سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ویژه‌برنامه‌های رادیو در روز مباهله + زمان پخش

  • کد خبر: ۲۳۶۴۱۶
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
ویژه‌برنامه‌های رادیو در روز مباهله + زمان پخش
شبکه‌های مختلف رادیویی ویژه‌برنامه‌های متعددی را برای بیست‌وچهارم ذی‌الحجه و «روز مباهله»، تدارک دیده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طبق سنت سال‌های گذشته، برنامه‌هایی ویژه روز مباهله آماده شده که در این باره می‌توان به «به افق آفتاب»، «صبح به‌وقت فرهنگ»، «باغ فردوس»، «مهربان باشیم»، «تا بیکران» و «پیام زنگی» اشاره کرد.

رادیو ایران؛ به افق آفتاب

برنامه اذانگاهی «به افق آفتاب» رادیو ایران همزمان با روز مباهله با حضور حجت الاسلام پویا مفرد به اهمیت و گرامیداشت این روز می‌پردازد. همچنین در این برنامه قرار است موضوع مباهله از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

رادیو فرهنگ؛ از غدیر تا مباهله

گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» که ساعت ۶:۳۰ پخش می‌شود، در بخش‌های مختلف به موضوع چرایی اهمیت روز مباهله و روایت تاریخچه این روز و اعمال آن می‌پردازد. برنامه «سرزمین من» از گروه تاریخ و اندیشه در بخش کارشناسی به روایت ماجرای مباهله و اهمیت این روز برای مسلمین به عنوان روز عید اشاره دارد. برنامه «مستند فرهنگ» ساعت ۱۴:۳۰ به این موضوع پرداخته و در برنامه «ققنوس» که ساعت ۱۵ از گروه ادب و هنر روانه آنتن می‌شود، شعر از غدیر تا مباهله بررسی و اشعار مربوط به مباهله خوانده می‌شود. برنامه «کتاب فرهنگ» از ساعت ۲۰ تا ۲۱ به معرفی کتاب‌های منتشر شده در این زمینه اختصاص یافته است.

رادیو تهران؛ باغ فردوس

شبکه رادیویی تهران دوشنبه ۱۱ تیرماه، همزمان با نزول آیه تطهیر در شان رسول الله" (ص)، امیر المومنین (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به تببین و تشریح روز مباهله می‌پردازد. برنامه «باغ فیض» هم از ساعت ۲۱ با حضور کارشناس مذهبی به روز مباهله و اعمال آن خواهد پرداخت. «باغ فردوس»، ویژه برنامه گروه تاریخ و معارف است که در این روز از ساعت ۱۱:۴۰ به تبیین، تشریح، چرایی و چگونگی روز مباهله اختصاص یافته است. «شهر آفتاب» از ساعت ۶:۳۰ از گروه فرهنگ و جامعه و برنامه «تهران من» ساعت ۱۷ از گروه ورزش و تفریحات به این موضوع می‌پردازد. شبکه رادیویی تهران را روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌شنوید.

رادیو معارف؛ مهربان باشیم

برنامه زنده «مهربان باشیم» که روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۷:۳۰ با کارشناسی حجت‌الاسلام رضا یوسف زاده و تهیه‌کنندگی خانم سیده منیره موسوی با موضوعات عید مباهله تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه زنده «زندگی زیباست» از دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ با تهیه کنندگی اعظم ایرانی به طور ویژه به عید مباهله خواهد پرداخت.

رادیو سلامت؛ تا بیکران

رادیو سلامت روز دوشنبه در برنامه «تا بیکران» به رخداد تاریخی مباهله و فلسفه و شرح آن خواهد پرداخت. مباهله از رویداد‌های صدر اسلام است. این برنامه از ساعت ۱۱.۴۰به تهیه کنندگی نازیلا نظمی و به گویندگی فرشته قربانی و گزارشگری سارا اکبری از پخش ونظارت رادیو سلامت تقدیم مخاطبان فرهیخته این شبکه می‌شود.

رادیو پیام؛ پیام زندگی

«پیام زندگی» با موضوع روز مباهله به تهیه کنندگی رضا صفری روی آنتن رادیو پیام می‌رود.

منبع: جام جم سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->