اعلام ضرورت حضور نماینده سازمان هواپیمایی در خراسان رضوی به دادستان کل کشور پلمب ۶ مرکز خدمات طب سنتی در مشهد سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها به روایت سازمان هواشناسی کشور مدیریت شایسته با تکیه بر دانشگاه پاکبان‌ها در مشهد اسکورت می‌شوند ثبت‌نام ۵ هزار و ۲۸۱ موکب ایرانی برای اربعین ۱۴۰۳ انتقال دانشجویان آزاد کدام رشته‌ها به پردیس خودگردان دانشگاه‌های دولتی امکان‌پذیر است؟ تاکنون پشه آئدس در مشهد و خراسان‌رضوی شناسایی نشده است | ۳ نفر مبتلای به تب دنگی در خراسان‌رضوی، مسافر بودند سال تحصیلی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها از چه زمانی آغاز می‌شود؟ مراقبت از کودکان، سالمندان و مادران باردار در زمان سفر‌های تابستانی مورد تأکید است توصیه‌های اورژانس مشهد برای روز‌های گرم پیش رو | تأخیر در درمان گرمازدگی می‌تواند منجر به مرگ شود پوشش جدید بیمه‌ای برای ۷ داروی ضدسرطان تدابیر طب ایرانی در کنترل پرفشاری خون نحوه شکایت اولیا از لباس فرم مدارس اعلام شد زلزله خراسان جنوبی را لرزاند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعترافات پدری که پسرش را با کلت به قتل رساند بوق زدن نامتعارف و جریمه یک میلیون تومانی ۱۷۲ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته| هر روز متوسط ۲۵ عملیات!
سرخط خبرها

سال تحصیلی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها از چه زمانی آغاز می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۴۰۱۳۶
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
سال تحصیلی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها از چه زمانی آغاز می‌شود؟
با توجه به اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ در اوایل دهه دوم مهرماه سال جاری، سال تحصیلی دانشجویان ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها با تاخیر دو هفته‌ای آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ طی دو روز یعنی پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه در ۵ گروه آزمایشی تجربی، علوم انسانی، فنی و ریاضی، هنر و زبان‌های خارجی در ۴۰۸ شهرستان، ۶۲۵ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی و در ۵ نوبت با رقابت ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب برگزار شد.

نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت نمرات خام و نمرات کل کنکور در هفته آخر مردادماه اعلام می‌شود. همزمان با این موضوع به داوطلبانی که در دو نوبت کنکور ۱۴۰۳ و یا چهار نوبت کنکور‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند و در گروه‌های آزمایشی مختلف شرکت کرده باشند، اجازه داده می‌شود گروه آزمایشی اصلی خود را انتخاب کنند. اگر کسی انتخاب نکند، آخرین نوبت برگزاری آزمونی که در آن شرکت کرده است ملاک عمل قرار می‌گیرد.

انتشار کارنامه نهایی ملاک عمل برای انتخاب رشته در کنکور سراسری ۱۴۰۳ که شامل دو نوبت ۱۴۰۳ و دو نوبت ۱۴۰۲ است، در هفته اول شهریورماه صورت می‌گیرد. دفترچه شماره دو و راهنمای انتخاب رشته مجازی و فرآیند انتخاب رشته در دهه اول شهریورماه انجام می‌شود.

همزمان با انتخاب رشته، ثبت نام و انتخاب رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی در هفته اول شهریور صورت می‌گیرد. کسانی که علاقمند به رشته‌های بدون آزمون هستند و در کنکور هم شرکت کرده‌اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند. اسامی معرفی‌‎شدگان در رشته‌های دارای شرایط خاص در هفته سوم شهریورماه انجام می‌شود.

با توجه به اینکه نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دهه اول مهرماه ۱۴۰۳ یعنی ۱۰ یا ۱۱ مهر اعلام می‌شود، ثبت نام پذیرفته‌شدگان از نیمه دوم مهرماه آغاز و سال تحصیلی نیز با دو هفته تاخیر شروع می‌شود.

تأثیر سوابق تحصیلی آموزش‌وپرورش آزمون سراسری امسال ۵۰ درصد است؛ به همین جهت ضرایب نسبت به سال گذشته که تأثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصد بود، تغییر کرده است. داوطلبانی که سنوات قبل، نمره کل سوابق تحصیلی ایجاد کرده بودند، نمره کل آنها با توجه به ضرایب جدید تغییر می‌کند.

نمره آزمون اختصاصی برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ معتبر است و تغییری ندارد اما با سابقه تحصیلی جدیدی که براساس ضرایب جدید ساخته می‌شود نمره کل نهایی آنها استخراج می‌شود. این نمره برای سه گروه اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی به میزان ۵۰ - ۵۰ و برای گروه‌های هنر و زبان با ضریب ۲۸ است، به دلیل اینکه فقط دروس عمومی محاسبه می‌شود.

داوطلبان ۱۴۰۳ در صورتی که فقط در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کرده باشند چه در نوبت اول و چه در نوبت دوم، برای محاسبه نمره کل باید تلفیق ۵۰ درصد یا ۲۸ درصد سوابق تحصیلی و کنکور را در نظر بگیرند. نمره کل نهایی حاصل بیشترین نمره کل مرحله اول و مرحله دوم آنها است. برای داوطلبان ۱۴۰۲ نیز به همین ترتیب خواهد بود. برای داوطلبانی که در چهار نوبت ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شرکت کرده باشند بیشترین نمره ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->