علت افزایش قیمت طلا در بازار چیست؟ (۱۰ تیرماه ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی‌های آیفون، سامسونگ و شیائومی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چرا دامنه نوسان یکسان برای بازار‌ها در نظر گرفته شد؟ ریزش ۲۳ هزار واحدی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کشف ۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز در مشهد ظرف یک سال گذشته چرا مرحله سوم واریز سود سهام عدالت به ۱۴۰۳ موکول شد؟ آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی املاک اجاری اشخاص حقیقی اعلام شد وزیر صمت: خودروسازان انتقادپذیر باشند | فعالیت ۳۷ شرکت خودرویی در کشور نحوه دریافت وام خرید کالای ۱۵۰ میلیون تومانی بانک رفاه کارگران + شرایط و مدارک لازم کاهش مزایای مزدی؛ سنوات پایان خدمت کارگران چقدر است؟ هر گرم طلا ۳.۵ میلیون تومان و دلار ۶۲ هزار تومان | قیمت طلا، سکه، ارز و ارز دیجیتال (۱۰ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸درصدی مصرف بنزین در خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست سال جاری از عرضه‌اولیه امروز جا نمانید | زمان ثبت سفارش مشخص شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نرخ‌نامه مصوب مراکز حمل‌ونقل درون‌شهری در مشهد اعلام شد + جدول (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دارندگان دسته‌چک بخوانند | زمان حذف چک کاغذی مشخص شد بررسی افزایش یا کاهش قیمت خودرو‌های خارجی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | لاماری ایما ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان ماینر غیرمجاز معرفی کنید؛ جایزه بگیرید | سقف پاداش چقدر است؟ جزئیات و نحوه سفارش و خرید سکه از مرکز مبادله | حداکثر میزان خرید چقدر است؟ امحای فنی ۹۰۰ ماینر در خراسان‌رضوی طی یک ماه گذشته قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | خانواده پژو گران شد «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»؛ مردم چه کاری باید انجام دهند؟ لزوم رعایت سقف افزایش ۲۵ درصدی اجاره | صاحب‌خانه‌ها چگونه تنبیه و تشویق می‌شوند؟ درآمد‌های ارزی در بهار سال جاری، به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان رضوی هر شانه تخم‌مرغ ۱۰۹ هزار تومان شد + جدول (۱۰ تیر ۱۴۰۳) بررسی میانگین رشد سالانه اجاره مسکن و شاخص دسترسی به مسکن در دولت‌های مختلف + نمودار
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

امحای فنی ۹۰۰ ماینر در خراسان‌رضوی طی یک ماه گذشته

  • کد خبر: ۲۳۶۴۷۵
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
امحای فنی ۹۰۰ ماینر در خراسان‌رضوی طی یک ماه گذشته
مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان‌رضوی گفت: ما اولین استان در کشور هستیم که توانستیم در ماه گذشته، ۹۰۰ ماینر را امحای فنی کنیم و قطعات ماینر را در مسیر مزایده قرار دهیم تا کمکی به صنعت انرژی کشور کرده باشیم. این کار ادامه دارد و در ماه جاری نیز امحای حدود ۱۰۰۰ ماینر دیگر را در دستورکار داریم که در حال انجام است.

هادی ذاکری در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص برخورد با ماینر‌های غیرمجاز اظهار کرد: معمولاً ماینر در تابستان سوژه داغی است؛ زیرا در این فصل سال، هم مصرف برق توسط واحد‌های تولیدی و خانگی افزایش پیدا می‌کند، هم محدودیت تولید داریم و هم اینکه برای تولید رمزارز، از برق غیرقانونی استفاده می‎شود که تأثیری جدی بر شبکه تولید دارد و نارضایتی عمومی را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: ماینر‌هایی که به صورت غیرمجاز از برق استفاده می‌کنند و توسط دستگاه‎های کاشف، کشف می‌شوند، برای تعیین تکلیف در اختیار ما قرار می‌گیرند. ما پرونده تشکیل می‌دهیم و برای رسیدگی، به تعزیرات ارسال می‌کنیم؛ سپس یا غیرقانونی‌بودن آن‌ها احراز می‌شود یا اگر دارای مجوز هستند، رأی برائت برای آن‌‎ها صادر می‌شود. این ماینر‌ها باید کد شناسه و رهگیری بگیرند، اطلاعاتشان در سامانه جامع تجارت ثبت شود و از آن‌ها تعهد می‌گیریم که از برق مجاز استفاده کنند.

ذاکری افزود: برای ماینر‌هایی که رأی محکومیت دریافت می‌کنند و ضبط به‌نفع دولت است، اگر استاندارد تأیید کند که از برق مصرفی مجاز استفاده می‌شود، در مسیر مزایده قرار می‌دهیم که این کار سختی است؛ زیرا برای اینکه استاندارد این ماینر‌ها را در آزمایشگاه‌های خود، راستی‌آزمایی کند باید برای هر ماینر، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کنیم. معمولاً برای عمده ماینر‌ها رأی محکومیت و ضبط به‌نفع دولت گرفته می‌شد.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان‌رضوی با بیان اینکه چند سالی این وضعیت وجود داشت، اما تصمیمی برای آن گرفته نشده بود، عنوان کرد: در سال گذشته، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا، بخش‌نامه‌ای را در ۲۰ آبان‌ماه صادر و برای اموال تملیکی استان‌ها تعیین تکلیف کرد. در سال گذشته این موضوع با کمک استانداری به‌ویژه آقای زاهدی، معاون امنیتی استانداری، در جلسه‌ای تعیین تکلیف و به استاندارد استان تکلیف شد که با هماهنگی ما، در بازدید میدانی، نسبت به استانداردبودن یا غیراستانداردبودن این ماینر‌ها نظر دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با بازدید میدانی که صورت گرفت، صورت‌جلسه‌ای تهیه شد که ماینر‌ها از استاندارد برخوردار نیستند و باید امحای فنی شوند. همه ادارات کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان‌های سراسر کشور درگیر این موضوع بودند و دریافت این مجوز از استاندارد کار راحتی نبود که با کمک استانداری، این مجوز برای امحا دریافت شد.

ذاکری اضافه کرد: ما اولین استان در کشور هستیم که توانستیم در ماه گذشته، ۹۰۰ ماینر را امحای فنی کنیم و قطعات ماینر را در مسیر مزایده قرار دهیم تا کمکی به صنعت انرژی کشور کرده باشیم. این کار ادامه دارد و در ماه جاری نیز امحای حدود ۱۰۰۰ ماینر دیگر را در دستورکار داریم که در حال انجام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->