پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از جمعه برای کاهش فشار خون چه بخوریم؟ موادغذایی معجزه‌گر برای تنظیم و کاهش فشار خون پرواز‌های اربعین با حضور بیش از ۲۴ ایرلاین داخلی و خارجی انجام می‌شود سازمان بهداشت عمومی یونان نسبت به ویروس «نیل غربی» هشدار داد راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی با موافقت وزارت بهداشت هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار آیا نصف‌کردن قرص عوارض دارد؟ مصرف شیر مادر می‌تواند تا ۲۳ درصد، میزان مرگ و میر نوزادان زیر ۶ ماه را کاهش دهد تمدید مهلت زمانی مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی پشیمانی ناپدری سنگدل پس از قتل کودک پنج‌ساله در تهران ابلاغ دستورالعمل تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراسم اربعین کاهش نرخ بازگشت به زندان بعد از آزادی با اشتغال زندانیان گزارش‌های ویژه هواشناسی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود بیشترین و کمترین ثبت‌نام اربعین برای کدام استان‌هاست؟ | خراسان رضوی رتبه دوم بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اربعین دو رشته جدید به آزمون دادگستری افزوده شد بانک شیر مشهد نیازمند اهداکننده بیشتر توزیع مواد مخدر در فضای مجازی رو به افزایش است تشدید نظارت در پایگاه‌های مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه آخر ماه صفر 
سرخط خبرها

کاهش نرخ بازگشت به زندان بعد از آزادی با اشتغال زندانیان

  • کد خبر: ۲۴۳۴۸۶
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کاهش نرخ بازگشت به زندان بعد از آزادی با اشتغال زندانیان
معاون اول قوه قضاییه گفت: اشتغال زندانیان بعد از آزادی نرخ بازگشت به زندان را کاهش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست تخصصی در خصوص اشتغال زندانیان در اجرای سند تحول و تعالی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، جمشیدی عضو ستاد راهبردی سند تحول قضائی و تعدادی از معاونین و مدیران سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به روند اشتغال‌آفرینی و حرفه‌‎آموزی زندانیان اظهار کرد: اگر زندانی بعد از آزادی بتواند کارآفرین و شاغل شود، نرخ بازگشت زندانیان به زندان به حداقل می‌رسد و در آن زمان است که ما موفق عمل کرده‌ایم.

وی بیان کرد: براساس سند تحول و تعالی قوه قضائیه، حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان نیاز به برنامه مدون علمی و عملیاتی دارد که بنیاد تعاون و سازمان زندان‌ها این کار را انجام می‌دهند.

خلیلی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی قطعاً به اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم و خیران در حوزه اشتغال زندانیان کمک می‌کند. بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از اقدامات بنیاد تعاون و سازمان زندان‌ها مهم است و موجب انعکاس کار‌های انجام گرفته در این حوزه می‌شود.

در ادامه این نشست غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها گفت: به لطف پروردگار و تلاش مدیران و کارکنان، در سال اخیر حرکت رو به جلوی سازمان در حوزه اقدامات تحولی کاملاً محسوس بود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها در میان زیرمجموعه‌های قوه قضائیه بیشترین قابلیت را در توسعه اشتغال پایدار دارد و در سال جاری نیز با بهره‌گیری از مشارکت و ظرفیت مردمی در حال پیگیری است.

محمدی با اشاره به اینکه اولویت‌های سازمان زندان‌ها باید پیگیری شوند، تصریح کرد: در مورد پروژه‌های سازمان، گام اول تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام است و در خصوص اشتغال نیز تمرکز بر دو رویکرد اشتغال صنعت‌محور و خوابگاه، کارگاه خواهد بود. البته اشتغال در همه این سال‌ها از برنامه‌های اصلی سازمان بوده چراکه بستر انجام مهمترین رسالت و مأموریت سازمان یعنی اصلاح و تربیت قطعاً بر حرفه‌آموزی و اشتغال متمرکز است.

در بخش دیگری از نشست جمشیدی عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضائی با اشاره به اینکه اشتغال می‌تواند به زندانی هویت ببخشد و موجب پذیرش وی در خانواده و جامعه شود، عنوان کرد: زندانی در حصار زندان به فکر خانواده خود است و خانواده زندانی نیز در بیرون دیوار زندان دغدغه پایداری معیشتش را دارد که با تلاش و یکدلی باید همه ما تلاش کنیم تا مسئله اشتغال این گروه هدف مرتفع و در نهایت سبب درآمدزایی و حفظ کرامتشان در جامعه شود.

در پایان این نشست مقرر شد به منظور اجرای سند تحول قضائی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان به عنوان پایلوت، تمامی راهکار‌های لازم را برای ارتقا وضعیت زندان‌ها به کار گرفته شود که بر این اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها اشتغال مولد و پایدار و همچنین حرفه‌آموزی زندانیان و خانواده آنان است که به عنوان طرح بامداد با استفاده از ظرفیت‌های استان قرار گیرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->