درباره «عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است»، شعر ماندگار شاعر خراسانی عهد ناصری رویداد صدرخوانی در شهر کتاب مشهد + زمان برگزاری سریال‌های «مرضیه» و «عشق کوفی» در شبکه جهانی جام‌جم + زمان پخش «همه بچه‌های خوب» در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برد پیت با «اف یک» در راه سینما زمان پخش سریال‌های محرم ۱۴۰۳ + خلاصه داستان استفاده از ظرفیت‌های ادبی در راستای توانمندسازی کودکان و نوجوانان امیر آقایی با «کارزار» به سینما می‌آید دوبله «بهولا» برای پخش از شبکه نمایش جایزه جشنواره ایسکیا ایتالیا به فیلمبردار «آه سرد» رسید برنامه اکران سینما‌ها در دهه اول محرم ۱۴۰۳ مخاطبان تصور دقیقی از نمایش عروسکی ندارند «پیکار علیه ظالمان پیشه ماست» | درباره شعر عاشورایی، از مرثیه سرایی تا ظلم ستیزی «حسین مسافر آستانه» رئیس انجمن تئاتر بسیج هنرمندان شد «من نفرت‌انگیز ۴» در گیشه، طوفان به‌پا کرد تمجید مدیر نتفلیکس از «جدایی نادر از سیمین» اصغرفرهادی صحبت‌های رعنا آزادی‌ور درباره «زخم کاری ۳» در برنامه «۳۶۰ عادل فردوسی‌پور» + فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

استفاده از ظرفیت‌های ادبی در راستای توانمندسازی کودکان و نوجوانان

  • کد خبر: ۲۳۸۰۳۸
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
استفاده از ظرفیت‌های ادبی در راستای توانمندسازی کودکان و نوجوانان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان خراسان رضوی گفت: یکی از رسالت‌های کانون استفاده از ظرفیت‌های ادبی است. ما در این زمینه از نویسندگان در سطح استان و کشور استفاده می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان خراسان رضوی، صبح امروز در مراسم بزرگداشت مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، اظهار کرد: امروز، ۱۸ تیر ماه در تقویم به یاد استاد مهدی آذریزدی روز ادبیات کودک‌و‌نوجوان نام گذاری شده است. همه این نویسنده را با کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب می‌شناسند. یکی از رسالت‌های کانون پرورش فکری توجه به ادبیات کودک و نوجوان است. زمانی که وارد فضای کانون می‌شوید اولین چیزی که به چشم مراجعین می‌خورد، فضای کتاب و کتابخانه تخصصی برای کودکان است. یکی از رسالت‌های دیگر کانون استفاده از ظرفیت‌های ادبی بوده و از نویسندگان در سطح استان و کشور استفاده می‌کنیم.

محمدمهدی حسین‌پور با اشاره توانمندسازی کودکان و نوجوانان ادامه داد: کودک و نوجوانانی که به تازگی عضو کانون می‌شوند در بستر توانمندسازی قرار می‌گیرند. در قالب انجمن‌های قاف و سیمرغ از حضور اساتیدی دعوت می‌شوند بهره می‌برند و آن استعدادی که دارند روز به روز شکوفاتر و موثرتر می‌شوند. در حال حاضر کانون پرورش فکری شاعران و نویسندگانی را پرورش داده که از ظرفیت‌ها استفاده کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: امروز در مراسم بزرگداشت مهدی آذریزدی از خانم کلر ژوبرت دعوت کرده‌ایم که در جمع کودکان قرار گرفته و داستان‌های آنها را گوش داده و نظرش را اعلام می‌کند. خانم ژوبرت کتاب‌های زیادی در فضای کودک و نوجوان تالیف کردند و بعضی از کتاب‌های ایشان نیز توسط انتشارات کانون به چاپ رسیده بنابراین نام ایشان برای کودکان کانونی آشنا است. کودکان و نوجوانان دو الی سه جلد از کتاب‌های ایشان را در کتابخانه‌های کانون دیده و خوانده‌اند. حضور ایشان برای کودکان انگیزه‌ای است و با توجه به نکاتی که به کودکان آموزش‌می‌دهند آنها را در راستای توانمندسازی سوق می‌دهند. 

حسین‌پور درباره برنامه‌های تابستانه کانون برای کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: برنامه شعار امسال کانون پرورش فکری برای اوقات فراغات کودکان و نوجوانان «تابستانت را بساز» است که از ابتدای تیر ماه شروع و کارگاه‌ها و کلاس‌های متعددی در مراکز کانون به صورت حضوری و مجازی وجود دارد. این کارگاه‌ها به صورت هنر‌های دستی و تجسمی، آوایی، نمایشی، رسانه است. بعضی از کلاس‌ها مانند قصه‌گویی به صورت رایگان بوده و بعضی دیگر با قیمت بسیار کمتر از سایر آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به سایت کانون مراجعه کرده و در این این کلاس‌ها شرکت کنند. ‎‌‎

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->