رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس
سرخط خبرها

آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد آغاز شد (۲ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۵۰۱۸
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد آغاز شد (۲ تیر ۱۴۰۳)
رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از برداشت این محصول استراتژیک کشت‌شده در ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد.

علی ممیزی روز شنبه (۲ تیر ۱۴۰۳) در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی و تأمین سفره خانوار گفت: شیوه‌های مدیریتی در سطح مزارع به‌منظور افزایش بهره‌وری و بازدهی تولید در واحد سطح درراستای خودکفایی در تولید گندم در سال جاری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد افزود: عملیات برداشت گندم در شهرستان مشهد شروع شده است و کلیه عوامل برداشت با همت مضاعف و تلاش زیاد مشغول برداشت و تحویل‌گرفتن گندم مازادبرنیاز کشاورزان هستند.

علی ممیزی بیان کرد: برداشت محصول گندم آبی از ۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی مشهد با میانگین پنج تُن در هر هکتار، آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که بالغ بر ۷۰ هزار تن گندم از سطح مزارع برداشت شود.

ممیزی گفت: خرید تضمینی یکی از نیاز‌های مهم در فصل برداشت است و تسهیل در امر خرید و تحویل محصولات کشاورزان توسط عوامل مربوطه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تخصیص سوخت به کمباین‌ها در چند روز قبل از شروع کار در مزرعه، خرید و تشویق کشاورزان جهت تحویل‌دادن گندم به مراکز خرید، معاینه فنی کمباین و لزوم دقت در ضدعفونی افزود: کشاورزان در جهت نظارت بهتر بر امر برداشت و تعیین مناسب زمان برداشت و انتخاب کمباین مناسب از ریزش‌های احتمالی و واردآمدن خسارت به محصولات کشاورزی، تلاش ویژه نمایند و بر این مهم نظارت داشته باشند.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بر لزوم حضور مداوم کشاورزان و کارشناسان پهنه در مزرعه و نظارت بر کار کمباین‌ها به جهت جلوگیری از ریزش و کاهش ضایعات برداشت تأکید نمود.

وی بیان کرد: ذخیره‌سازی گندم مهم است و جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود؛ در این راستا خرید تضمینی و ذخیره‌سازی گندم در شهرستان مشهد توسط سیلوی شماره ۳ جاده فریمان، سیلوی شماره ۱ طلاب، کارخانه آسه‌آرد در بخش احمد‌آباد و کارخانه آرد امام‌رضا(ع) در بخش مرکزی انجام می‌شود و کشاورزان می‌توانند محصول تولیدی خود را به مراکز خرید منتخب تحویل دهند.

وی اشاره کرد: ارقام کشت‌شده در سطح مزارع شهرستان مشهد عمدتاً پیشگام، میهن، سیروان، حیدری و... است که بیش‌از ۵۳ دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم را به‌عهده دارند و در این راستا، شبکه مراقبت و کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به حساسیت موضوع تأمین امنیت غذایی، نظارت مستمر و مطلوب را در امر برداشت محصول دارند و برای تعیین مناسب زمان برداشت اهتمام می‌ورزند و از ریزش‌های احتمالی و وارد‌آمدن خسارت جلوگیری می‌نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->