ارتش رژیم موقت صهیونیستی مدعی حمله به ایران شد (۵ آبان ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای انفجار در تهران + عکس (۵ آبان ۱۴۰۳) تعداد شهدای فلسطینی به ۴۲ هزار و ۸۸۵ نفر رسید توییت سفیر ایران در بیروت درباره حزب الله و حماس آیا ظریف باز هم استعفا خواهد داد؟ رکوردزنی حزب الله لبنان در حمله به رژیم صهیونیستی(۴ آبان ۱۴۰۳) بقایی: به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران با تمام قوا پاسخ داده خواهد شد امام جمعه کازرون درگذشت (۴ آبان ۱۴۰۳) بمباران حومه جنوبی بیروت دوباره آغاز شد (شامگاه جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳) حملات حزب الله لبنان به پایگاه‌های مختلف رژیم صهیونیستی (۴ آبان ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به خبرنگاران در لبنان را محکوم کرد تشریح کمک‌های مردم ایران برای حمایت از مقاومت| عصر آمریکا تمام شده است طوفان و دو حادثه سقوط اسکلت ساختمان در حال ساخت در الهیه مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) ضربه ۴۴ میلیارد پوندی برگزیت به انگلیس طی سالهای اخیر آیا ضارب امام جمعه کازرون، جانباز و ایثارگر بوده است؟ درباره حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون + بیوگرافی و سوابق آیت‌الله علم‌الهدی: برخی جریان‌ها از شعار «وفاق ملی» سوءاستفاده می‌کنند | همه جامعه برای رشد اقتصادی وفاق دارد ترور امام جمعه کازرون بعد از برگزاری نماز جمعه (۴ آبان ۱۴۰۳) + جزئیات فرزندان رهبر انقلاب اسلامی در دفتر حماس در تهران حضور یافتند حماس شرط خود برای آزادی اسرای صهیونیست را تکرار کرد مرگ ۵ نظامی صهیونیست تایید شد حمله هوایی به محل اقامت خبرنگاران در جنوب لبنان (۴ آبان ۱۴۰۳) رئیس جمهور از اجلاس بریکس بازگشت و وارد تهران شد
سرخط خبرها

آمریکا: جنگنده‌های اف ۱۶ در داخل اوکراین مستقر می‌شود

  • کد خبر: ۲۳۸۷۴۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
آمریکا: جنگنده‌های اف ۱۶ در داخل اوکراین مستقر می‌شود
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: جنگنده‌های اف ۱۶ در داخل اوکراین مستقر خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جیک سالیوان گفت: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین مستقر خواهند شد.

این مقام آمریکایی در مورد اینکه چه تعداد جنگنده‌های اف-۱۶ در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت و آنها چه زمانی در عملیات علیه نیرو‌های روسیه شرکت خواهند کرد، جزئیاتی ارائه نکرد.

او گفت: " من به دلایل عملیاتی نمی‌توانم این جزییات را به اشتراک بگذارم. انتقال آنها به اوکراین در حال انجام است و خلبانان اوکراینی تابستان امسال با هواپیما‌های اف ۱۶ پرواز خواهند کرد. "

به گفته این مقام، این تجهیزات به کی‌یف کمک می‌کند تا از نیرو‌های خود در خط مقدم دفاع کند و همچنین به اوکراین کمک می‌کند تا در مسیر بازپس‌گیری سرزمین‌ها تلاش کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این گفته بود که اولین گروه از جنگنده F-۱۶ ساخت آمریکا از دانمارک و هلند در حال انتقال به اوکراین هستند و تابستان امسال بر فراز آسمان اوکراین پرواز خواهند کرد.

تقویت پدافند هوایی برای اوکراین حیاتی بوده است. مسکو حملات هوایی خود به شبکه ملی برق اوکراین را در بهار تجدید کرد که باعث خاموشی گسترده در اوکراین شد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هفته گذشته گفت که می‌خواهد ظرفیت دفاع هوایی اوکراین را در تابستان دو برابر کند و کشورش برای محافظت از خود به حداقل هفت سامانه موشکی دیگز از نوع پاتریوت نیاز دارد.

دولت نروژ نیز امروز چهارشنبه همزمان با برگزاری نشست سران ناتو در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۶ جت جنگنده اف-۱۶ را برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

رهبران کشور‌های عضو ناتو آماده ارائه کمک‌های جدید به اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

یوناس گهر استور، نخست وزیر نروژ گفت که قرار است ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ از سال ۲۰۲۵ شروع شود. استور در بیانیه‌ای گفت: «در ترکیب با سیستم‌های دفاع هوایی، جت‌های جنگنده برای قادر ساختن اوکراینی‌ها برای دفاع از خود برابر حملات هوایی روسیه حیاتی خواهند بود».

نخست وزیر نروژ در سخنانش به این نکته اشاره کرد که این جنگنده‌ها قرار بود سال گذشته به اوکراین ارسال شود. سال گذشته اسلو ۲ جت جنگنده اف۱۶ برای آموزش خلبانان اوکراینی به دانمارک فرستاده است.

دانمارک نیز متعهد شده است که در مجموع ۱۹ جت جنگنده در اختیار اوکراین قرار دهد. هلند نیز وعده کرده ۲۴ جنگنده تحویل دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->