پرسپولیس - سپاهان؛ احتمالا در ورزشگاه جدید کرمان چراغ سبز پرسپولیس برای بازی در مشهد نتیجه و ویدئو بازی نوشاد عالمیان و رقیب ژاپنی در تنیس روی میز المپیک پاریس (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | نوشاد هم حذف شد فوتبال چهارده‌ساله‌ها در نیمه‌نهایی لیگ مشهد رکوردشکنی دختران والیبالیست خراسان در کشور تاریخ و ساعت دیدار آرسنال و لیورپول (۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳) | دوئل آرتتا و اسلوت پیش از شروع لیگ تعمیرات اساسی در چمن شماره ۲ تختی | وصله‌های نو بر تن تختی دو! تاریخ و ساعت دیدار رئال مادرید و میلان (۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳) | آزمون بزرگ آنچلوتی مقابل روسونری تراکتور در سید ۲ آسیا درخواست استقلال برای برگزاری بازی‌های خانگی در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد استقلال باارزش ترین تیم ایران شد هالند، مصدوم بزرگ منچسترسیتی در پیش‌فصل بی‌توجهی کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به اعتراض‌ها برای حضور اسرائیل در المپیک پاریس نتیجه و ویدئو مسابقه مهسا جاور و زینب نوروزی در فینال گروه C المپیک پاریس (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | جاور و نوروزی در جایگاه شانزدهم المپیک ورزشگاه تختی و مسئله میزبانی از مسابقات بین المللی پخش زنده بازی‌های ورزشکاران ایرانی در روز پنجم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سیستم مورد علاقه گاریدو در پرسپولیس بلاتکلیفی پرسپولیس در جذب بازیکن خارجی پشت پرده ماجرای بازگشت احتمالی نعمتی به پرسپولیس نیم نگاه استقلال به مهاجم مازاد پرسپولیس اختلاف باشگاه پرسپولیس و گاریدو بر سر گلر
سرخط خبرها

ورزشگاه تختی و مسئله میزبانی از مسابقات بین المللی

  • کد خبر: ۲۴۲۲۲۱
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
ورزشگاه تختی و مسئله میزبانی از مسابقات بین المللی
استادیوم تختی تهران، شرایط برگزاری مسابقات بین المللی را ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، ورزشگاه تختی احتمالا مجوز برگزاری مسابقات استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان را کسب نمی‌کند. قرار بود این ورزشگاه جایگزین ورزشگاه آزادی شود تا در این فاصله زمانی تعمیرات ورزشگاه اصلی پایتخت به پایان برسد، اما اکنون و درحالی‌که به‌جز تیم‌های استقلال و پرسپولیس، تیم‌ملی کشورمان هم باید خودش را برای مسابقات مقدماتی جام‌جهانی آماده کند، به نظر می‌رسد اوضاع برای برگزاری مسابقات بین‌المللی مهیا نیست.

کوچ ملی‌پوشان به اصفهان

تیم‌ملی فوتبال کشورمان پانزدهم شهریور باید در هفته اول رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۶ از قرقیزستان میزبانی کند و باتوجه به وضعیت ورزشگاه‌های آزادی و تختی، ورزشگاه نقش‌جهان باوجود مخالفت کادرفنی تیم‌ملی به‌عنوان میزبان معرفی شده است. ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان که فصل گذشته در مسیر میزبانی سپاهان از الاتحاد خبرساز شده بود، حالا به نظر می‌رسد برای میزبانی از رویداد‌های ملی و بین‌المللی آماده است. این ورزشگاه کمتر از دو هفته دیگر باید از تقابل تیم‌های سپاهان ایران و شباب‌الاهلی امارات میزبانی کند و گفته می‌شود مسیر مرتبط با ورود زنان به این ورزشگاه هموار شده است و پس از تجربه موفق میزبانی از الهلال، سپاهانی‌ها برای دراختیار قراردادن ورزشگاهشان برای مسابقه تیم‌ملی مشکلی ندارند. مسئولان فدراسیون فوتبال قرار است طی روز‌های آینده تصمیم نهایی خود را به فیفا اعلام کنند. این در حالی است که مسابقات لیگ نخبگان هم از بیست‌وششم شهریور شروع می‌شود و تا آن زمان باید تکلیف میزبانی تیم‌های استقلال و پرسپولیس مشخص شود. در این بین گزینه اصلی ورزشگاه تختی است، اما ورزشگاه قدیمی پایتخت حتی مهیای برگزاری دیدار‌های لیگ داخلی خودمان هم نیست.

از چمن تا درخت انجیر

ورزشگاه تختی از لحاظ مسیر تردد وضع نامناسبی دارد و به همین علت در سال‌های گذشته حتی در مسابقات لیگ هم رغبت چندانی به استفاده از آن نبوده است. علاوه بر این، شکل ظاهری این ورزشگاه بیشتر شبیه به کمپ تمرینی است تا ورزشگاهی که از مسابقات بین‌المللی میزبانی کند. اما اصلی‌ترین چالش این ورزشگاه، کیفیت چمن آن است. تصاویری که در روز‌های گذشته منتشر شده است، نشان می‌دهد این چمن وضعیت خوبی ندارد و حتی صدای اعتراض سرخابی‌ها را برای استفاده از آن در لیگ‌برتر بلند کرده است؛ چمنی که در بیشتر نقاط دچار پستی و بلندی‌هایی است که ضریب مصدوم‌شدن بازیکنان را به‌شدت بالا می‌برد و به‌جز آن، امکان اجرای بازی روی زمین و برنامه‌های تاکتیکی را از تیم‌ها خواهد گرفت. یکی دیگر از تصاویری که در روز‌های گذشته در فضای مجازی وایرال شده، عکس بوته درخت انجیری است که روی سکو‌های این ورزشگاه در حال رشد است؛ موضوعی که به‌خوبی نشان می‌دهد هیچ زیرسازی مناسبی در قسمت سکو‌ها وجود ندارد و در صورت برگزاری دیدار‌های سرخابی‌های پایتخت در این ورزشگاه و آمدن حجم زیادی از تماشاگر برای دیدن آن مسابقه‌ها، احتمال هراتفاقی را باید پیش‌بینی کرد. نداشتن گیت‌های ورودی، کامل‌نبودن نور ورزشگاه و نبود جانمایی برای بانوان هوادار، جزو مواردی است که هرکدام چالش بزرگی در مسیر میزبانی تختی از بازی‌های استقلال و پرسپولیس است که باعث شده این ورزشگاه به‌هیچ‌عنوان امکان برگزاری بازی بین‌المللی را نداشته باشد.

تهدید سرخابی‌ها توسط تاج

درحالی‌که اوضاع نامساعد ورزشگاه تختی در روز‌های گذشته خبرساز شده است، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان، در مصاحبه‌ای مدعی شد اگر استقلال و پرسپولیس در روند بازسازی ورزشگاه تختی کمک نکنند، احتمالا برای میزبانی از تیم‌های آسیایی با مشکل روبه‌رو خواهند شد. رئیس فدراسیون با صراحت اعلام کرد: دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس هرکدام باید در ادامه روند بازسازی ورزشگاه تختی کمک میلیاردی کنند تا ادامه بازسازی‌ها انجام شود. البته امیدوارم امکانی فراهم شود تا این دو تیم، هم در دیدار‌های لیگ‌برتر و هم لیگ نخبگان آسیا بتوانند از ورزشگاه آزادی استفاده کنند، اما در صورت عملی‌نشدن این مورد باید تختی به وضعیت مطلوب برسد تا سرخابی‌های پایتخت در مسئله میزبانی از حریفان آسیایی‌شان با مشکل روبه‌رو نشوند. علاوه بر این، ما رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۶ را در پیش داریم و باید به ای‌اف‌سی اطمینان دهیم که ورزشگاه جایگزین برای آزادی داریم و اگر این اتفاق رخ ندهد، آنها خودشان یک ورزشگاه برای میزبانی ما انتخاب می‌کنند که احتمالا در کشور ثالث خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->