شناسایی و دستگیری ۴۰ مجرم سابقه‌دار با اطلاعات بانک ژنتیک از ابتدای امسال استفاده از ظرفیت پزشکان بین المللی در پیاده‌روی اربعین حریق منزل مسکونی در خیابان عبادی مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) برخورد گلوله به قلب متهم مامور پلیس را به دادگاه کشاند جزییات اسیدپاشی کارتن‌خواب غیرتی روی جوان مغازه‌دار| مقتول با زنم رابطه داشت ترافیک سنگین در خیابان‌های مشهد پس از بارش باران (۳ تیر ۱۴۰۳) روایت تلخ عروس عاشق| خانواده همسرم من را روانی خطاب می‌کنند حمایت از نوهمسران دهه شصتی مناطق محروم در دولت سیزدهم + جزییات توصیه‌های ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد (۳ تیرماه ۱۴۰۳) بلیت قطار گران می‌شود؟ (۳ تیر ۱۴۰۳) پیکر سومین مفقودی سیل جاده چالوس پیدا شد (۳ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۲ فقره سرقت در غرب مشهد (سوم تیرماه ۱۴۰۳) وثیقه خروج از کشور مشمولان غیرغایب در محرم و صفر حذف شد جوانان با چه انگیزه‌ای مهاجرت می‌کنند؟ ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد آپارتمان‌هایی که جلوی رشد هوش هیجانی کودک را گرفته اند! مشمولان ۳۵‌سال‌به‌‌بالا و حداقل دارای ۲ فرزند معاف می‌شوند نتایج یک پژوهش؛ ۲۸ میلیون ایرانی در مناطق درگیر با بحران آب زندگی می‌کنند ماجرای ضرب و شتم مامور «پارک خورشید» مشهد چه بود؟+ فیلم پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری سایبری با دعوت به گروه‌های انتخاباتی هشدار داد
سرخط خبرها

روایتی از دل یک شهر آرام | گزارش میدانی از کاشمر پس از زلزله

  • کد خبر: ۲۳۴۴۹۸
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
روایتی از دل یک شهر آرام | گزارش میدانی از کاشمر پس از زلزله
ساعت حدود ۱۸ است که تیم رسانه‌ای روزنامه شهرآرا به کاشمر می‌رسند. به شهری که حدود پنج‌ونیم ساعت قبل زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج‌ریشتر را تجربه کرده است. تصور بیشتر ما به‌هم‌ریختگی شهر و سراسیمگی شهروندان در بوستان‌ها و خیابان‌هاست، اما این تصور دور از واقعیت بود.

به گزارش شهرآرانیوز، ساعت حدود ۱۸ است که تیم رسانه‌ای روزنامه شهرآرا به کاشمر می‌رسند. به شهری که حدود پنج‌ونیم ساعت قبل زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج‌ریشتر را تجربه کرده است. تصور بیشتر ما به‌هم‌ریختگی شهر و سراسیمگی شهروندان در بوستان‌ها و خیابان‌هاست، همان تصویری که در سال‌های مختلف در زلزله‌های ریزودرشت مشهد تجربه کرده‌ایم. اما انگار که اتفاق خاصی در این شهر ۱۰۲ هزار نفری رخ نداده است، مردم بدون هراس و شبیه روز‌های عادی در شهر به‌دنبال رفع و رجوع کار‌های روزانه‌شان هستند.

زیر سقف‌ها رفت‌وآمد می‌کنند، از همه مهم‌تر پمپ‌بنزین‌های خلوت شهر است که هیچ شهروندی به دنبال پرکردن باک خودرویش نیست تا در صورت تکرار حادثه از شهر بگریزد. البته احتمال داشت که بوستان‌های سطح شهر شلوغ باشند و عده‌ای نخواهند شب را در خانه بمانند، اما در بوستان‌های شهر هم خبری نیست، دریغ از دیدن یک چادر مسافرتی. 

تیم رسانه‌ای شهرآرا هر چه تلاش کردند تا بتوانند حداقل یک دیوار خراب یا خانه خراب پیدا کنند تا عکاس و تصویربردارمان مشغول شوند، خرابی چشمگیری پیدا نکردند. البته در این میان، خبر می‌رسد که کانون زلزله روستای «زنده‌جان» در بخش مرکزی این شهرستان است که هم خانه‌ها خراب شده و هم دو نفر زیر آوار جان باخته‌اند. تا گروه رسانه‌ای ما به این محل برسند، به‌سراغ اظهارات مسئولان می‌رویم، به‌ویژه امدادگران جمعیت هلال احمر که با بالگرد و سگ‌های زنده‌یاب راهی این شهر شده‌اند.
• • •

این زمین‌لرزه ساعت ۱۳:۲۴ رخ می‌دهد و شدت اولیه حادثه، وحشت شهروندان کاشمری را به همراه داشته است تا جایی که دو مغازه‌دار هنگام فرار به علت سقوط سردر‌های مغازه‌هایشان جان باخته‌اند. به گفته مسئولان اورژانس این شهرستان، تا غروب دیروز ۱۱۵ نفر مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

پیگیری وضعیت مصدومان این حادثه نیز نشان داد که ۳۵ نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند و حال چهار نفر از مصدومان طبق گزارش‌ها مساعد نیست. همچنین در پی این حادثه بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵خلیل‌آباد و بردسکن و شهر‌های مجاور کاشمر در آماده‌باش کامل هستند. اتوبوس‌آمبولانس اورژانس ۱۱۵نیز از تربت‌حیدریه و نیشابور به کاشمر برای پشتیبانی لازم اعزام شده‌اند.

• • •

براساس اطلاعات تیم رسانه‌ای شهرآرا، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، نیز پس از زمین‌لرزه در این شهرستان حاضر شده و جلسه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داده است. همچنین زمین‌لرزه‌های مختصری بعد از زلزله اصلی، شهر را لرزانده است.

• • •

بازدید استاندار از روستای زنده‌جان، دقیقاً هم‌زمان می‌شود با حضور تیم شهرآرا در این روستا. به گفته خبرنگاران ما، مردم در محوطه مسجد روستا و یک سالن ورزشی اسکان یافته‌اند. محل تخریب خانه‌ای که دو کشته داده نیز از سکنه خالی شده و خانواده داغ‌دار در مسجد اسکان یافته بودند. در اینجا نیز خبری از خرابی‌های گسترده نیست و تنها چند خانه به صورت کامل تخریب شده، اما آسیب‌های زیادی به دیگر خانه‌ها وارد شده است تا جایی که امکان سکونت در آنها وجود ندارد. 

شرکت گاز نیز بلافاصله بعد از حادثه، گاز را قطع کرده تا جلو حوادثی همچون انفجار گرفته شود. هرچند امشب اهالی زنده‌جان شب ناآرامی را پشت سر خواهند گذاشت، اما ورود امدادگران جمعیت هلال‌احمر و رساندن کمک‌های ضروری و اقلام غذایی به حادثه‌دیدگان، گذران این شب را برای آنها راحت‌تر خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->