خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۰۴۰۰
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی به جد پیگیر پرداخت وام ازدواج جوانان از سوی بانک‌ها بود، گفت: در دو ماه گذشته بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات اهمال داشته‌اند به طوری که به وضعیت پرداخت‌ها در قبل از سال ۱۴۰۰ بازگشته‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، سینا کلهر تصریح کرد: همه دستاورد‌هایی که در دولت سیزدهم برای کم شدن صف متقاضیان وام ازدواج داشتیم، در این چند هفته گذشته تحت الشعاع قرار گرفته و تعداد افرادی که در صف هستند، به بالاترین زمان رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شعب بانک‌ها مراجعه کنندگان را سرگردان کرده اند و پاسخ درستی به آنها نمی‌دهند، گفت: با نهاد‌های نظارتی در دولت، مجلس و قوه قضاییه همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مکاتبه کرده ایم ضمن اینکه در دولت نیز معاون اول رئیس جمهور بار‌ها این موضوع را پیگیری کرده است.

کلهر این اهمال را ناشی از انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات دولت دانست که سبب شده بانک‌ها تصور کنند وام ازدواج اولویت دولت آینده نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور منتخب در اظهارات و بیان خود نشان دهد که حل مسائل جوانان از اولویت‌های اوست.

صف وام ازدواج باید به ۷۰ هزار نفر کاهش یابد

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: اکنون ۲۷۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند در حالی که باید به طور منطقی ۷۰ هزار نفر در صف باشند.

کلهر با بیان اینکه زمان پرداخت وام که حداکثر یک ماهه بود، اکنون به سه ماه افزایش یافته است، گفت: موضوع ضامنین وام‌ها و حجم کلی وام‌ها به قبل از سال ۱۴۰۰ بازگشته است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شهید شخصاً پیگیر مسائل جوانان بود، اظهار داشت: گویا سیستم بانکی تصور می‌کند این امر اولویت نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که این معاونت پیگیری‌های قانونی خود را برای بهبود پرداخت وام ازدواج خواهد داشت.

بانک مرکزی ۱۹ خردادماه امسال اعلام کرد که از ابتدای امسال ۲۹.۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲۵.۵ درصدی همراه بوده است.

از ابتدای دولت سیزدهم تا این تاریخ شبکه بانکی ۴۵۷ هزار میلیارد تومان به بیش از چهار میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۲۹ متقاضی در قالب تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->