دو خواهر ۱۳ و ۱۴ ساله از طبقه ۱۹ برجی در تهران خودکشی کردند (۳۰ تیر ۱۴۰۳) برگشت پرواز تهران-رامسر به دلیل شرایط نامساعد جوی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) گزارشی از آیین ۳۰۰ ساله عزاداری عاشورا در روستای «فدیشه» نیشابور تغذیه با شیرمادر یکی از استراتژی‌های مهم کاهش مرگ و میر کودکان است ابتلا به تب دنگی در تهران تکذیب شد | شناسایی ۱۵۱ بیمار قطعی تب دنگی در کشور متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در پیچِ ماه‌های آتی؟! نقش تربیت در ارزش‌گذاری‌های غیرواقعی کودکان | هرکه پولش بیش، احترامش بیشتر؟ ویدئو | قیمت بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد تقاضای رو به رشد عمل زیبایی | فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک نیست با دوچرخه‌سواری از بیماری روحی و جسمی پیشگیری کنید بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی از سامانه‌های مبارزه با قاچاق تعزیرات حکومتی مصرف موادمخدر بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد زمان واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری مشخص شد اعمال‌قانون ۱۳۴۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۳۰ تیر ۱۴۰۳) شناسایی اولین فرد مبتلا به تب دنگی در تهران (۳۰ تیر ۱۴۰۳) راهکار‌های ساده که بدون نیاز به قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار، سرحال و هوشیار بمانید بهسازی گسترده ۱۱۰ هزار کلاس درس در تابستان ۱۴۰۳ پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت فرهنگیان، پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به دستور رئیس قوه قضائیه + ویدئو میزان ماندگاری ضد آفتاب‌ها ارتباطی به بالا بودن SPF آن ندارد
سرخط خبرها

تقاضای رو به رشد عمل زیبایی | فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک نیست

  • کد خبر: ۲۳۹۹۶۹
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
تقاضای رو به رشد عمل زیبایی | فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک نیست
فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با هشدار به اینکه نمی‌توان برای هر فرد جراحی زیبایی انجام داد، گفت: فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست و انجام این نوع جراحی‌ها توسط افراد فاقد صلاحیت آسیب‌های زیادی به سلامت بیمار وارد می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی احمدی روز شنبه در نشست خبری درباره چالش ها، باید و نباید‌های جراحی‌های زیبایی اظهار داشت: فضای مجازی از جمله اینستاگرام مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست.

وی با بیان اینکه برخی افراد فاقد صلاحیت به صورت زیرزمینی و با هزینه کمتر اقدام به انجام جراحی زیبایی می‌کنند، ادامه داد: تنها گروهی که می‌تواند از عنوان جراحی زیبایی استفاده کند، فوق تخصص پلاستیک و زیبایی است و از رسانه‌ها تقاضا داریم به مردم اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک افزود: از آنجایی که صورت بزرگترین دارایی هر فرد است، باید قبل از انجام جراحی درباره پزشک مربوطه تحقیق شود، زیرا اینستاگرام منبع تایید کننده نیست.

احمدی با اشاره به افرادی که به دلیل انجام جراحی توسط افراد فاقد صلاحیت دچار عوارض شده اند، اظهار داشت: این افراد برای رفع مشکلات خود به متخصصان جراحی پلاستیک مراجعه می‌کنند، زیرا افراد غیرصلاحیت مطب‌های خود را دایم تغییر می‌دهند و قابل شناسایی نیستند.

وی از افزایش تقاضای جراحی زیبایی از سوی اتباع بیگانه در ایران برای انجام عمل جراحی پلاستیک خبر داد و گفت: تغییر چشم مردم افغان با عمل جراحی قابل انجام نیست و نژاد هر فرد قابل تشخیص است.

افزایش تقاضا برای زیبایی صورت

این پزشک با بیان اینکه تقاضا برای جراحی صورت رو به افزایش است، تصریح کرد: این تقاضا از طیف‌های گوناگون مطرح می‌شود؛ اشخاصی که دچار بدشکلی ذاتی بوده و یا کمبود اعتماد به نفس داشته و یا دچار بیماری خود زشت انگاری هستند و یا افرادی که به علت فرایند پیری، می‌خواهند صورتشان را جوان‌تر کنند، از جمله افرادی هستند که خواهان جراح زیبایی هستند.

احمدی با تاکید بر اینکه پزشک باید تشخیص دهد که چه کسی نیاز واقعی به جراحی دارد، اظهار داشت: پس از کرونا و به دلیل افزایش ارتباطات تصویری بین افراد، تقاضا برای جراحی زیبایی از زیبایی بدن به سمت زیبایی صورت تمایل یافته به طوری که این تقاضا به صورت جهانی افزایش یافته است به طوری که در فضای مجازی نیز شاهد رواج تبلیغات جراحی زیبایی هستیم.

این متخصص جراحی پلاستیک یادآور شد: این صنعت می‌تواند آورده مالی ایجاد کند و به همین دلیل افراد متفاوت از تخصص‌های گوناگون پزشکی و افراد فاقد هرگونه صلاحیت و حتی تکنسین‌های اتاق عمل به این عرصه ورود کرده اند.

وی بر این نکته تاکید کرد که در حیطه جراحی‌های زیبایی، عمل لیپوساکشن پر عارضه بوده و در عین حال تقاضا برای انجام آن زیاد است در حالی که انجام آن فقط در صلاحیت فوق تخصص‌های جراحی پلاستیک است.

عنوان «متخصص جراحی زیبایی» نداریم

سامان طهماسبی فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی نیز در این نشست گفت: در کشور تخصصی به عنوان متخصص و جراح زیبایی نداریم بلکه تنها عنوان «فوق تخصص جراح پلاستیک» است که صلاحیت انجام عمل زیبایی را دارد و سایر عناوین به هیچ عنوان ارزش آکادمیک و قانونی ندارد و بیشتر جنبه بازاریابی دارد.

طهماسبی افزود: این روز‌ها در فضای مجازی جراحی زیبایی دغدغه اصلی افراد شده است در حالی که پزشک باید سلامت بیمار را در اولویت قرار دهد نه اینکه فقط به زیبا شدن فرد تمرکز کند.

وی با تاکید بر اینکه انجام عمل زیبایی به هر قیمتی اخلاقی و علمی نیست، گفت: در فضای مجازی نظارتی بر این امر وجود ندارد و هر کسی خود را به راحتی کارشناس می‌داند و بدون فیلتر اظهار نظر کرده و باعث انحراف مخاطبان می‌شود.

تقاضا برای جراحی زیبایی در ایران زیاد است

فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی درباره توریسم درمانی در حوزه عمل‌های زیبایی نیز گفت: در ایران با توجه به نظام آموزشی پیشرفته، پزشکان باسواد و حاذق در زمینه درمان‌های جراحی، قابل رقابت با کشور‌های دنیا هستیم و با توجه به اینکه هزینه‌های کمتری نسبت به سایر کشور‌ها وجود دارد، تقاضا برای انجام جراحی پلاستیک و درمان در کشور از سوی مردم سایر کشور‌ها زیاد است.

طهماسبی ادامه داد: متقاضیان جراحی‌های صورت به خصوص در قسمت فوقانی زیاد است و بیشتر از کشور‌های کانادا و حاشیه خلیج فارس برای انجام زیبایی به ایران می‌آیند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->