لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بیماران با علائم مشکوک به تب دنگی بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند

  • کد خبر: ۲۳۶۴۲۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
بیماران با علائم مشکوک به تب دنگی بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از بیماران با علائم مشکوک به تب دنگی می‌خواهیم که بلافاصله جهت مراقبت و درمان‌های حمایتی به نزدیک‍‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه نمایند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حمیدرضا قربان‌زاده اظهار کرد: تب دنگی (Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته می‌شود و این بیماری از طریق نیش پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود و انتقال آن از طریق انسان به انسان امکان پذیر نیست و بروز بیماری بر اثر گزش پشه اتفاق می‌اُفتد.

وی تصریح کرد: علائم این بیماری که بیشتر در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و همسایگان شرقی مشاهده شده شامل سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تب دنگی به عنوان «تب استخوان شکن» نیز شناخته می‌شود، چرا که به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می‌کند، استخوان‌هایش در حال شکستن است.

دکتر قربان‌زاده با اشاره به اینکه میزان آزمایش‌های حشره شناسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال گذشته چند برابر شده است، بیان کرد: همچنین نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی لازم در خصوص کالا‌های وارداتی هم انجام می‌شود و باید اشاره کنیم که تاکنون پشه آئدس مهاجم ناقل در محدوده استان شناسایی نشده است.

وی با اشاره اینکه تاکنون ۱۱۱ مبتلا به تب دنگی در کشور شناسایی شدند، بیان کرد: همه این افراد دارای سابقه سفر به کشور‌های آلوده بوده و از این تعداد ۳ نفر فوت شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون ۳ بیمار مشکوک به تب دنگی در مشهد شناسایی شدند که هر ۳ نفر آنها سابقه سفر به مناطق آلوده در سایر کشور‌ها را داشتند، خاطرنشان کرد: تا به این لحظه یک بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده و تحت مراقبت و پیگیری است و منتظر پاسخ آزمایش ۲ نفر دیگر هستیم.

دکتر قربان‌زاده همچنین در خصوص علائم بیماری تب دنگی، گفت: تب بالا و افزایش درجه حرارت بدن، درد‌های عضلانی و استخوانی، درد پشت حدقه چشم و ضعف در حوزه بینایی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ از جمله علائم این بیماری است و در صورتی که فردی دچار این علائم می‌شود باید بلافاصله به پزشک مراجعه نماید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: به کسانی که به مناطق پر خطر که آلوده به پشه آئدس سفر داشته‌اند توصیه می‌کنیم که تا مدت زمان ۱۴ روز درجه حرارت بدنشان را به طور مستمر اندازه‌گیری کنند تا در صورت بروز علائم به سرعت درمان شوند و به افرادی هم که مبتلا به تب دنگی شده‌اند توصیه می‌کنیم که تا زمان بهبود بیماری در جمع‌های شلوغ حاضر نشوند، گرچه این بیماری از انسان به انسان قابل انتقال نیست، اما بهتر است که توصیه‌ها و نکات بهداشتی بیان شده در راستای بهبودی هرچه سریع‌تر خود این افراد رعایت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->