پاکبان کاشانی بسته میلیاردی را به صاحبش بازگرداند + عکس نوجوان مرگ مغزی در مشهد به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید ( ۱۳ مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ١٣ مرداد ١۴٠٣) | تداوم گرما و وزش شدید باد واکسیناسیون رایگان تب‌برفکی ۲ هزار دام سبک در طرقبه‌شاندیز توسط جهادگران بسیجی حوادث ناشی از غرق‌شدگی در مشهد چهاربرابر افزایش یافت حذف بیماری هپاتیت‌B در دستورکار قرار گرفته است  تاریخ اعزام‌به‌خدمت مشمولان خدمت سربازی در شهریور ماه ۱۴۰۳ تغییر کرد تولید پنیر‌های گران‌قیمت با شیر الاغ تکذیب شد آیین اعطای جایزه «حقوق بشر اسلامی» در تهران برگزار خواهد شد گفت‌وگوی شهرآرانیوز با مدال‌آوران مشهدی المپیاد‌های جهانی | از مشهد تا انگلیس و قزاقستان داستان فرش های سرقتی سعدآباد به کجا رسید؟ شیر مادر در تکامل سیستم دفاعی کودک نقش بسزایی دارد بیماری نامرئی ام‌اس کودک مرگ مغزی در مشهد به دو بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، به زودی به مشهد اعزام می‌شوند | پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی
سرخط خبرها

جریمه ۱۲۰ میلیونی تبلیغ دخانیات در خرده‌فروشی

  • کد خبر: ۲۴۲۶۸۳
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
جریمه ۱۲۰ میلیونی تبلیغ دخانیات در خرده‌فروشی
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه نرخ جرائم تبلیغات محصولات دخانی با توجه به افزایش نرخ تورم باید افزایش یابد، اظهار کرد: موضوع مهم و اساسی در حوزه شبکه نمایش خانگی است و بررسی‌ها بیانگر این است هزینه‌هایی که برای تبلیغ محصولات دخانی می‌کنند نسبت به نرخ جریمه بیشتر است.

 به گزارش شهرآرانیوز، بهزاد ولی‌زاده، درباره نرخ جرائم تبلیغات محصولات دخانی گفت: براساس قوانین، میزان جرائم تخلفات دخانی باید هر ۳ سال یکبار به روزرسانی شود. اگرچه میزان جرائم تخلفات دخانی در سال ۱۴۰۱ توسط دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، به روز رسانی شده، اما کماکان در انتظار ابلاغ مصوبه هیات وزیران هستیم، که البته با توجه به افزایش نرخ تورم طی دو سال گذشته، میزان جرائم باید در سال ۱۴۰۳ باز هم افزایش یابد.

وی با اشاره به نرخ جریمه تبلیغ محصولات دخانی در حوزه خرده‌فروشی گفت: جرائم تبلیغ محصولات دخانی در بخش خرده‌فروشی بازدارنده است. اگر یک مرکز عرضه محصولات دخانی نسبت به تبلیغ این محصولات اقدام کند، ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان جریمه می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با انتقاد از وضعیت نمایش دخانیات در شبکه نمایش خانگی گفت: موضوع مهم و اساسی در حوزه شبکه نمایش خانگی است و جرایم این بخش برای تبلیغ محصولات دخانی بازدارنده نیست. بررسی‌ها بیانگر این است هزینه‌هایی که برای تبلیغ محصولات دخانی می‌کنند نسبت به نرخ جریمه بیشتر است.

ولی‌زاده ادامه داد: با توجه به مفاد قانون مجازات اسلامی در برخورد با موارد تهدید علیه سلامت عمومی، می‌توان علیه عاملین تبلیغ دخانیات در تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی از ظرفیت این قانون استفاده کرد. شرایط باید به نحوی باشد که فعالان حوزه شبکه نمایش خانگی پاسخگوی اقدامات خود باشند و به نحوی عمل کنند که سلامت نسل حاضر و آینده این مملکت را با ترویج و دامن زدن به افزایش شیوع مصرف دخانیات، به خطر نیندازند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->