عامل اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان مشخص شد کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) + آموزش اپل می‌گوید برای آموزش هوش مصنوعی خود از ویدیوهای یوتیوب استفاده نکرده است «پیکسل ورس» لیست شد + قیمت اولیه (پنجشنبه ۲۸ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۲۸ تیر) مأموریت سازمان ملی هوش مصنوعی ایران چیست؟ کاهش میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران در تیرماه ۱۴۰۳ پرفروش‌ترین برند‌های گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ | سامسونگ در صدر کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۲۸ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (چهارشنبه ۲۷ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۲۷ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۶ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۲۶ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (دوشنبه ۲۵ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۲۵ تیر) + آموزش ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران چیست؟ کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (یکشنبه ۲۴ تیر) تحقیقات جدید در مورد تاثیر امواج موبایل و دکل‌های اطراف بر سلامت + راه‌های مقابله اجرای بازی‌های قدیمی ویندوز روی آیفون + دانلود اپلیکیشن UTM SE علت از دسترس خارج شدن ربات همسترکامبت (یکشنبه ۲۴ تیر)
سرخط خبرها

عامل اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان مشخص شد

  • کد خبر: ۲۳۹۸۴۱
  • ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
عامل اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان مشخص شد
مدیرعامل شرکت امنیت سایبری نقص در به‌روزرسانی محتوا برای کامپیوتر‌های با میزبانی ویندوز را عامل اصلی اختلال در سیستم مایکروسافت اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جورج کورتز تاکید کرد: کامپیوتر‌های با سیستم عامل مک یا لینوکس دچار مشکل نشده اند.

وی با اشاره به این که مشکل شناسایی و اقدامات اصلاحی انجام شده است، افزود: ما مشتریان خود را برای آخرین به‌روزرسانی‌ها به پورتال پشتیبانی ارجاع داده و به ارائه به‌روزرسانی‌های کامل و مستمر در وب‌سایت خود ادامه می‌دهیم. همچنین به سازمان‌ها توصیه می‌کنیم که از طریق کانال‌های رسمی با نمایندگان «کراود استرایک» (CrowdStrike) در ارتباط باشند.

شایان ذکر است که بسیاری از بانک‌ها، خطوط هوایی و پخش‌کننده‌ها به دلیل اختلال در سیستم رایانه‌ای جهان آفلاین شده و بسیاری از رایانه‌های ویندوزی به طور ناگهانی از کار افتادند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک اختلال وسیع امروز (جمعه) سیستم‌های کامپیوتری جهانی را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که پرواز‌ها در آمریکا و بسیاری از کشور‌های دیگر را لغو کرده است. پخش زنده شبکه‌های تلویزیونی در انگلیس مختل شده و در استرالیا نیز شبکه‌های مخابراتی با اختلال روبرو شده است.

هماهنگ‌کننده امنیت سایبری ملی استرالیا گفت که قطع فنی در مقیاس بزرگ به دلیل مشکل پلت‌فرم نرم‌افزاری ایجاد شده است و هنوز هیچ اطلاعاتی مبنی بر دخالت هکر‌ها وجود ندارد.پرواز‌ها در فرودگاه براندنبورگ آلمان به دلیل مشکل فنی به حالت تعلیق درآمد.

بزرگترین اپراتور ریلی انگلیس نسبت به لغو احتمالی قطار‌ها به دلیل مشکلات فناوری اطلاعات هشدار داد، در حالی که عکس‌های منتشر شده در اینترنت نشان می‌دهد صف‌های طویلی در فرودگاه سیدنی استرالیا شکل گرفته است.

سخنگوی فرودگاه سیدنی گفت: پرواز‌ها در حال حاضر در حال ورود و خروج هستند، اما ممکن است در طول عصر تاخیر داشته باشد.

شبکه خبری اسکای نیوز در انگلیس اعلام کرد که به دلیل نقص فنی، پخش اخبار صبحگاهی خود را تعطیل کرده است و همین اتفاق برای شبکه استرالیایی ای‌بی‌سی نیز رخ داده است.

رسانه‌های نیوزلند اعلام کردند که بانک‌ها و سیستم‌های کامپیوتری در داخل پارلمان این کشور مشکلاتی را گزارش می‌کنند. مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به مشکلات خدماتی «اقدامات کاهشی» انجام می‌دهد.مشخص نیست که آیا این موارد به قطع برق جهانی مرتبط است یا خیر.

مایکروسافت با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که سرویس‌های این شرکت همچنان به کار خود ادامه می‌دهند ولی همچنان اقدامات کاهشی انتظار می‌رود.

فعالیت فرودگاه‌ها در ژاپن و هند هم تحت تاثیر قرار گرفته است. فرودگاه ناریتا در ۶۰ کیلومتری توکیو خبر داده است که چند شرکت هواپیمایی فعال در این فرودگاه با مشکلاتی در سیستم‌هایشان مواجه شده‌اند.در هند هم فرودگاه دهلی از تاثیر مقطعی اختلال‌ها بر خدماتش خبر داده است.

رادیو برلین اعلام کرده نقص فنی به سرور‌ها و سیستم‌های اضطراری فرودگاه بین المللی برلین آسیب زده است.

فرودگاه لس‌آنجلس اعلام کرد که خدمات این فرودگاه تحت تاثیر اختلال سایبری جهانی قرار گرفته است.

اسپانیا هم اعلام کرد که سیستم‌های تمام فرودگاه‌های این کشور دچار نقص فنی شده است.شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کرد که خدماتش تحت تاثیر اختلال سایبری جهانی قرار گرفته است.بورس اوراق بهادار لندن نیز مختل شدن برخی خدمات این سازمان را تحت تأثیر اختلال سایبری جهانی تایید کرد.

شرکت‌های بزرگ راه‌آهن در بریتانیا نیز به مسافران خود به دلیل «مشکلات گسترده سیستم‌های کامپیوتری» و اختلال در حرکت قطار‌ها از صبح روز جمعه هشدار داده اند.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری اعلام کرد که سیستم رزرواسیون پزشکی در بریتانیا متوقف شده است.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->