ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درس دانش آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) یک‌میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه‌ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی
سرخط خبرها

چرا معترضان در بارسلون با تفنگ آب‌پاش به گردشگران حمله می‌کنند؟

  • کد خبر: ۲۳۸۳۲۹
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
چرا معترضان در بارسلون با تفنگ آب‌پاش به گردشگران حمله می‌کنند؟
هزاران‌نفر از ساکنان خشمگین شهر بارسلون در آخر هفته برای شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه گردشگری در این شهر اسپانیا به خیابان‌ها آمدند؛ جایی که سلاح انتخابی بسیاری از آن‌ها تفنگ آب‌پاش بود.

شهرآرانیوز - فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد که معترضان، آب را از تفنگ‌های رنگارنگ به سمت مسافرانی که در منطقه توریستی «لاس رامبلاس»، مشغول صرف غذا بودند، می‌پاشند. در حالی که گردشگران خیس‌شده به طرز ناراحت‌کننده‌ای از تجمع اعتراضی دور می‌شدند، کاتالان‌ها شعار می‌دادند: «گردشگران به خانه‌هایتان بروید» و از نوار قرمز رنگ برای بستن نقاط ورودی هتل‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌کردند. سایر تظاهرکنندگان تابلو‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «گردشگری شهر را می‌کشد».

طبق آمار پلیس، این صحنه‌ها بخشی از اعتراضات گسترده‌تری بود که حدود ۲۸۰۰ نفر خواستار محدودکردن گردشگری در شهر خود شدند. به گزارش تلگراف، برگزارکنندگان مدعی شده‌اند که هفت‌برابر بیشتر از این آمار مردم در تظاهرات شرکت کرده‌اند.

روز شنبه، ژائوم کایبونی، شهردار سوسیالیست شهر بارسلون، تعهد قاطع خود را برای حذف اجاره‌های کوتاه‌مدت در این شهر طی پنج سال تجدید کرد. کایبونی در پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) گفت که طرح مسکن جدید بیش از ده هزار ملک را از استفاده توریستی حذف می‌کند تا به ساکنان شهر اختصاص یابد.

وی افزود که اضافه هزینه مالیات گردشگران از ۳.۲۵ یورو به ۴ یورو در هر شب افزایش می‌یابد، در حالی که بخشی از درآمد گردشگران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های محلی استفاده می‌شود.

بارسلونا سالانه حدود ۹۵ میلیون یورو مالیات توریستی دریافت می‌کند، اما هزینه‌های صرف‌شده از گردشگری، از جمله هزینه‌های تمیز کردن خیابان‌ها، امنیت و حمل و نقل، بالغ بر ۱۴۲ میلیون یورو است.

طبق گزارش مؤسسه ملی آمار اسپانیا، این کشور در طول سال ۲۰۲۳ حدود ۸۵.۱ میلیون بازدید‌کننده بین‌المللی داشته است که ۱۵.۶ میلیون نفر به طور خاص از بارسلون بازدید کرده‌اند. اما پایتخت کاتالونیا تنها جایی نیست که محلی‌های اسپانیایی در حال مبارزه با توریسم بیش از حد در آن هستند.

در ماه آوریل، ده‌ها هزار نفر در بزرگترین تظاهرات علیه گردشگری در سراسر جزایر قناری که یک جامعه خودمختار اسپانیایی محسوب می‌شود، شرکت کردند. گروه‌های زیست محیطی از جمله صلح سبز، WWF و دوستان زمین از این تظاهرات حمایت کردند.

در ماه می‌ نیز حدود ده هزار نفر در جزیره مایورکا اسپانیا در تظاهرات مشابهی در اعتراض به کمبود مسکن ارزان‌قیمت ناشی از افزایش گردشگری شرکت کردند. در ماه ژوئن، مردم محلی ساحل «کالو دِس مارو» در مایورکا گرد هم آمدند تا به گفته خود از این ساحل در برابر گردشگران محافظت کنند.

ماه گذشته هم پانزده هزار نفر دیگر در مالاگا که آن هم یک مقصد محبوب برای تعطیلات در اسپانیا _ به‌ویژه در بین مسافران انگلیسی و فرانسوی _ محسوب می‌شود علیه حجم بالای گردشگران راهپیمایی کردند. این حجم از گردشگری در شهر، باعث افزایش قیمت مسکن و افزایش اجاره‌های کوتاه‌مدت شده است.

براساس آمار AirDNA که یک شرکت خدمات اطلاعاتی است، در حال حاضر بیش از چهارصد هزار اجاره کوتاه‌مدت در سراسر اسپانیا وجود دارد، اما دولت اسپانیا گفته است که در حال بررسی ممنوعیت سراسری اجاره گردشگران از ساختمان‌های مسکونی است.

اسپانیا تنها کشوری نیست که از گردشگران خسته شده است. سال گذشته، شهر آمستردام یک کمپین تبلیغاتی با پیام‌های ویدیویی «دور شوید» با هدف مقابله با گردشگران مرد جوان بریتانیایی راه‌اندازی کرد تا در مقابل رفتار آن‌ها در این شهر اعتراض کند. یونان و سایر مقاصد پرطرفدار نیز در حال بررسی لغو اجاره‌های کوتاه‌مدت خانه‌های مسکونی برای گردشگران هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->