کشف سه کیلوگرم ماده‌مخدر شیشه در بجستان خراسان رضوی تصادف کامیون با وانت در خواف سه مجروح بر جای گذاشت (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) کشف ۴۸ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در فریمان (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) عاقبت دور دور کردن خودرو‌های لوکس در کرج+ فیلم دستگیری متهم سرقت طلا‌های کودکان در مشهد بالگرد اورژانس نیشابور جان بیمار سکته‌مغزی را نجات داد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) پیش بینی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای سفر ریلی اربعین ۱۴ خودروی لاکچری از پارکینگ خانه‌ای در غرب تهران کشف شد + فیلم خواص سم‌زدایی فوق العاده انجیر سیاه که نمی‌دانید اهمیت مکمل‌های ضروری برای افزایش کیفیت شیر مادر شکسته شدن رکورد گرما در برخی از شهرهای کشور واکسیناسیون سراسری کودکان زیر ۲ سال با واکسن پنوموکوک در کشور راهکارهای برون‌رفت دولت چهاردهم از چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه ١۴ مرداد ١۴٠٣)| تا پایان هفته هوا در خراسان رضوی گرم است بیش از ۲۰ درصد مراجعات پزشکی با خودمراقبتی قابل درمان است علت توقف مسافرگیری در ایستگاه متروی میدان ولی‌عصر(عج) تهران چه بود؟ (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) تولیت آستان قدس رضوی: اتاق استاد بسیجی باید مأمن و پناه دانشجویان باشد همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در مشهد برگزار شد + فیلم برگزاری آزمون جذب ۱۰ هزار نیروی اداری برای دادگاه‌های صلح روش صحیح بغل کردن نوزاد و دادن او به فرد دیگر به چه صورت است؟ تعلیق فعالیت یک شرکت خدمات مسافرتی به دلیل گرانفروشی بلیت اربعین برای سالم ماندن در پیری چه باید کرد؟
سرخط خبرها

اهمیت مکمل‌های ضروری برای افزایش کیفیت شیر مادر

  • کد خبر: ۲۴۳۰۴۲
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
اهمیت مکمل‌های ضروری برای افزایش کیفیت شیر مادر
رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف مکمل‌های ضروری بر کیفیت شیر مادر تاثیر زیادی دارد، بر تداوم مصرف مکمل‌های ضروری و ویتامین‌های دوران بارداری پس از زایمان نیز تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا طاولی با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر، اظهار کرد: مادران برای داشتن نوزاد سالم، شیردهی به فرزندشان را تا شش ماهگی جدی بگیرند.

وی افزود: بدون شک شیردهی مادر به نوزاد در بهداشت روانی مادر نیز موثر است؛ زیرا برخی از مادران پس از زایمان به دلیل اختلالات هورمونی درگیر افسردگی پس از زایمان می‌شوند و در حین شیردهی ارتباط عاطفی بسیار قوی بین مادر و نوزاد برقرار می‌شود.

طاولی افزود: مادران برای اینکه بتوانند در دوران شیردهی، از کیفیت شیر خوبی برخوردار باشند و دچار کمبود ویتامین‌ها از جمله کلسیم نشوند، مولتی ویتامین‌های قبل و حین بارداری را در زمان شیردهی نیز ادامه دهند.

رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت به نقش سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در ترویج تغذیه با شیر مادر اشاره و تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد در فرهنگسازی بسیار موثر هستند؛ چراکه ارتباط تنگاتنگی با خانوار و مادران دارند و می‌توانند با آموزش‌ها و حمایت‌های لازم، تغذیه با شیر مادر را آموزش و ترویج دهند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در اصلاح این باور غلط که شیردهی مادر به نوزاد سبب تغییر و برهم خوردن تناسب ظاهری آنها می‌شود، تاثیرگذار باشند و فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر را ترویج داده و فرهنگ و باور صحیح را جایگزین کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->