تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است
سرخط خبرها

آماده‌باش تمامی ظرفیت‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی

  • کد خبر: ۲۳۵۱۵۲
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
آماده‌باش تمامی ظرفیت‌های شهرداری مشهد درپی صدور هشدار نارنجی هواشناسی
شهردارمشهد از آماده‌باش و بسیج تمامی ظرفیت‌های شهرداری در پی اعلام هشدار نارنجی بارش رگبارشید باران از سوی هواشناسی خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضاقلندرشریف، در جلسه ستاد بحران شهرداری گفت: با توجه به اینکه اداره کل هواشناسی برای شهر مشهد در روز یکشنبه بعد از ظهر پیش‌بینی بارش شدید و رگباری باران را داشته است تمامی همکاران در بخش‌های مختلف به‌ویژه مناطق باید از آمادگی کامل برای پیشگیری از وقوع سیلاب برخوردار باشند.

وی افزود: شهرداران مناطق باید دقت داشته باشند تا با استفاده از تجربیات بارندگی‌های اخیر مصوباتی را که از سوی ستاد بحران ابلاغ‌شده را اجرایی کنند.

شهردارمشهد اضافه کرد: یکی از مصوبات ابلاغ‌شده تخریب دیوار‌هایی است که برای مردم ایجاد خطر آب‌گرفتگی دارند که این دیوار‌ها در هنگام بارندگی و با تشخیص شهرداران در صورت ایجاد خطر باید بلافاصله تخریب شوند.

قلندر شریف تصریح کرد: به‌عنوان نمونه زمانی که دیوار واقع در خیابان سپاه ۶۹ پس از بارش اول تخریب شد در بارش شدید دوم این خیابان دیگر دچار آب‌گرفتگی نشد، لذا شهرداران مناطق باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی به توافقات با آستان قدس رضوی اشاره و اظهار کرد: در همین راستا با توافقاتی که با آستان قدس رضوی داشتیم برخی از دیوار‌ها در مناطق ۵ و ۶ شناسایی و تخریب‌شده است.

شهردارمشهد با تأکید بر آماده‌باش و استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز در نقاطی که احتمال آب‌گرفتگی دارند خاطرنشان کرد: این تجهیزات ازجمله پمپ‌ها و تانکر‌ها باید در محل‌های مناسب به‌ویژه میدان انقلاب، بولوار شهید ناصری و بولوار نماز مستقر شوند.

قلندر شریف در ادامه گفت: همچنین هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور برای مسدود کردن زیرگذر‌ها و پل‌ها در صورت بارش شدید باران انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به‌احتمال حضور کارتن‌خواب‌ها و متکدیان در زیرگذر‌ها و محل‌هایی که امکان آب‌گرفتگی دارند قبل از بارش این محل‌ها بازدید و این افراد جمع‌آوری و به محل‌های مناسب منتقل شوند.

شهردارمشهد تصریح کرد: فارغ از ضوابط حقوقی و مسئولیت‌های هر دستگاه شهرداری باید کار خود را به نحو مطلوب انجام دهد، اما بااین‌حال هماهنگی و همکاری لازم با سایر دستگاه‌ها ازجمله پلیس راهور انجام شود.

قلندر شریف افزود: درمجموع باید تمامی اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم جهت پیشگیری از وقوع سیلاب از سوی بخش‌های مختلف شهرداری به‌ویژه ستاد مدیریت بحران شهرداری، معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری و شهرداران مناطق برای مقابله با بارش شدید باران در عصر فردا درنظرگرفته شده و اجرایی شود.

همچنین در ادامه این جلسه مهدی یعقوبی معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: مسیل‌ها و مسیر‌های عبور سیلاب باید از سوی مناطق بازدید و در صورت نیاز پاک‌سازی شوند.

وی بابیان اینکه این موضوع پس از بارش‌های گذشته به مناطق اعلام‌شده است اظهار کرد: بااین‌حال تأکیدداریم تا شهرداران از مسیل‌ها و کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در محدوده منطقه خود بازدید داشته باشند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: نیرو‌های خدمات شهری و تجهیزات موردنیاز در محل‌های که از قبل شناسایی‌شده و امکان آب‌گرفتگی دارند به‌ویژه میدان انقلاب و شهید ناصری مستقر خواهند شد.

یعقوبی ادامه داد: در کنار این موضوع هر امکانی را در اختیار داشته باشیم ازجمله در حوزه مدیریت پسماند در اختیار شهرداری‌های مناطق قرار خواهیم داد.

همچنین در ادامه این جلسه سید ابراهیم علیزاده رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز با تقدیر از اقدامات انجام‌شده از سوی شهردارمشهد در بارندگی‌های گذشته گفت: یکی از موضوعاتی که باید در کنار خدمت‌رسانی مناسب به آن توجه شود مستندسازی اقدامات است.

وی افزود: اقدامات خوبی از سوی شهرداری در دو بارندگی شدید گذشته انجام شد، اما زیاد به موضوع مستندسازی توجه نشد که این مسئله باید در کنار سایر اقدامات موردتوجه همه بخش‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها مناطق قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->