بنی صدر و رجوی چگونه از ایران فرار کردند؟ دستگیری متهمان جنایت در مقابل آرامگاه فردوسی + عکس چهار میوه را شب‌ها نخورید آموزش دستور العمل‌های بهداشتی به بیش از ۵ هزار نفر از موکب‌داران در مشهد توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی در سال تحصیلی جاری | دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی در صدر شکایت ها وقوع گردوخاک در جاده‌های شرقی خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) امدادرسانی اورژانس به ۱۴ مورد گرمازدگی در سه روز اخیر در خراسان‌رضوی افزایش سفر‌های جاده‌ای به خراسان‌رضوی در تیر‌ماه ۱۴۰۳ انتشار فراخوان ویژه تشکل‌های مردمی برای ارائه طرح در خصوص آسیب‌های اجتماعی پرداخت هزینه‌های پروتز برای مردم زیاد است، بیمه‌های پایه اقدام کنند برای حفظ جان خود، در مناطق حفاظت‌شده شنا کنید آزادی ۱۹۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در خراسان‌رضوی از ابتدای امسال تا ۶ مرداد ۱۴۰۳ هشدار سازمان غذا و دارو در خصوص فروش محصولات دفع‌کننده حشره عامل بیماری تب دنگی کاهش ۱۱۰ هزار نفری دانش‌آموزان ورودی پایه اول دبستان نسبت به سال گذشته آخرین وضعیت تب دنگی در مشهد و خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) سرگذشت تلخ جوانی که توزیع کننده مواد مخدر در مشهد شد آلوده‌ترین شهر ایران به تب دنگی کدام شهر است؟ | خطر شیوع تب دنگی در پاییز به ۲ دلیل برنامه پیشگیری از هپاتیت | «هپاتیت» منتظر نمی‌ماند افزایش ۳۸ درصدی شمار موتورلانس‌های اورژانس در مشهد افزایش ۱۶ درصدی غرق‌شدگی در کشور تاثیر درمانی بهتر و معادل استفاده از ژل موضعی سیناآمفولیش در درمان سالک روستایی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۸ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم روند کاهش دما تا فردا
سرخط خبرها

آیا زمان آغاز سال تحصیلی جدید تغییر می‌کند؟

  • کد خبر: ۲۴۱۶۹۷
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
آیا زمان آغاز سال تحصیلی جدید تغییر می‌کند؟
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در ارتباط با تغییر تقویم آموزشی و آغاز سال تحصیلی اتفاق خاصی نیفتاده، آغاز سال تحصیلی تا این لحظه همان مهرماه است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موسی‌الرضا کفاش با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، شروع سال تحصیلی، مهرماه است و کلاس‌های درس تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: خردادماه فصل برگزاری امتحانات است. براساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش سال تحصیلی از مهرماه آغاز می‌شود و تا شهریورماه سال بعد ادامه دارد. بعد از اعلام نتایج خردادماه، برای دانش‌آموزانی که شرایط قبولی را کسب نکرده‌اند، برنامه‌های تابستانی و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود تا شهریورماه در ارزشیابی مجدد شرکت کنند و اعلام نتیجه شوند.

وی بیان کرد: شهریورماه، ماه پرتراکمی به لحاظ کار‌های آموزشی است. مدارس باید آمادگی‌های لازم را برای آغاز سال تحصیلی کسب کنند، از جمله بحث ثبت‌نام‌ها، کلاس‌بندی و تامین نیروی انسانی؛ در نتیجه ماه شلوغی است. براین اساس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام تعلیم و تربیت پیشنهادی را به شورای عالی ارائه داد مبنی بر اینکه امتحانات شهریورماه یا امتحانات تابستان زودتر آغاز شود.

کفاش افزود: این درخواست به شورای عالی ارائه و در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون اساسنامه‌ها و کمیسیون معین مطرح و در نهایت منجر به تهیه مصوبه‌ای شد که در آن به وزارت آموزش و پرورش این اجازه داده می‌شود تا امتحانات تابستان را در فاصله زمانی بعد از اعلام نتایج خردادماه لغایت شهریورماه برگزار کنند. زمانبندی مشخصی در آن اعلام نشد و تنها اعلام شد در این فاصله زمانی وزارتخانه می‌تواند با توجه به اقتضائات و شرایط مختلف، با عنایت به عدم کاهش سطح یادگیری دانش‌آموزان و تقویت یادگیری آنان، امتحانات نوبت تابستان را در فاصله زمانی بعد از اعلام نتایج خردادماه لغایت شهریورماه برگزار کند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه ارسالی به استان‌ها، امتحانات شهریور را از ۱۵ مردادماه آغاز می‌کند و نهایتا تا پایان هفته اول شهریور به پایان می‌رساند. در ارتباط با تغییر تقویم آموزشی و آغاز سال تحصیلی اتفاق خاصی نیفتاده، آغاز سال تحصیلی تا این لحظه همان مهرماه است و فقط بحث امتحانات شهریورماه دچار تغییر شده و مقداری زودتر برگزار می‌شود تا عوامل اجرایی در مدارس، مدیران مدارس، مناطق آموزش و پرورش و ادارات کل بتوانند بر کار‌های دیگری که در شهریورماه با آن مواجه هستند تمرکز بیشتری داشته باشند تا سال تحصیلی پیش رو سالی عاری از مشکل و مسائل مختلف باشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->