پاسخ تهران به اتهام زنی نقش ایران در ترور ترامپ سخنگوی وزارت امورخارجه: آمریکا به برجام بازگردد؛ پاسخ متناسب خواهیم داد نماینده ایران در شورای امنیت: خروج یک جانبه آمریکا از برجام به زیان همه بود+فیلم جزئیات تازه از مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی حماس و فتح به میزبانی چین مراسم عزاداری شام غریبان در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب + فیلم و تصاویر ادعای اسرائیل درباره بازداشت سه صهیونیست به اتهام همکاری با ایران راهکار موقت چین و فیلیپین برای جلوگیری از جنگ گسترده | خط تماس میان رؤسای جمهور آتش‌سوزی گسترده در بغداد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) رهبر انصارالله به عربستان هشدار داد ویدئو | روضه‌ عصر عاشورا به روایت آیت‌الله خامنه‌ای حضور سه میلیون پناهجوی افغان در پاکستان ممنوعیت ضبط نشست‌های امنیتی به دستور نتانیاهو آخرین اخبار از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت چهاردهم (۲۶ تیر ۱۴۰۳) مراسم عزاداری شب عاشورا با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد+تصاویر علت شنیده شدن صدای تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز چه بود؟ | وضعیت حرم آرام است+ فیلم (۲۵ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: نباید به نام امام حسین (ع) تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌ واکنش مهدی چمران به شایعه فساد پُست فروشی در شهرداری تهران ۸ ملوان ایرانی محبوس در زندان‌های قطر آزاد شدند (۲۵ تیر ۱۴۰۳) وقوع حادثه جدید دریایی در سواحل یمن (۲۵ تیر ۱۴۰۳) بشار اسد به درخواست دیدار اردوغان با او واکنش نشان داد
سرخط خبرها

جزئیات تازه از مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی حماس و فتح به میزبانی چین

  • کد خبر: ۲۳۹۳۸۹
  • ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
جزئیات تازه از مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی حماس و فتح به میزبانی چین
وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار قریب الوقوع بین مقامات جنبش‌های فتح و حماس در پکن اعلام کرد که کشورش همواره خواهان تسهیل آشتی بین فلسطینیان بوده و از دستیابی به آشتی و وحدت بین تمامی طرف‌های فلسطینی از طریق گفتگو حمایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، درپی دعوت دولت چین از گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشستی در شهر پکن، یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش برای تحقق وحدت ملی بین فلسطینیان به شیوه‌ای مثبت و با مسئولیت‌پذیری ملی در آن شرکت خواهد کرد.

«حماس بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز سه شنبه تایید کرد که این جنبش و دیگر گروه‌های فلسطینی دعوتنامه‌ای از چین برای برگزاری نشستی در پکن در روز‌های ۲۱ و ۲۲ ماه جاری میلادی (۳۰ و ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳) دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ما در این نشست فراگیر مشارکت خواهیم کرد و جنبش حماس با توجه به پافشاری بر تحقق وحدت ملی شایسته ملت فلسطین و متناسب با فداکاری‌ها و جانفشانی‌های این ملت به ویژه در نبرد عملیات طوفان الاقصی، به شیوه‌ای مثبت و با مسئولیت‌پذیری ملی این دعوت را پذیرفته است.

بدران در عین حال تاکید کرد: فعلاً برنامه‌ای برای دیدار‌های دوجانبه در حاشیه این نشست وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که می‌توان این دیدار‌ها را با تکیه بر نتایج نشست قبلی در پکن در آوریل گذشته ادامه داد و امیدواریم که دیگر طرف‌های فلسطینی نیز از آن عقب ننشینند.

وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار قریب الوقوع بین مقامات جنبش‌های فتح و حماس در پکن اعلام کرد که کشورش همواره خواهان تسهیل آشتی بین فلسطینیان بوده و از دستیابی به آشتی و وحدت بین تمامی طرف‌های فلسطینی از طریق گفتگو حمایت می‌کند.

جیان این موضعگیری را پس از آن مطرح کرد که جنبش فتح اعلام کرد که مسئولان این جنبش در ماه جاری با همتایان خود در جنبش حماس در پکن دیدار خواهند کرد. در همین ارتباط، «صبری صیدام» معاون دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح دیروز (دوشنبه) گفته بود که طرف‌های فلسطینی روز‌های ۲۰ و ۲۱ جولای (۳۰ و ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳) با مقامات چینی در پکن دیدار خواهند کرد.

به گفته منابعی در جنبش فتح، قرار است ریاست هیات جنبش حماس را «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش و ریاست هیات جنبش فتح را «محمود العالول» نایب رئیس این جنبش برعهده خواهد داشت.

نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» ۲۵ تیر ۱۴۰۳ به نقل از مقام‌های فلسطینی بدون ذکر نام اعلام کردند که دیدار بین جنبش‌های حماس و فتح به عنوان بخشی از تلاش پکن برای رفع اختلافات میان آنها انجام می‌شود.

پکن در ماه آوریل گذشته، میزبان دور اول دیدار‌های مقامات فتح و حماس برای دستیابی به توافق بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->