رئیس‌دفتر بازرسی رئیس‌جمهور به موضوع نرخ بلیت هواپیما ورود کرد قیمت امروز انواع گوشی موبایل در مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) صدور خدمات فنی‌مهندسی در سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته است چرا بعضی از میوه‌های نوبرانه مشهد کیفیت ندارد؟ زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۳ ویژه دهک ۴ تا ۹ مشخص شد + جزئیات صفرتاصد ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت + نحوه ثبت‌نام وزیر راه: مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها هفته آینده ابلاغ می‌شود سنت دیرینه «چهارشنبه‌مثبت» در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) دو محصول ایران‌خودرو و سایپا که مردم نمی‌خرند + علت بررسی فایل‌های اجاره خانه‌های ویلایی در مناطق مختلف مشهد | با چه موجودی می‌توان خانه ویلایی اجاره کرد؟ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) فرزین: براساس گزارش بانک جهانی، بالاترین نرخ رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ متعلق به ایران بوده است! قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) | کاهش حباب سکه رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۲ به ۴.۵ درصد رسید فرش دست باف مشهد فراموش شده است قالی بافی بانوان کار پر سودی است؟ | ظرفیت بازار فرش دست‌باف از زبان بانوان قسمت اول کلی‌گویی | بررسی دیدگاه اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره اول قیمت امروز انواع خودرو‌های داخلی و خارجی چقدر تغییر یافت؟ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) چرا هزینه دریافت گواهینامه رانندگی ۵۰ درصد بالا رفت؟ نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهشی بود یا افزایشی؟ برخورد قانونی با فروشندگان لباس تاناکورا در مشهد (۲۹خرداد ۱۴۰۳) شورای پول و اعتبار رسما منحل شد (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) معامله ۲۴۴ کیلو شمش طلا در حراج امروز (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع موبایل در مشهد | کدام گوشی‌های تلفن‌ همراه ارزان و کدام گران شدند؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) ماجرای واریز علی‌الحساب مبلغ ۲۵ میلیون تومان به حساب کارمندان شهرداری چه بود؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) برق ادارات پر‌مصرف در مشهد قطع می‌شود آپارتمان‌های دوخوابه با رهن و اجاره مناسب در کدام مناطق مشهد یافت می‌شوند؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرا هزینه دریافت گواهینامه رانندگی ۵۰ درصد بالا رفت؟

  • کد خبر: ۲۳۴۴۷۴
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
چرا هزینه دریافت گواهینامه رانندگی ۵۰ درصد بالا رفت؟
سازمان حمایت از مصرف‌کننده بدون در‌نظر‌گرفتن توان مالی عمده متقاضیان گواهینامه رانندگی و در شرایطی که همه‌چیز تحت‌تأثیر انتخابات قرار گرفته‌، تصمیم به افزایش ۵۰ درصدی نرخ هزینه‌های گواهینامه رانندگی گرفته‌ است.

به گزارش شهرآرانیوز، این تصمیم در حالی اعلام شد که پلیس چند روز قبل اعلام کرد افزایش جرائم رانندگی را که از سوی دولت ابلاغ شده‌ است، با تأخیر اجرا می‌کند که به نظر می‌رسد حداقل پلیس درکی درست از وضعیت موجود جامعه دارد که با توجه به شرایط متأثر از فضای انتخاباتی، این مصوبه را با تأخیر اجرا کند.

آن‌وقت در چنین‌شرایطی اعلام می‌شود هزینه دریافت گواهینامه رانندگی ۵۰درصد افزایش پیدا کرده‌ است و متقاضیان گواهینامه پایه۳ باید به جای ۴ میلیون تومان، ۶ میلیون تومان پرداخت کنند!

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، این موضوع را تأیید کرده و گفته‌ است که هزینه کلاس‌های آموزش رانندگی توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که زیر‌مجموعه وزارت صمت است، تعیین می‌شود و بعد از تعیین هزینه، مبلغ به پلیس اعلام می‌شود و پلیس و آموزشگاه‌ها اجازه ندارند مبلغی فراتر از عدد و رقم تعیین‌شده دریافت کنند. 

نداشتن گواهینامه رانندگی یکی از معضلات پلیس در جریان برخورد با متخلفان بوده و هست؛ از همین‌رو و به دلیل معضلاتی که ساختار قانونی با آن درگیر بود، پلیس طرح گواهینامه آسان برای راکبان موتورسیکلت را اجرا کرد که با اقبال بسیار متقاضیان مواجه شد از جمله اینکه هزینه‌های پرداخت‌شده در این شیوه نسبت به شیوه مرسوم به‌صرفه است. در این راستا، بسیاری از راکبان موتورسیکلت موفق به اخذ گواهینامه شدند و بسیاری هم در صف دریافت هستند. 

تردیدی وجود ندارد که افزایش هزینه‌های گواهینامه باعث فاصله‌گرفتن بسیاری از رانندگان از دریافت گواهینامه می‌شود. بدیهی است مبلغ اضافه‌شده به هزینه‌های دریافت گواهینامه برای تصمیم‌گیرندگان سازمان حمایت از مصرف‌کننده به‌اندازه پول یک پفک هم ارزش ندارد، اما بسیاری از متقاضیان گواهینامه با همین مبلغ امور زندگی یک ماه خود را سپری می‌کنند.

در نظر بگیرید فردی که ماهانه ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند، چگونه می‌تواند ۶ میلیون تومان آن را بابت دریافت گواهینامه پرداخت کند؟ بدیهی است برای افرادی که بضاعت مالی خوبی ندارند، دریافت گواهینامه از اولویت آن‌ها خارج می‌شود و ناگزیر می‌شوند با علم به خطر‌هایی که پیش‌ رویشان قرار دارد، بدون داشتن گواهینامه پشت فرمان بنشینند. افرادی که در حوزه تصمیم‌گیری دخالت دارند برای امتحان هم که شده یک ماه با همان ۱۰ میلیون تومان امور زندگی‌شان را سپری کنند و ببینند آیا می‌توانند به جای یک ماه، یک روز را سپری کنند، آن وقت برای جیب مردم تصمیم بگیرند. تصمیم‌گیرندگان در نظر داشته‌باشند، افرادی که برای دریافت گواهینامه اقدام می‌کنند هزینه‌های دیگری هم در این مسیر از جیب‌هایشان خارج می‌شود؛ بنابراین ترجیح شهروندان این است که این سازمان در این مورد از حقوقشان دفاع نکند، آن هم در شرایطی که هرکس صبح زودتر از خواب برمی‌خیزد، روی کالایش قیمت بیشتری می‌گذارد.

منبع: روزنامه جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->