مستاجران تا پول رهن را نگرفتند، خانه را تخلیه نکنند! کشف و ضبط محموله ۱۵ تنی گوشت احتکارشده در مشهد + عکس و جزئیات «نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود هشدار به مالکان ۵۰۰ هزار خانه خالی، تنها یک هفته فرصت دارید! آخرین تورم دولت سیزدهم اعلام شد وزیر جهاد کشاورزی: پول گندمکاران تا پایان شهریور سال جاری تسویه می‌شود ترخیص ۱۵۵۰۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات در پنج ماهه نخست سال جاری تولید زعفران امسال به ۳۵۰ تن می‌رسد | زعفران تولیدی به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود تاریخ امکان عودت ارز اربعین اعلام شد بهترین مارک ضد آفتاب مردانه ایرانی نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۶۰ درصد مصرف برق کشور در تابستان مربوط به بخش خانگی است

  • کد خبر: ۲۳۸۷۶۳
  • ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
۶۰ درصد مصرف برق کشور در تابستان مربوط به بخش خانگی است
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: در تابستان حدود ۶۰ درصد از تقاضای برق تولیدی در کشور به مصرف بخش خانگی اختصاص دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن ذبیحی با اشاره به نصاب بی‌سابقه مصرف برق روز چهارشنبه که برای پنجمین بار به میزان ٧٧ هزار و ٥١٤ مگاوات شکسته شد گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٨.٣ درصد رشد را نشان می‌دهد که عدد بزرگی است.
به گفته ذبیحی این رکورد‌شکنی مصرف برق به دلیل افزایش دما است و تداوم گرما باعث افزایش مصرف برق می‌شود
معاون هماهنگی توزیع توانیر از پیش‌بینی تداوم موج گرما در روز‌های آینده خبرداد و افزود: امروز هم تداوم این روند وجود دارد.
وی در خصوص مهمترین راهکار‌های مصرف بهینه برق نیز اظهارداشت: هم اکنون نزدیک به ۶۰ درصد مصرف برق در بخش خانگی اتفاق می‌افتد و در این میان وسایل سرمایشی بیشترین مصرف را در ساعات پیک به خود اختصاص می‌دهند.
وی از تنظیم کولر‌های گازی روی ٢٤ درجه و استفاده از دور کند کولر‌های آبی به عنوان مهمترین راهکار‌های کاهش مصرف برق در ساعات پیک و تامین پایدار برق برشمرد و اضافه کرد: همچنین اقداماتی مانند نصب سایبان، تمیز کردن یا تعویض فیلتر‌ها و پوشال که باعث افزایش راندمان می‌شود، همگی می‌تواند در بهینه سازی مصرف برق و کاهش مصرف برق در پیک نقش موثری داشته باشد.
ذبیحی در عین حال عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و... را در ساعات اوج مصرف بسیار موثر دانست و تاکید کرد: از ساعت ١٣ تا ١٨ و ۲۰ تا ٢٣ مصرف برق اوج می‌گیرد و ضروری است که هموطنان در این ساعات با استفاده از راهکار‌هایی که اعلام شد، نسبت به بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام کنند.
وی در باره مناطق گرمسیر کشور نیز گفت: در مناطقی مانند هرمزگان، خوزستان و ... استفاده از وسایل سرمایشی اجتناب ناپذیر است، اما استفاده از این نوع وسایل با رده انرژی بالا و خاموش کردن وسایل سرمایشی به هنگام خروج از منزل می‌تواند مصرف را به میزان زیادی کاهش دهد و در تامین برق پایدار کمک کند.
ذبیحی در پایان ابراز امیدواری کرد مدیریت مصرف برق توسط هموطنان و عدم همزمانی استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج که می‌تواند منجر به کاهش سهم بخش خانگی و اختصاص آن به بخش‌های صنعت و کشاورزی موثر واقع شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->