آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وزیر آموزش‌وپرورش: اجرای نادرست قانون رتبه‌بندی، کام برخی معلمان را تلخ کرده است | رشد ۲۶درصدی حقوق معلمان

  • کد خبر: ۲۳۶۴۲۵
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
وزیر آموزش‌وپرورش: اجرای نادرست قانون رتبه‌بندی، کام برخی معلمان را تلخ کرده است | رشد ۲۶درصدی حقوق معلمان
وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، از رشد ۲۶درصدی حقوق معلمان به‌دلیل اجرای قانون رتبه‌بندی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تدابیر اتخاذشده برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایطی وزارت آموزش‌وپرورش را تحویل گرفت که شاهد دو سال تعطیلی کلاس‌های درس و ناامیدی جامعه بودیم.

وی افزود: بازگشایی مدارس و بازگشت نوجوانان و جوانان به کلاس‌های درس تصمیم سختی بود که ما در آغاز سال ۱۴۰۱ گرفتیم. با توجه به جنگ ترکیبی که در جامعه به راه انداخته بودند، والدین از این تصمیم نگران بودند، اما بالاخره ما پس از بحث‌های کارشناسی در مهرماه سال ۱۴۰۱ مدارس را بازگشایی کردیم؛ در شرایطی که از ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ کشور وارد جنگ شناختی شده بود و نوک این حمله مدارس ما به‌ویژه دبیرستان‌های دخترانه بود.

صحرایی ادامه داد: با ابتکار مجلس شورای اسلامی و دولت، قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس نهایی شد و یک راهبرد اثربخش برای جداکردن صف فرهنگیان از افرادی که نسبت به وضعیت خود اعتراض داشتند، بود. یکی دیگر از چالش‌هایی که ما با آن مواجه هستیم، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان است که اجرای نادرست آن، کام برخی معلمان را تلخ کرده است. عدم پرداخت کافی و اجرای درست رتبه‌بندی معلمان در اسفند سال ۱۴۰۱ منجر به نارضایتی معلمان شد و درنهایت در فروردین سال ۱۴۰۲، وزیر آموزش‌وپرورش استعفا داد و بنده در شرایطی این وزارت‌خانه را تحویل گرفتم که با سه نقطه بحرانی مواجه بودیم.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: وضعیت دانش‌آموزان کشور از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که جمعیت دانش‌آموزی کشور بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اضافه شده است. از سوی دیگر، میزان بازنشستگی در وزارت آموزش‌وپرورش از میزان جذب‌شدگان پیشی گرفته، یعنی ما از یک‌سو با رشد جمعیت دانش‌آموزی و از سوی دیگر با افزایش میزان بازنشستگان روبه‌رو هستیم. همچنین در وزارت آموزش‌وپرورش، در بحث نیروی خدماتی با کاهش روبه‌رو شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما برای سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۷۶ هزار و ۷۳۱ معلم کمبود داشتیم و بنده در ۲۹ مهر سال ۱۴۰۲ این موضوع را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کردم. از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۰ جذب دانشجومعلم به صفر رسیده بود که ما در وزارت آموزش‌وپرورش و با همکاری سازمان اداری و استخدامی مجوز جذب ۷۲ هزار نفر را گرفتیم که این میزان استخدام در این حجم بی‌سابقه است. نتایج آزمون استخدامی در همین هفته اعلام خواهد شد.

صحرایی اضافه کرد: همچنین یک بسته تشویقی را برای نگه‌داشت بازنشستگان و افرادی که در شرف بازنشستگی هستند، در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی کردیم و اکنون در دولت است که اگر در دولت به تصویب برسد، بستر نگه‌داشت معلمان را فراهم خواهد کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: دستورالعمل نقل‌وانتقال معلمان را نیز به‌نفع شهر‌هایی که کمبود معلم دارند، اصلاح کردیم. سهم بودجه آموزش‌و‌پرورش از بودجه کشور در یک دهه اخیر روزبه‌روز کمتر شده است و ما دائماً با کسری بودجه مواجه هستیم و تلاش کردیم تا آن را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: با وجود همه این مشکلات، ما ۴۷ همت مطالبات و معوقات معلمان را پرداخت کردیم. اکنون نیز ۷۳ همت کسری در وزارت آموزش‌وپرورش داریم. با وجود این، پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس ماهانه شده است و از منبع مالی وزارت آموزش‌وپرورش بالغ بر ۲۵ همت تسهیلات با سود پایین به معلمان اعطا کردیم. حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲۶ درصد رشد پیدا کرده البته حق معلمان بیش از این است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->