آغاز فروش برخی محصولات سایپا از فردا چهارشنبه+ جدول (۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل (۲ مرداد ۱۴۰۳) کدام استان‌های کشور بیشترین مصرف برق را دارند؟ | خراسان‌رضوی جزو پرمصرف‌ها تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز در ایران متوقف شد ضرر بیشتر واحد‌های صنفی تلفن همراه مشهد به دلیل طولانی شدن و عدم تخصیص ارز افزایش قیمت سکه تمام در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) پایان سبز بورس پس از ۳ روز منفی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲ مرداد ۱۴۰۳) جزئیات دریافت ارز اربعین اعلام شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) ریزش تا ۹۵ میلیون تومان قیمت خودرو‌های خارجی امروز (۲ مرداد ۱۴۰۳) مدیران‌خودرو: با مجوز گران کردیم | مابه‌التفاوت را اقساطی بپردازید قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲ مرداد ۱۴۰۳) | افت ۱ تا ۹ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی معاملات غیر ریالی در بازار مسکن جریمه در پی دارد ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ افت دلار بازار آزاد به ۵۷ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲ مرداد ۱۴۰۳) وظیفه مهم هواداری از زائران و مجاوران صفر تا صد دهک‌بندی | دهک بندی خانوار‌ها براساس داده‌های ثبتی آن‌ها تا شهریور به روزرسانی می‌شود تعرفه جدید واردات موبایل اعلام شد | واردات آیفون ۱۴ ممنوع است گیلاس ۲۰ هزار تومان گرانتر شد | قیمت امروز میوه در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟
سرخط خبرها

وظیفه مهم هواداری از زائران و مجاوران

  • کد خبر: ۲۴۰۶۰۹
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
وظیفه مهم هواداری از زائران و مجاوران
یکی از ابزار‌های مهم میزبانی نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد اصناف است. بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی متشکل از دو بخش بازرسی میدانی و نیز واحد شکایات بازرسی و نظارت است.

مشهد به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر زیارتی کشور و زائرپذیرترین شهر ایران، در کل ایام سال پذیرای زائران و مسافران است. طبعا این میزبانی در ایام تابستان و نوروز رنگ‌و‌بوی دیگری به خود می‌گیرد و با افزایش بسیار بیشتر تعداد زائران، باید آمادگی بیشتری برای میزبانی از زائران داشته باشیم و در قبال این میزبانی، نباید هواداری از مجاوران را نیز فراموش کنیم. یکی از ابزار‌های مهم میزبانی نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد اصناف است. بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی متشکل از دو بخش بازرسی میدانی و نیز واحد شکایات بازرسی و نظارت است.

بازرسی و نظارت میدانی در شهر با هدف کنترل بازار و نیز قیمت انواع کالا و خدمات هر‌روزه توسط بیست تیم متشکل از بازرسان این مدیریت انجام می‌شود. در این بازرسی‌ها مواد مندرج در فصل هشتم قانون نظام صنفى (تخلفات شامل کم‌فروشی، گران‌فروشی، درج‌نکردن قیمت، تقلب، رعایت‌نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی، رعایت‌نکردن دستور‌العمل‌های بهداشتی و...) که باید توسط متصدیان واحد‌های صنفی رعایت شود، بررسی و در‌صورت مشاهده هرگونه تخلفى فرم گزارش بازرسی تنظیم و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتى ارجاع می‌شود. 

بیشترین تخلفات شناسایی‌شده شامل درج نکردن قیمت، صادرنکردن صورت‌حساب، گران فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و ارائه‌نکردن فاکتور خرید در زمان بازرسى است. متصدیان واحد‌های صنفی نیز موظف‌اند در زمان بازرسی ضمن همکاری با بازرسان، باید اصل پروانه کسب یا کارت مباشرت و فاکتور خرید را برای بررسی رعایت سود مجاز ارائه کنند. شکایات مردمی این مدیریت به‌صورت حضوری در واحد بازرسی پس از دریافت شکایت از شاکی، در حداقل پروسه زمانی به آن رسیدگی می‌شود. 

بیشترین شکایات مردمی دریافتی در مدیریت بازرسی نظارت اصناف خراسان‌رضوی، در بخش کالایی به‌ترتیب شامل درودگران، فروشندگان لوازم‌خانگی و موادغذایی، نانوایان و در بخش خدمات نیز املاک، خدمات فنی خودرویی و تعمیرکاران لوازم‌خانگی است که با همکاری اتحادیه‌های ذی‌ربط در کمترین زمان ممکن کارشناسی و برای اخذ رضایت شاکی اقدام می‌شود. در بازرسی از واحد‌های صنفی طی گشت‌های مشترک، نمایندگان ادارات اعم از فرمانداری، تعزیرات حکومتی، بهداشت، پلیس اماکن و‌... حضور داشته و در برخی از موارد با‌توجه‌به نوع تخلفات پلمب واحد صنفی متخلف در دستور‌کار بازرسان قرار می‌گیرد. 

با‌توجه‌به اینکه کنترل بازار مشهد با وجود حرم پربرکت ثامن‌الحجج (ع) و به‌تبع آن زائرانی که در طول سال به این شهرستان سفر می‌کنند از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، نظارت و بازرسی از اصناف مشهد علی‌الخصوص واحد‌های صنفی اطراف حرم‌مطهر، در مناسبت‌های خاص، مانند ایام نوروز و نیز دهه آخر صفر، ماه مبارک رمضان و‌... با برگزاری طرح‌های تشدید بازرسی و نظارت برای خدمت‌رسانی هر‌چه‌بهتر به زائران و مجاوران آن امام همام در دستور‌کار این مدیریت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->