جزییات مناظره پزشکیان و جلیلی اعلام شد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طولکرم (۱۰ تیر ۱۴۰۳) سفر تبلیغاتی محمدجواد ظریف به مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تکمیل فهرست نهایی اعضای ۱۰ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم + اسامی شورای نگهبان سلامت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید | حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر امسال بازنشسته می‌شوند تبلیغات نامزد‌های راه‌یافته به دور دوم، آغاز شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) معاون رئیس جمهورآمریکا: مناظره با ترامپ، ساعت خوبی برای بایدن نبود تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از فلسطین و توقف جنگ در غزه حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی + عکس حملات روسیه در شرق اوکراین ۱۲ کشته بر جای گذاشت سرتیپ سریع: بزودی از قایق جدید نظامی نیروهای مقاومت یمن رونمایی می شود جنبش ملی «غیرمتعهد» آمریکا خطاب به بایدن: مسیر خود در مورد غزه را تغییر دهید اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ اذعان تل آویو به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در غزه زلنسکی باز هم از غرب سلاح خواست گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

من به سیدابراهیم رئیسی رأی می‌دهم

  • کد خبر: ۲۳۵۸۹۴
  • ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
من به سیدابراهیم رئیسی رأی می‌دهم
امروز در آستانه چهل‌روز‌شدن فقدان رئیسی عزیز، سعی کردم به بهانه داغ‌بودن فضای انتخابات، بخشی از گزاره‌های مهم از منظر رهبر معظم انقلاب را درباره شخصیت حضرت آیت‌الله دکتر شهید سیدابراهیم رئیسی صرفاً به دنبال هم مرور کنم.

امروز من هم به‌نوبه خودم می‌خواهم برای کسی که فکر می‌کنم بهترین گزینه برای خادم‌جمهور‌شدن و پوشیدن ردای ریاست‌جمهوری است، تبلیغ کنم. تمام تلاشم را کرده‌ام تا این شاخص‌ها عینی و مورد‌تأیید خبره‌ترین افراد و مردم محترم ایران باشد. بخشی از خصوصیات ایشان را تقدیم می‌کنم:

از طبقه محروم و فقرچشیده، مراتب و مناصب شغلی را از پایین‌ترین جایگاه‌ها تا خطیر مناصب طی کرده است، کارآمد و کاربلد، برخوردار از صلاح و امانت، کارآزموده در مدیریت‌های کلان، شخصیتی مردمی و عالی‌قدر، از تبار سیادت و علم، مزیّن به پرهیزکاری و خردمندی، دارای سوابق درخشان مدیریت، عالِم فرزانه، خستگی‌ناپذیر، کارآزموده و مردمی، در کنار فقاهت از (بالاترین) تحصیلات (دانشگاهی) حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه (حقوقی و قضایی) مهم برخوردار است، سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده است. 

برادر بسیار خوب برای رهبر معظم انقلاب، مسئولی کارآمد و باکفایت و صمیمی و جدی در عرصه ملی و بین‌المللی، معتقد و مبیّن ارزش‌های اساسی انقلاب، اهل تضرع و توسل است. مسئله مردمی‌بودن و از‌مردم‌شنیدن و در میان مردم‌بودن زیّ مردمی در او متبلور است. ساده‌زیستی و کاهش تشریفات در سلوک شخصی و حکومتی دولت از صفات مبرز اوست. توانا در زدودن رقابت‌های منفی از روابط بین قواست...
من به چنین‌شخصیتی رأی می‌دهم. رأی می‌دهم و افتخار می‌کنم.

امروز در آستانه چهل‌روز‌شدن فقدان رئیسی عزیز، سعی کردم به بهانه داغ بودن فضای انتخابات، بخشی از گزاره‌های مهم از منظر رهبر معظم انقلاب را درباره شخصیت حضرت آیت‌ا... دکتر شهید سیدابراهیم رئیسی صرفا به دنبال هم مرور کنم. این مرور فقط به صرف بزرگداشت این شخصیت نیست. 

هرکدام از این موارد اگر به‌تنهایی به یکی از کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری یا مجلس یا... منتسب بود، الان محور عرض‌اندام ایشان در میدان رقابت سیاسی بود؛ اما حاج‌آقا رئیسی مشهدِما حتی در زمان حیاتش که مفتخر به تعاریف معظم‌له می‌شد، آنها را برای غلبه بر رقیب یا تخاطب با افراد استفاده نمی‌کرد و او هیچ‌وقت از آقا برای خودش خرج نکرد. این رویه از او چهره‌ای کم‌نظیر و در برخی عرصه‌ها بی‌نظیر ساخته است؛ شخصیتی که اکنون در لابه‌لای روایت‌های باصلابت حضرت‌آقا، می‌توان رد پایی از فقدان عنصری بی‌بدیل را مشاهده و جای خالی او را در کنار رهبر معظم انقلاب احساس کرد.

انقلاب اسلامی همواره در بحران‌های فقد سرمایه انسانی کم‌نظیر به لطف و عنایت حضرت بقیه‌ا... الاعظم و وجود ظرفیت والای امت اسلامی شاهد ظهور فرصت‌های جدید بوده است؛ اما هیچ‌گاه اثر این فقدان‌ها را در کندی مسیر پیشرفت خود نادیده نگرفته است. 
مهم این است که انقلاب اسلامی متکی بر مردم هیچ‌گاه از ظرفیت بی‌نظیر مردم غافل نشده و نشود و همواره مرکز ثقل و سکوی تعالی خود را بر کوه استوار مردم بنا کرده است.

به‌هرحال مرور شخصیت‌نگاری حضرت‌آقا درباره شهید عزیز رئیسی که به‌نوعی مزیت‌نگاری عنصر تربیت‌یافته در دامان انقلاب اسلامی است، می‌تواند راهبردی برای تعریف استاندارد‌های واقعی‌تر و عملی‌تر در الگوی حکمرانی مبتنی بر معارف انقلاب اسلامی شکل دهد و به‌نوبه خود انگشت اشاره‌ای است برای جامعه مسلمان ایرانی که آنچه می‌تواند بر سرعت طی مراحل مختلف تا تمدن‌سازی اسلامی بیفزاید، شکل‌گیری دولت اسلامی مردم‌پایه است و این، یعنی مردمی‌سازی حکمرانی اضطرار دولت‌های پیش‌روست و دولتی موفق‌تر خواهد بود که بتواند زمینه نقش‌آفرینی مردم را در تمام مراحل حکمرانی طراحی و پیاده‌سازی کند.

در پایان، یکی از شاخص‌های مهم را که نتیجه مدیریت آقای رئیسی در دولت است، در نگاه حضرت‌آقا نقل می‌کنم:
این دولت از فرافکنی و بهانه‌تراشی احتراز کرده و مسئولیت‌پذیر بوده. ما در این مدت از مسئولین محترم دولتی نشنفتیم که بگویند: «نمی‌گذارند کار کنیم، اختیار نداریم، اختیارات دست ما نیست»؛ از این حرف‌ها نشنیدیم از شما. مسئولیت‌پذیری خیلی چیز خوبی است؛ می‌گوید «ما هستیم، باید کار کنیم و کار هم می‌کنیم»؛ این نقطه مثبت بسیار مهمی است.
(بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت‌دولت، ۰۸/۰۶/۱۴۰۱)

امیدواریم هر دولتی که زمام امور را به دست می‌گیرد، بانی تعالی مردم ایران و پیشران انقلاب اسلامی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->