نجات ۴۷۰۰ جنین از سقط در طرح نفس اجرایی شدن بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان در دولت سیزدهم دریافت مجوز استقرار کمیسیون هوای پاک توسط ۳۳ واحد تولیدی خراسان رضوی راهکارهایی برای کاهش دما در شهرها تیراندازی مرگبار در قوچان (۳۱ تیر ۱۴۰۳) تعریق بیش از حد بدن نشانه بیماری است امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد پیش‌فروش پرواز‌های نجف با قیمت مصوب به‌زودی | نرخ بلیت از مشهد ۶ میلیون تومان مرزبانی فراجا: محور‌های مشترک مرزی ایران و عراق ویژه اربعین ۱۴۰۳ کنترل خواهد شد ثبت ۲ طلاق در ازای هر ۵ ازدواج! | دفاتر سنتی ازدواج و طلاق تخلفات زیادی داشتند روایتی از پزشک شهید مدافع سلامت، دکتر عبدالعلی خوارزمی انجام ۲۷ هزار آزمون کنترل کیفیت مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی در مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣١ تیر ١۴٠٣) | هشدار زرد؛ بارش رگباری باران، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزی سراسر کشور با شرکت ۶۰۰۰ نفر آغاز شد + برنامه مسابقات تنش آبی شدید در سایه عملکرد ضعیف مدیریت آب کشور پسر سابقه‌دار به تجاوز به دو دختر در تهران متهم شد سازمان بازرسی به انتصابات مدیران در شهرداری تهران ورود کرد تنش ناشی از اختلال ارزیابی تصویر بدنی در دختران شیوع بیشتری دارد آخرین وضعیت تب دنگی در کشور | یک مورد فوتی تب دنگی که بیش از ۸۰ سال سن داشت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعلام ضرورت حضور نماینده سازمان هواپیمایی در خراسان رضوی به دادستان کل کشور پلمب ۶ مرکز خدمات طب سنتی در مشهد
سرخط خبرها

بهسازی ۱۶۷۰ مدرسه تا پایان شهریور در خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۴۰۱۶۱
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
بهسازی ۱۶۷۰ مدرسه تا پایان شهریور در خراسان‌رضوی
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان، اظهار کرد: در طول سال گذشته این طرح در بیش از ۱۴۰۰‌مدرسه اجرا شده و امسال بنا بر اجرای آن در بیش از ۱۶۷۰‌مدرسه است.

به گزارش شهرآرانیوز، محرومیت در هر‌حوزه‌ای که باشد رفته‌رفته نشاط و سرزندگی را کم‌رنگ می‌کند. حال فکر کنید این محرومیت به مدارسی سر بزند که آینده‌سازان این سرزمین قرار است در آن تحصیل کنند. طرح شهید عجمیان درست روی همین نقطه دست گذاشته است. این طرح درراستای بهسازی و زیباسازی مدارس نیازمند اقداماتی مانند بهسازی، زیباسازی و‌... است که در سال گذشته اجرا شده و امسال نیز به‌تبع کشور قرار است در ۱۶۷۰‌مدرسه استان این طرح دوباره اجرا شود تا دانش‌آموزان بیشتری شروع سال تحصیلی‌شان شاداب و زیبا باشد.

قرار بود وزیر آموزش‌و‌پرورش نیز به‌صورت وبیناری در این مراسم حضور داشته باشد که به‌علت اختلالات اینترنتی و البته تأخیر در شروع مراسم در تهران، فقط بخش کوتاهی از صحبت‌های وزیر پخش شد و سپس مراسم پایان یافت. رضا مرادصحرایی طرح شهید‌عجمیان را کار خلاقانه‌ای دانست که یاد و مرام این شهید را زنده نگه می‌دارد و گفت: کاری که قرارگاه انجام می‌دهد، نمونه اعلایی از بهره‌وری و کار تربیتی جهادی است.

زیباسازی ۱۴۰۰ مدرسه در سال گذشته

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه طرح‌ها و برنامه‌هایی که اخیرا شاهد رونمایی و افتتاح آنها هستیم، نتیجه زحماتی است که در طول سال‌ها کشیده شده است، افزود: این اقدامات گسترده بود و شاید آمادگی لازم وجود نداشت که به‌این‌زودی افتتاح شوند.

سیدامیر شوشتری با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان، اظهار کرد: در طول سال گذشته این طرح در بیش از ۱۴۰۰‌مدرسه اجرا شده و امسال بنا بر اجرای آن در بیش از ۱۶۷۰‌مدرسه است.

او انعکاس کار‌های جهادی را در روند رو‌به‌رشد این‌چنین اقداماتی مؤثر دانست و گفت: امسال هنوز خیلی از مدارس اعلام آمادگی نکرده‌اند، اما این مسئله از ضعف اینترنتی و اطلاع‌رسانی است. شوشتری با بیان اینکه می‌خواهیم از این طرح‌ها استفاده بیشتری شود، ادامه داد: وقتی همه ظرفیت‌ها پای‌کار باشد، با هزینه کمتری نیز کار انجام می‌شود. امیدواریم امسال نیز همانند سال گذشته اجرای طرح شهید‌عجمیان در مدارس خراسان‌رضوی که نیاز به انجام اقداماتی دارند، زبانزد شود.

۲۰‌درصد مدارس بهسازی می‌شوند

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌رضوی نیز در این مراسم، گفت: در واقع طی دو ماهی که تا شروع سال تحصیلی جدید باقی مانده است، ۱۶۷۰‌مدرسه را در چهارده منطقه هدف‌گذاری‌شده بهسازی و زیباسازی می‌کنیم. این تعداد مدرسه حدود ۲۰‌درصد کل مدارس استان را تشکیل می‌دهند.

موضوع مغفول‌مانده در مدارس

جاسم حسین‌پور اضافه کرد: امروزه فضا‌های آموزش‌و‌پرورش با به‌کارگیری فناوری‌های جدید، به‌خصوص در حوزه هوشمندسازی مدارس، تأسیسات مکانیکی و برقی شدیدا نیاز به نگهداری دارند، اما متأسفانه این موضوع حتی در سطح آموزش‌و‌پرورش کشور نیز مغفول مانده است.

او بیان کرد: هنوز موفق نشده‌ایم که از سوی وزارتخانه، ساختاری اداری را به این موضوع اختصاص دهیم. حدود ۸ هزار مدرسه در استان نیاز به این نگهداری دارند، اما چندین سال است که نتوانسته‌ایم در این زمینه هزینه‌ای انجام دهیم و هرچه اتفاق افتاده تلاش خودجوش مدیران مدارس بوده است.

مسافت نزدیک، محرومیت شدید

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی نیز با اشاره به انتخاب بخش رضویه، اظهار کرد: در بازدید از مدارس این بخش متوجه شدیم که باوجوداینکه مدرسه‌های این منطقه نزدیک‌ترین مدارس به مشهدند، محرومیت آنها بسیار شدیدتر از مناطق دوردست است. محمدتقی فخریان با بیان اینکه همه هدف کار جهادی، تربیت است و کشور نیز به مدیران جهادی نیاز دارد، ادامه داد: محرومیت این بخش به‌قدری است که حتی امکان برگزاری این مراسم در برخی از مدارس این بخش وجود نداشت، زیرا از اینترنت برخوردار نیستند. 

عیدیان، مدیر آموزش‌و‌پرورش بخش رضویه، نیز با اشاره به اینکه این طرح در حوزه شاداب‌سازی و زیباسازی مدارس است، بیان کرد: در این منطقه با محرومیت روبه‌رو هستیم، هم در حوزه آموزش‌و‌پرورش، هم در سایر حوزه‌ها که همین‌مسئله نیز این خدمت را ارزشمندتر می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->