملاً خودمانی شکل بگیرد.

چطور شد برای اجرا سراغ مهران غفوریان رفتید؟

برای اینکه دورهمی دوستانه‌ای داشته باشیم، تصمیم گرفتیم چهره‌ای را به عنوان مجری انتخاب کنیم که برای بینندگان خاطرات نوستالژی را یادآوری کند و به مهران غفوریان رسیدیم. او سابقه اجرای برنامه «اعجوبه‌ها» را در گذشته داشت که مورد استقبال قرار گرفت. آقای غفوریان خیلی خوش‌ذوق و خوش‌فکر است؛ به همین دلیل ما علاوه بر اینکه از او در اجرا استفاده کردیم، به عنوان کارگردان و اتاق فکر در کنار نویسندگان بودند و با ایده او، کار پیش رفت. هدف ما این بود که در اجرا از ایده‌های خوبش استفاده کنیم. او هم لطف کرد و به برنامه ملحق شد.

انتخاب مهمانان بر چه اساسی بود و با توجه به سیاست‌های سازمان برای حضور برخی مهمانان با مشکل روبه‌رو نشدید؟

با توجه به فضای برنامه سعی کردیم افرادی را انتخاب کنیم که هم با فضای کار انس بگیرند و هم مهران غفوریان بتواند به‌واسطه خاطرات مشترکشان با آن‌ها ارتباط نزدیک‌تری بگیرد و به این ترتیب حال بهتری به مردم منتقل شود.

یک‌سری ملاحظات برای دعوت از مهمانان وجود داشت که خدا را شکر مانعی از سوی سازمان برای دعوت از آن‌ها نبود و محدودیتی نداشتیم. تأکید شبکه روی کیفیت برنامه بود و اینکه مهمانان بتوانند حال خوب منتقل کنند و بیشتر مردم را بخندانند. بنابراین نظر مهران غفوریان نیز در این انتخاب تأثیرگذار بود. البته برخی مهمانان مدنظر را نتوانستیم خدمتشان باشیم اما با حضور دیگر مهمان‌ها، ۴۰ قسمت در خدمت بینندگان خواهیم بود.

در تهیه برنامه با چه چالش‌هایی روبه‌رو بودید؟

چالش در تولید هر برنامه روالی عادی است اما این چالش‌ها برای برنامه‌ای که به‌ روز پخش نزدیک است، بیشتر می‌شود. از این‌رو طبیعتاً یک‌سری معضلات، مشکلات و محدودیت‌هایی داشتیم. تقریباً بزرگ‌ترین مسئله زمان تولید و هماهنگی مهمانان و بحث مالی بود. چون ۹۰ درصد هزینه‌ها در زمان ضبط اتفاق می‌افتاد و تا بودجه تأمین شود، اندکی زمان‌بر بود. در کل، از نظر حمایت شبکه و اینکه مدیران پشت کار باشند، مشکلی نداشتیم.

 به تولید فصل دوم شب‌خوش هم فکر کرده‌اید؟

صحبت‌های اولیه و رایزنی‌هایی با سازمان کردیم و نتیجه آن شد که با تغییراتی می‌توانیم برای فصل جدید برنامه‌ریزی کنیم. بنابراین به‌زودی با یک‌سری تغییرات محتوایی و فرمی وارد پیش‌تولید می‌شویم. پخش برنامه بعد از ماه محرم و صفر است و پیش‌تولید در این دو ماه انجام خواهد شد.

با توجه به افزایش اقبال مخاطبان به شبکه خانگی، فکر می‌کنید این برنامه در تلویزیون مورد توجه قرار می‌گیرد؟

خدا را شکر در نظر‌سنجی سازمان در ایتا، بعد از پخش ۱۱ قسمت، برنامه ۴۸ درصد مخاطب داشت. ضمن اینکه بازخوردی که در سطح جامعه داشتیم، چه از سوی بیننده همیشگی تلویزیون و چه آن‌هایی که کم‌وبیش تلویزیون را دنبال می‌کنند، اکثریت شب‌خوش را دیده بودند. حتی فضای مجازی هم ما را دنبال کرده بودند که این‌ها نشان‌دهنده این است که شب‌خوش برنامه‌ای استاندارد بوده و به همه سلایق مردم احترام گذاشته و توانسته است طیف‌های مختلف را جذب خودش بکند.

در مقام تهیه‌کننده، آیا به خروجی مدنظرتان رسیدید؟

بله؛ حتماً و خیلی فراتر  به آنچه مدنظرم بود، رسیدیم که نتیجه لطف مردم، حمایت‌های سازمان و تلاش گروه بوده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->