دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها ۲۰ درصد از حجم ذخیره سد‌های خراسان رضوی آب دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید نتایج آزمون نهایی دوازدهم بعد از کنکور اعلام می‌شود ۳۷ درصد حجم سد‌های کشور خالی است (۱۷ تیر ۱۴۰۳) این محصولات بهداشتی غیرمجاز کودکان و نوزادان را نخرید + عکس واژگونی پراید در محور راور _ مشهد ۴ کشته و زخمی برجای گذاشت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۹۰ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۲ نفر در تصادفات شبانه‌روز گذشته مصدوم شدند (۱۷ تیر ۱۴۰۳) راهکار‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی شناسایی ۱۱۵ کودک‌ کار جدید در خراسان‌رضوی | کودکان اتباع بیشترین سهم را در خیابان‌ها دارند برای پیشگیری از مسمومیت با سم بوتولیسم، غذا‌های کنسروی را حداقل ۲۰ دقیقه بجوشانید پلمب ۳۰ مرکز متخلف و غیرمجاز در حوزه دندانپزشکی در مشهد و خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۳۷۸۳۵
  • ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور جزئیاتی را از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ بیان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالرسول پورعباس در نشست خبری درباره برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: برای اولین بار در طول تاریخ سازمان سنجش، برگزاری کنکور ۱۴۰۳ به تأخیر افتاد و دلیل آن درگذشت آیت‌الله رئیسی بود. زمان برگزاری نوبت دوم کنکور از ۸ و ۹ تیرماه به ۲۱ و ۲۲ تیرماه منتقل شد.

وی با بیان اینکه همه عوامل در مسیر برگزاری بهتر نوبت دوم کنکور آماده هستند، عنوان کرد: جلسات متعددی را با شورای عالی امنیت کشور داشتیم و شورا‌های تأمین استان‌ها تشکیل شده است. در حوزه برق‌رسانی به حوزه‌های کنکور وزارت نیرو همکاری کامل را انجام خواهد داد.

پورعباس بیان کرد: آزمون صبح روز پنجشنبه با دو گروه انسانی و ریاضی و در نوبت عصر گروه زبان و هنر برگزار می‌شود و در صبح روز جمعه آزمون گروه تجربی را داریم. در نوبت نخست کنکور در اردیبهشت آزمون دانشگاه فرهنگیان را داشتیم، بنابراین جمعیت داوطلبان بیشتر بود و در نوبت دوم، ۹۸۰ هزار نفر داوطلب داریم.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: نتایج اولیه به شکل نمرات خام اواخر مرداد یا اوایل شهریور اعلام می‌شود، پس از آن براساس نتایج اولیه آزمون سراسری و سوابق تحصیلی داوطلبان، نمره تراز تولید می‌شود که ملاک گزینش است.

وی با اشاره به اینکه تجربه آزمون اردیبهشت نشان داد، شبکه‌های مجازی که تلاش می‌کنند داوطلبان را فریب بدهند تا با دریافت پول اقدامات متقلبانه انجام دهند، مورد توجه داوطلبان قرار نگرفت، تصریح کرد: در آزمون اردیبهشت حدود ۳۵ نفر شناسایی شدند که با خود تجهیزات به آزمون آورده بودند، در حالی که در سال‌های گذشته تعداد آنها هزار نفر بود. شبکه‌های مجازی که به فریب‌دادن داوطلبان مشغول هستند، توسط پلیس فتا شناسایی و منهدم می‌شوند، حتی برخی از آن‌ها از داوطلبان اخاذی می‌کنند.

پورعباس خاطرنشان کرد: توزیع کارت نوبت دوم کنکور از عصر دیروز آغاز شد. به خانواده‌ها در شهر‌های بزرگ توصیه می‌شود یک روز قبل از کنکور، از محل حوزه بازدید کنند تا آدرس به‌خوبی شناسایی شود. توزیع کارت کنکور را تا صبح روز آزمون داریم، اما داوطلبان حتماً زودتر کارت را دریافت نمایند تا اگر اشکالی وجود داشت، در روز چهارشنبه با مراجعه به باجه‌های رفع نقص آن را برطرف کنند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ حدود ۲۰۰ هزار نفر کاهش داشته است. پیرترین داوطلبان کنکور خانمی متولد ۱۳۲۲ و خانم دیگری متولد ۱۳۲۷ از کرمانشاه و جوان‌ترین خانم متولد ۱۳۹۰ از تنگاور است. تعداد داوطلبان رشته ریاضی ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر است که ۳۵ درصد خانم و ۶۵ درصد آقایان هستند. در گروه علوم تجربی، ۴۷۱ هزار داوطلب وجود دارد که ۳۳ درصد آقا و ۶۷ درصد خانم هستند.

وی اضافه کرد: ۲۷۰ هزار نفر در گروه علوم انسانی شرکت کرده‌اند که ۶۶ درصد خانم و ۳۴ درصد آقا هستند و در گروه هنر و زبان، ۴۶ هزار و ۷۰ هزار نفر شرکت کردند که بیش از ۷۰ درصد خانم هستند. در مجموع در کنکور ۱۴۰۳، ۶۳ درصد داوطلبان خانم و ۳۷ درصد آقا هستند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->