مدل جدید هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند صدایی کاملا شبیه به انسان تولید کند هشدار اپل به کاربران ۹۸ کشور دنیا: مراقب جاسوس‌افزار‌ها باشید! آیا شب‌زنده‌دارها از سحرخیزها عملکرد مغزی بهتری دارند؟ + پاسخ دانشمندان کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۲۱ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۲۱ تیر) + آموزش درباره ثروتمندانی که خود را منجمد می‌کنند تا همیشه پولدار بمانند! اختصاص ۵ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی در ایران ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ سامسونگ رونمایی شد + مشخصات، قیمت و زمان عرضه گلکسی رینگ معرفی شد + مشخصات، قیمت و زمان عرضه سری گلکسی بادز ۳ سامسونگ رونمایی شد + مشخصات، قیمت و زمان عرضه گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی شد + مشخصات، قیمت و زمان عرضه گلکسی زد فولد ۶ رونمایی شد + مشخصات، قیمت و زمان عرضه علت اختلال و کندی سرعت اینترنت در روز‌های اخیر چیست؟ (۲۰ تیر ۱۴۰۳) کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۲۰ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۲۰ تیر) + آموزش سازمان ملی هوش مصنوعی افتتاح شد + ویدئو چرا هندزفری‌های بلوتوثی در اندروید بهتر از iOS عمل می‌کنند؟ معرفی بازی ترسناک «دریاچه پروانه» (Moth Lake) + دانلود اندروید و IOS گلکسی واچ ۷ احتمالا می‌تواند سن بیولوژیکی افراد را تشخیص دهد کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۹ تیر) فناوری VoLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟ + روش فعالسازی در همراه اول، ایرانسل و رایتل
سرخط خبرها

مدل جدید هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند صدایی کاملا شبیه به انسان تولید کند

  • کد خبر: ۲۳۸۷۱۷
  • ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
مدل جدید هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند صدایی کاملا شبیه به انسان تولید کند
مایکروسافت نسخه جدیدی از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار خود با نام VALL-E ۲ را توسعه داده است که از نظر طبیعی‌بودن صدای تولید‌شده عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد.

به گزارش شهرآرانیوز - VALL-E ۲ یک ابزار تبدیل متن به گفتار (TTS) است که می‌تواند تنها در چند ثانیه، صدای کاملاً شبیه به یک گوینده انسانی را تولید کند. محققان مایکروسافت می‌گویند که VALL-E ۲ قادر به تولید «گفتار دقیق و طبیعی با صدایی قابل مقایسه با انسان» است. به عبارت دیگر، صدای تولیدشده توسط این هوش مصنوعی ممکن است با صدای یک شخص واقعی اشتباه گرفته شود! به همین دلیل مایکروسافت از این مدل به‌عنوان یک پروژه تحقیقاتی یاد کرده است و به‌دلیل احتمال سوءاستفاده از آن، قصد ندارد VALL-E ۲ را به‌صورت عمومی منتشر کند.

محققان مایکروسافت در مقاله خود می‌گوید:

«VALL-E ۲ آخرین پیشرفت ما در مدل‌های زبان کدک عصبی است که نقطه عطفی را در تبدیل متن به گفتار (TTS) به همراه دارد و برای اولین بار عملکرد برابر با انسان دارد.»

آنها همچنین اشاره کرده‌اند که کیفیت خروجی VALL-E ۲ به طول و کیفیت دستور متنی و همچنین عوامل محیطی مانند نویز پس‌زمینه بستگی دارد.

خطرات هوش مصنوعی مایکروسافت

بااین‌حال، مایکروسافت می‌گوید که VALL-E۲ صرفاً یک پروژه تحقیقاتی است و هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این فناوری در محصولات دیگر خود یا عرضه آن برای عموم مردم ندارد. غول ردموندی به خطرات بالقوه‌ای که برای سوءاستفاده از این فناوری وجود دارد اشاره کرده است؛ ازجمله جعل هویت یک شخص خاص یا جعل صدای دیگران.

درحال‌حاضر نگرانی‌های زیادی درباره سیستم‌های شبیه‌ساز صدا و فناوری‌های ساخت دیپ‌فیک وجود دارد. سایر شرکت‌های حوزه هوش مصنوعی مانند OpenAI نیز محدودیت‌های مشابهی را برای فناوری صوتی خود اعمال کرده‌اند.

البته مایکروسافت معتقد است که با وجود این خطرات، می‌توان در زمینه‌های آموزشی، ترجمه، روزنامه‌نگاری، محتوانویسی و ساخت چت‌بات از این مدل استفاده کرد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->