از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات

  • کد خبر: ۲۳۶۵۹۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات
سازمان ملی مهاجرت از آغاز پیش ثبت نام دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی برای سال تحصیلی آتی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، همه اتباع و مهاجران خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران برای پیش ثبت نام فرزندان خود در مدارس کشور با در دست داشتن شناسه ۱۰ رقمی «یکتا» به سامانه سازمان ملی مهاجرت «سهما» به نشانی اینترنتی مراجعه کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: دانش آموزان دارای اسناد اقامتی معتبر فاقد شناسه یکتا می‌بایست با مراجعه به دفاترخدمات اقامت و اشتغال اتباع ابتدا اقدام به اخذ شناسه یکتا کرده و سپس در سامانه فوق ثبت نام کنند.

بر اساس این گزارش، دانش آموزانی که در سال‌های گذشته شناسه یکتا دریافت کرده‌اند، نیاز به مراجعه به دفاتر کفالت و یا اداره اتباع نداشته و با مراجعه به سامانه سهما اقدام به ثبت نام کنند.

بر اساس شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس جمهوری اسلامی ایران که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به استان‌ها ارسال شد، ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد اطلاعات در سامانه امور اتباع و مهاجرین خارجی توسط مدارس ممنوع است.

در دستور اجرایی این بخشنامه آمده است که دانش‌آموزانی مشمول ثبت‌نام در مدارس جمهوری اسلامی ایران متناسب با سیاست‌های کلان مهاجرتی هستند و مشخصات هویتی آنان در سامانه امور اتباع و مهاجران خارجی سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ثبت شده و از طریق درگاه الکترونیک سامانه امور اتباع و مهاجران خارجی سازمان ملی مهاجرت به وزارت آموزش و پرورش دسترسی داده شده‌است.

در تبصره یک این بخشنامه آمده است: دانش‌آموزان دارای روادید معتبر، دانش‌آموزان معرفی شده از سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها یا ثبت‌نام شده در سامانه امور اتباع و مهاجران خارجی سازمان ملی مهاجرت و اعلام اطلاعات هویتی آنان از طریق درگاه الکترونیک وزارت کشور به وزارت آموزش و پرورش مجاز به ثبت‌نام هستند.

همچنین در تبصره ۲ بخشنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس جمهوری اسلامی ایران در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تصریح شده است: ثبت‌نام دانش‌آموزان فاقد اطلاعات در سامانه امور اتباع و مهاجرین خارجی توسط مدارس ممنوع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->