علی صمدی جوان- بهگزارش شهرآرانیوز، درپی اعتراض برخی شهروندان به صدور پیامکی قبض آب و بالابودن برخی قیمتها، آنهم در وضعیتی که کنتور بسیاری از منازل قرائت نشده است، سخنگوی شرکت آبفای مشهد درباره صدور قبوض جدید توضیحاتی ارائه کرد.
عباس اسحاقیان با تأیید صدور قبض آب ازطریق ارسال پیامک گفت: پس از توقف قرائت کنتور توسط قرائتکنندگان این شرکت بهعلت کرونا، از مشترکین عزیز خواستیم که خودشان اقدام به قرائت کنتور و اعلام آن به شرکت آبفا کنند. قرائت کنتور باید در بازه زمانی مشخصی انجام گیرد و پس از آن قبض صادر خواهد شد. ازآنجاکه بسیاری از مشترکین ما قرائت کنتورشان را انجام نداده بودند، قبض جدید براساس متوسط کارکرد چند دوره اخیر و بهصورت علیالحساب صادر گردید.
اسحاقیان درباره بالابودن برخی قیمتها نیز تصریح کرد: اگر رقم آببهای برخی مشترکین از دورههای قبلی بیشتر شده باشد، به چند روش قابلاصلاح خواهد بود: اول اینکه مشترکین میتوانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی شرکت آبفای مشهد شکایت خود از مبلغ را ثبت کنند و دیگر اینکه میتوانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت قبض خود را اصلاح کنند. اگر مبلغ اعلامشده در قبوض بیشتر از میزان واقعی باشد، قطعا در دورههای بعدی بهصورت بستانکار برای مشترکین ثبت خواهد شد.
سخنگوی شرکت آبفا درباره علت استقبالنکردن مشترکین از قرائت کنتور گفت: ما در مشهد حدود یکمیلیون مشترک داریم که 80درصد آنان از قرائت کنتور خود امتناع کردهاند. اینطور بهنظر میرسد که مشترکین ما، براساس گفته وزیر محترم نیرو مبنیبر قطعنشدن آب در اوضاع کرونایی، احتمال صادرنشدن قبض را میدادهاند. اما، باتوجهبه اینکه شرکت آبفا نهادی خصوصی محسوب میشود و تنها راه تأمین منابع و درآمدهای آن قبوض مشترکین است، ما راهی جز صدور قبض نداریم.