تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد+جزییات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم شیرخشک‌های محتوی هروئین از سوی پلیس کشف شد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه دستگیری سارقی در مشهد که در مبل مخفی شده بود چه کنیم تا فرزندانی ولخرج تربیت نکنیم؟ اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی درباره هجوم حشره سِنَک به مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاکید وزیر جدید آموزش و پرورش بر پرهیز از نگرش های سیاسی در حوزه تعلیم و تربیت بروز اسهال خونی در افراد، اختلالی جدی است که باید توسط پزشک بررسی شود
سرخط خبرها

گرداندگان غیرایرانی یک شرکت هرمی در بلوار توس مشهد دستگیر شدند

  • کد خبر: ۲۴۰۱۵۰
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
گرداندگان غیرایرانی یک شرکت هرمی در بلوار توس مشهد دستگیر شدند
پلیس در پیگیری ۳ پرونده با دستگیری ده‌ها متهم، راز‌های سیاهی را در این پرونده‌ها کشف کرد.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز؛ پلیس مشهد در روز‌های اخیر توانست با دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای و یک مال‌خر، به سریال طولانی سرقت از دو مدل پژو در مشهد پایان دهد. سرقت‌هایی که اگر پلیس این متهمان حرفه‌ای را دستگیر نمی‌کرد، تعداد مال‌باختگانش خیلی زود سه‌رقمی می‌شد. هم‌زمان با این پرونده‌ها رسیدگی به یک پرونده پیچیده سرقت احشام از دامداران روستا‌های حاشیه شهر منجر به دستگیری متهمان و کشف تعدادی گوسفند سرقتی شد.

اما آخرین پرونده‌ای که پلیس به آن رسیدگی کرد، هیچ شاکی خاصی نداشت و تمام پرونده با تیزهوشی کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد شکل گرفت. کارآگاهان در این پرونده ده‌ها جوان تبعه خارجی را دستگیر کردند و تعداد زیادی از جوانان را که در تور کلاهبرداران اسیر شده بودند، نجات دادند.

سرنوشت بد شاخ‌های یک شرکت هرمی

در آخرین پرونده، مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشهد تنها با مشاهده یک آگهی کاریابی در فضای مجازی توانستند راز یک شرکت هرمی را فاش و سرشاخه‌های اصلی آن را بازداشت کنند.

مشاهده آگهی‌های پیاپی باعنوان کاریابی در فضای مجازی برای جذب جوانان، مورد توجه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت. کارآگاهان در ابتدای تحقیقات خود به‌طور نامحسوس و به‌عنوان متقاضی وارد این شرکت شدند. مأموران در همان اولین بازدید به مدارک کافی و محکمه‌پسند زیادی دست پیدا کردند که مشخص کرد سرشاخه‌های این شرکت دوازده نفر و همه اتباع کشور‌های خارجی هستند.

این اتباع با اجاره یک دفتر در منطقه توس، تحت عنوان کاریابی جوانان را فریب می‌دادند و از آنها برای شبکه‌سازی و کلاهبرداری سوءاستفاده می‌کردند. تیم تحقیق با دستور سرهنگ چراغ با یک‌سری کار گسترده اطلاعاتی مخفیگاه اعضای این شرکت هرمی را در محدوده بولوار توس ردزنی کردند و پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند و تمام سرشاخه‌های این شرکت را دستگیر کردند.

دستگیری سارقان مرموز

پرونده سرقت قطعات و لوازم دو مدل خودرو پژو ۲۰۶ و پارس در حوزه استحفاظی کلانتری احمدآباد از مدت‌ها قبل ذهن مأموران این کلانتری را به خود مشغول کرده بود. پرونده‌ای که هر از چند گاهی با گزارش‌های جدید از سرقت‌ها به قطر آن افزوده می‌شد، اما هیچ سرنخی از سارق یا سارقان مرموز وجود نداشت.

تمامی سرقت‌ها در جایی انجام می‌شد که دوربین مداربسته یا شاهدی وجود نداشت. گزارش‌های سرقت از این دو مدل پژو به ۷۷ مورد رسیده بود که سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی استان، به این پرونده ورود کرد و با مطالعه اظهارات مال‌باختگان و دیگر اطلاعات پرونده، با بهره بردن از تجربه پلیسی خود، از مأموران کلانتری احمدآباد خواست با انجام تحقیقات گسترده، هرچه زودتر عوامل این سرقت‌ها را دستگیر کنند.

به دنبال این دستور بود که تیم رسیدگی‌کننده پرونده، برای شناسایی و دستگیری سارقان به نقطه آغاز این سرقت‌ها بازگشت. مأموران با اینکه در محل وقوع سرقت‌ها دوربینی نبود، اما به بررسی دوربین‌های معابر و واحد‌های تجاری منطقه پرداختند و اولین سرنخ را پیدا کردند.

این سرنخ یک خودرو تیبا بود که در محل وقوع برخی سرقت‌ها دیده می‌شد. با اینکه پلاک تیبا مخدوش بود، اما مأموران موفق به شناسایی چهره یکی از سرنشینان خودرو شدند. چهره به دست آمده در جریان بازبینی متعلق به یک مرد سابقه‌دار بود که پیش‌تر به جرم دزدی دستگیر شده بود.

با اینکه تحقیقات پلیس به خوبی پیش رفته بود، اما تا دستگیری متهمان عملا نتیجه‌ای حاصل نشد. به همین دلیل مأموران وقت را تلف نکرده و با هماهنگی مقام قضایی، متهم را پس از ردزنی در عملیاتی ضربتی و غافل‌گیرانه دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به کلانتری احمدآباد کوشید منکر ارتکاب هرگونه جرمی شود و خود را بی‌گناه نشان دهد، اما پیداشدن چندین حلقه لاستیک زاپاس، آچارآلات و جک خودرو از مخفیگاه باعث شد که او این سرقت‌ها را گردن بگیرد و دو همدست و مال‌خری را که اموال دزدی را از آنها می‌خرید، لو بدهد.

به دنبال این اعتراف مأموران بلافاصله دو همدست این متهم و مال‌خر را در سه عملیات مجزا دستگیر کردند. از مخفیگاه مال‌خر سه دستگاه لپ‌تاپ، یازده حلقه لاستیک با رینگ، بیست عدد جعبه ابزار و... به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به همراه تعداد زیادی مدارک با هویت‌های مختلف کشف شد. اموالی که تاکنون پنجاه مال‌باخته آنها شناسایی شده‌اند.

کشف احشام در صندوق سارقان

در یکی دیگر از پرونده‌های پلیسی، این مأموران پاسگاه آبروان بودند که با تلاش شبانه‌روزی خود از سرمایه دامداران حفاظت کردند. مدتی از سرقت اولین گوسفند در روستا‌های حوزه استحفاظی پاسگاه آبروان می‌گذشت. سارقان به خود اجازه می‌دادند با سرقت احشام اهالی روستا‌های منطقه ثمره زندگی آنها را به یغما ببرند. 

اعتراض و شکایت دامداران مال‌باخته به گوش جانشین فرمانده انتظامی مشهد رسید. سرهنگ محمد چراغ به مأموران پاسگاه انتظامی آبروان دستور داد، پیگیری موضوع را به‌طور ویژه در دستورکار قرار دهند. با توجه به اینکه بیشتر این سرقت‌ها در مناطق روستایی انجام می‌شد، پلیس به دوربین مداربسته یا مدرک خاصی دسترسی نداشت، باوجوداین مأموران پاسگاه انتظامی آبروان با بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت‌ها گشت‌زنی‌های هدفمندی را برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند حرفه‌ای سرقت آغاز کردند. 

در خلال تحقیقات شاهدان محلی، مطالبی درباره تردد یک دستگاه پژوپارس مشکوک شنیدند که با سه سرنشین از مدتی پیش در حوالی روستایشان تردد می‌کند. تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه مأموران پاسگاه انتظامی آبروان این پژو را در حوالی یکی از روستا‌های منطقه مشاهده کردند. مأموران بلافاصله در اقدامی غافل‌گیرانه سد راه این خودرو شدند که با پلاک مخدوش در حال تردد بود. 

مأموران در بازرسی از این خودرو دو رأس گوسفند را در صندوق عقب خودرو دیدند که هر سه سرنشین صحبت‌های متناقضی مطرح می‌کردند. موضوعی که باعث شد مأموران از مجرم بودن آنها اطمینان پیدا کرده و هر سه نفر را به پاسگاه آبروان منتقل کنند. جایی که متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شدند و در رویارویی با ادله و مستندات موجود به هشت فقره سرقت احشام در محدوده شرق شهر مشهد اعتراف کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->