هایجک عجیب در فوتبال ایران | رودست صنعتی‌ها به استقلال؟ نتیجه بازی اسپانیا و گرجستان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی(۱۰ تیر ۱۴۰۳)| یک مدعی واقعی ویدیو گل اول انگلیس به اسلواکی توسط بلینگام در یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | جود قهرمان سه‌شیرها! پخش زنده بازی اسپانیا و گرجستان در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین نتیجه بازی تیم ملی انگلیس و اسلواکی در یورو۲۰۲۴+ ویدئو گل‌ها و خلاصه بازی| ساوت‌گیت خوش‌شانس! پرسپولیس برای بازیکن جوان شرط گذاشت نقش پر رنگ هوادار متمول برای حفظ سه بازیکن پرسپولیس پرسپولیس به دنبال مدافع چپ آلومینیوم وضعیت نامشخص گاریدو در پرسپولیس پرسپولیس مدافع قطری را می‌فروشد بررسی وضعیت مهم‌ترین سالن ورزشی مشهد | اوضاع جهنمی سالن بهشتی! + ویدیو آقایی‌پور به خاطر استقلال ازپای پله هواپیما برگشت پخش زنده بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین جلالی: باشگاه با هر بازیکنی خواست مذاکره کند توافق نهایی شهریار مغانلو با اتحاد کلبا اختلاف ۱۲ میلیارد تومانی اوسمار ویرا با پرسپولیس! مدافع تیم آخر لیگ یک در پرسپولیس! پرسپولیس در فکر تمدید قرارداد فرجی یک بازیکن ۳۰ میلیاردی در لیست استقلال! بازگشت اسماعیلی‌فر به پرسپولیس؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بررسی وضعیت مهم‌ترین سالن ورزشی مشهد | اوضاع جهنمی سالن بهشتی! + ویدیو

  • کد خبر: ۲۳۶۶۱۰
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
بررسی وضعیت مهم‌ترین سالن ورزشی مشهد | اوضاع جهنمی سالن بهشتی! + ویدیو
سالن شهید بهشتی مشهد این روز‌ها ظاهر و باطن خوبی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سالن شهیدبهشتی مشهد که از دیرباز محل میزبانی تیم‌های ورزشی استان در لیگ‌برتر بوده است، این روز‌ها حال چندان خوشی ندارد. از کفپوش بی‌کیفیتی که در بیشتر قسمت‌هایش شاهد برآمدگی هستیم تا رختکن‌ها، سرویس‌های بهداشتی و سکو‌های هواداران، هیچ‌کدام در شأن شهر بزرگی مثل مشهد نیست. وضعیت این سالن درحالی‌که فقط چند روز به شروع مسابقات لیگ‌برتر فوتسال مانده، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است که به نظر می‌رسد با اندکی مدیریت و دلسوزی می‌توان آن را رفع کرد. آخرین بازسازی کامل سالن شهیدبهشتی مشهد مربوط به سال ۱۳۸۷ است؛ جایی که مشهد به‌عنوان یکی از میزبان‌های مسابقات هم‌بستگی کشور‌های اسلامی حضور داشت و به همین دلیل سالن شهیدبهشتی به‌صورت کامل نونوار شد. از آن زمان تا امروز که بیش از پانزده سال می‌گذرد، هیچ برنامه‌ای برای ترمیم و بازسازی این سالن وجود نداشته است؛ آن هم سالنی که باتوجه به تعداد برنامه‌های ورزشی و البته غیرورزشی که در آن برگزار می‌شود، از چندین‌سال پیش نیازمند نگاه ویژه مسئولان بوده است.

کفپوشی پر از زخم و ورم!

در اولین نگاه به کفپوش سالن شهیدبهشتی، چیزی که به چشم می‌آید، برآمدگی‌هایی است که در قسمت‌های مختلف زمین وجود دارد و نشان از زیرسازی نامناسب و ناکارآمدی این بخش دارد. البته این تنها ایراد این کفپوش نیست. رد چرخ موتور‌هایی که در برنامه‌های جانبی و غیرورزشی در این سالن حاضر شده‌اند و به‌اصطلاح کف سالن را برداشته‌اند هم جزو دیگر مواردی است که چهره کفپوش سالن را برهم زده است. به نظر می‌رسد اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش سالن شهیدبهشتی که با اولویت باید تعویض و تعمیر شود، همین کفپوش است تا دست‌کم در وهله اول سلامت بازیکنان و بعد از آن چهره این سالن ملی را در قاب تلویزیون زیباتر نشان بدهد.

صندلی‌ها یکی‌درمیان شکسته‌اند

سکو‌های تماشاگران سالن شهیدبهشتی یکی دیگر از قسمت‌های مشکل‌دار این مجموعه است. در بیشتر قسمت‌ها سیمان کف کنده شده و حتی در برخی قسمت‌ها صندلی‌های تماشاگران هم کنده یا شکسته شده و پس از گذشت سال‌ها، هنوز فکری برای آن برداشته نشده است.

رختکن‌ها و سرویس‌های غیربهداشتی

حضور تیم‌های لیگ‌برتری فوتسال ایران در سالن شهیدبهشتی و میزبانی شهر مشهد از مهمانان امام‌رضا (ع) توقع همه را بالا می‌برد. رختکن‌های سالن به‌هیچ‌عنوان چهره زیبایی ندارد و به هر گوشه آن که نگاه کنید، یک پلشتی و کثیفی می‌بینید. وضعیت نیمکت‌ها، تابلوی آنالیز، در‌های ورودی و... هم در بدترین شکل ممکن است. به این معضلات، مشکلات سرویس‌های بهداشتی مجموعه را هم اضافه کنید. برای توصیف این قسمت از سالن، صرفا از عبارت «غیربهداشتی‌ترین سرویس‌بهداشتی‌های شهر» استفاده می‌کنیم. پنجره‌های سالن، سرویس‌های تهویه، سامانه گرمایش و سرمایش سالن، پنل‌های سقف و... هم وضعیت مشابهی با دیگرقسمت‌های مجموعه دارند و به قول معروف همه‌چیز این مجموعه به هم می‌آید.

سالن شهیدبهشتی شده است تالار عروسی و عزا!

قدرت بهادری، کاپیتان این فصل تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد که سال‌ها در این سالن و بیشتر سالن‌های ورزشی کشور بازی کرده، یکی از منتقدان وضعیت این روز‌های مجموعه ورزشی شهیدبهشتی است. بازیکن سابق تیم‌ملی کشورمان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: سالن شهیدبهشتی را دیگر نمی‌توان به‌عنوان یک سالن فوتسال معرفی کرد. اینجا همه نوع مراسمی برگزار می‌شود و به‌نوعی تالار عروسی و عزا شده است. حتی برنامه‌های موتورسواری هم در این سالن دارند که نشانه‌های آن را روی زمین می‌بینید. وی در ادامه افزود: فقط مانده است با ماشین از روی دیوار‌های این سالن عبور کنند تا همه‌چیز کامل شود. واقعیت این است که این سالن عمر خودش را کرده است و باید زودتر فکری برای آن بردارند تا چهره زشتی که پیدا کرده است، برطرف شود. به‌هرحال ما در این سالن میزبان تیم‌های لیگ‌برتری هستیم و به‌عنوان نماینده استان خراسان و در شهر مشهد باید میزبانی شایسته‌ای داشته باشیم.

چشم‌انتظار اعتبارات

با این وضع اسف‌باری که بر سالن شهیدبهشتی حاکم است، مسئولان ورزش استان می‌گویند باید چشم‌انتظار اعتبارات باشند. از علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش‌وجوانان استان خراسان‌رضوی، می‌پرسیم که مسئول رسیدگی به وضعیت این سالن کیست؟ می‌گوید: «خب طبیعتا ما.» و وقتی از او سؤال می‌کنیم که قرار است چه اتفاقی برای بهبود وضعیت سالن صورت بگیرد، بیان می‌کند: خب سالن مشکلات متعددی دارد؛ همان‌طور که شما اشاره کردید، از وضعیت رختکن‌ها تا کف‌پوش سالن. ولی واقعیت آن است که باید اعتبارات سال ۱۴۰۳ بیاید تا بتوانیم به ترمیم سالن اقدام کنیم. از آنجا که اعتبارات معمولا در نیمه دوم سال می‌آید، این تعمیرات و بازسازی به شروع لیگ‌برتر فوتسال نمی‌رسد، اما بی‌شک برای ترمیم این سالن در آینده اقدام خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->