زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟

  • کد خبر: ۲۳۶۰۱۵
  • ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟
پژوهش جدید نشان می‌دهد استفاده از رسانه‌های اجتماعی بر همه نوجوانان به صورت یکسان تاثیر نمی‌گذارد و برخی عوامل از جمله نظارت و راهنمایی والدین هنگام استفاده نوجوانان از رسانه‌های اجتماعی از افسردگی آنان جلوگیری می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک پژوهش جدید با بررسی ارتباط میان استفاده از رسانه‌های اجتماعی و افسردگی در دوران نوجوانی و جوانی نشان داد برخی عوامل ممکن است در تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر افسردگی نقش داشته باشند.

این یافته‌ها که در Journal of Adolescence منتشر شده است، نشان می‌دهد استفاده از رسانه‌های اجتماعی بر همه نوجوانان به صورت یکسان تأثیر نمی‌گذارد و تعیین فواید و مضرات رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان جوانان، به یک رویکرد فردی نیاز دارد.

برای این پژوهش، ۴۸۸ نوجوان ساکن آمریکا یک بار در سال، از ۲۰۱۰ میلادی که میانگین سنی شرکت‌کنندگان ۱۳ سال بود، به مدت ۸ سال بررسی شدند.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی با افزایش افسردگی نوجوانان و خصومت بیشتر با والدین، قلدری برای همسالان، اضطراب، واکنش‌پذیری به عوامل استرس‌زا و نظارت کمتر والدین بر رسانه مرتبط بود؛ اما با بسیاری از ویژگی‌ها و عوامل دیگر ارتباطی نداشت و همیشه با افزایش علائم افسردگی مرتبط نبود.

یافته‌های تحقیق پژوهشگران دانشگاه بریگهَم یانگ آمریکا نشان داد برای دانستن تأثیرات رسانه‌های اجتماعی بر یک نوجوان خاص، باید دیدگاهی گسترده داشته باشید و مسائل گوناگونی را در نظر بگیرید؛ اگر نوجوان در موقعیتی شکننده قرار دارد (به او آزار می‌رسانند یا والدینی با رفتار‌های خصمانه دارد و یا بر استفاده رسانه‌ای نوجوان خود نظارت نمی‌کنند)، احتمال آسیب دیدن این نوجوان از سوی شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر است؛ به ویژه اگر استفاده او از این شبکه‌ها بیش از سه ساعت در روز باشد.

پژوهشگران معتقدند اگر دوستان و والدین نوجوانان، صمیمی و حامی باشند و والدین، استفاده از رسانه‌های فرزندان نوجوان خود را زیر نظر داشته باشند، میزان متوسط استفاده از رسانه‌های اجتماعی(کمتر از ۳ ساعت در روز) ممکن است تأثیر مثبتی بر روی آنها داشته باشد.

به نظر می‌رسد اگر هنگام استفاده نوجوانان از رسانه‌های اجتماعی، والدین آنها را راهنمایی کنند، این امر برای آنها بسیار سودبخش خواهد بود؛ در واقع راهنمایی از سوی والدین احتمالاً تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->