زلزله مزایجان در استان فارس را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) جزییات قتل طلبه اهل سنت از زبان فرماندار راسک آشنایی کامل با هتل اسکالیون استانبول صدور حکم قصاص پرونده قتل مرحومه «شلیر رسولی» ۷۲ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد رمزگشایی شد (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) رهایی دختربچه ۷ ساله مشهدی از چنگال آدم ربایان پیش‌فروش عجیب بلیت‌های قطار برای زائران اربعین | هیچ بلیتی در دسترس نیست! قطع برق، عامل قطعی سامانه خدمات الکترونیک قضایی (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: از ابتدای امسال تاکنون ۲ تُن مواد مخدر کشف شده است | انسداد دیوار مرزی با افغانستان درحال اجرا است آتش سوزی دوغارون آسیبی به امکانات میزبانی از زائران اربعین نرسانده است لباس، بهترین مانع در برابر نور خورشید است اهمیت حفظ بقای شهر‌ها با ایجاد برند شهری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از جمعه جزئیات شرایط سفر اربعین برای اتباع خارجی مقیم ایران دستاورد‌های ایران در مقابله با مسئله موادمخدر، انکارنشدنی است برای کاهش فشار خون چه بخوریم؟ موادغذایی معجزه‌گر برای تنظیم و کاهش فشار خون پرواز‌های اربعین با حضور بیش از ۲۴ ایرلاین داخلی و خارجی انجام می‌شود سازمان بهداشت عمومی یونان درباره ویروس «نیل غربی» هشدار داد راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی با موافقت وزارت بهداشت هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار آیا نصف‌کردن قرص عوارض دارد؟ مصرف شیر مادر می‌تواند تا ۲۳ درصد، میزان مرگ و میر نوزادان زیر ۶ ماه را کاهش دهد
سرخط خبرها

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: از ابتدای امسال تاکنون ۲ تُن مواد مخدر کشف شده است | انسداد دیوار مرزی با افغانستان درحال اجرا است

  • کد خبر: ۲۴۳۵۷۵
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: از ابتدای امسال تاکنون ۲ تُن مواد مخدر کشف شده است | انسداد دیوار مرزی با افغانستان درحال اجرا است
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خبرنگاران مرزبان افکار عمومی و صداقت در جامعه هستند و اگر خبرنگاران نبودند، لحظات ماندگار نمی‌شدند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٢ تن مواد مخدر توسط مرزبانان استان خراسان رضوی کشف شده که ۸۲۵ کیلوگرم از این میزان ماده مخدر شیشه بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست خبری فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با جمعی از خبرنگاران استان که در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار برگزار شد، سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، خبرنگاران را مرزبان افکار عمومی و صداقت در جامعه دانست و با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر خبرنگاران نبودند، لحظات ماندگار نمی‌شدند.

وی خبرنگاری را حرفه‌ای سخت و پیچیده دانست و افزود: خبرنگاران به واسطه حضور میدانی و مواجهه مستقیم با مسائل و انتشار اخبار، وظیفه‌ای مهم و دشوار بر عهده دارند.

پروژه انسداد و هوشمندسازی مرز‌های استان اجرا می‌شود

سردار شجاع با اشاره به وجود ۸۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خاکی جمهوری اسلامی ایران با همسایگان گفت: ۸۳۵.۵ کیلومتر مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های ترکمنستان و افغانستان است که مرزبانان خراسان رضوی در قالب بیش از ۱۵۰ مقر در زمینه حفظ و حراست از آن ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به این که مسئولیت اصلی اداره مرز بر عهده مرزبانی است، افزود: علاوه بر سراسر نقاط مرزی که توسط مرزبانان حراست می‌شود، ۷ دروازه رسمی با دو کشور همسایه شامل گمرکات، پایانه‌های مرزی و حتی راه‌آهن نیز به عنوان نقاط ماموریتی مرزبانی هستند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، اولویت‌های مرزبانی استان را شامل برقراری امنیت مرزها، هوشمندسازی مرزها، دیدار‌ها و روابط دیپلماتیک در مرز، تعامل با مرزنشینان و مبارزه با قاچاق اعم از کالا، مواد مخدر و انسان دانست و گفت: در خصوص هوشمندسازی مرز‌های استان، اتفاقات بسیار خوبی در جریان است که اعتبارات مورد نیاز آن هم تامین شده و در جریان است. این هوشمندسازی شامل پروژه انسداد مرزی و در ادامه، ساخت برجک‌های مرزبانی و هوشمندسازی حفاظت از مرز‌ها شامل حفاظت اپتیکی، الکترونیکی و راداری و هشداری خواهد بود.

وی افزود: موضوع انسداد مرز‌ها و به خصوص مرز‌های شرقی، از سال‌های گذشته در سطوح مختلف مطرح بوده است که در نهایت، اعتبارات مورد نیاز آن تامین شد و ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز تمهیدات مورد نظر برای اجرایی شدن آن را آغاز کرد. این انسداد شامل ساخت دیوار ۴ متری و سیم خاردار، جاده، سنسور‌های حرکتی و توسعه توانمندی هوشمند خواهد بود که با نصب برج‌های مخابراتی، نصب دوربین‌های پیشرفته و تجهیزات مخابراتی و راداری، بهره‌گیری از پهباد‌ها و نیز استفاده از سیستم‌های اخطار، تکمیل خواهد شد.

مرزبانی ۲۷۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

سردار شجاع در بخس دیگری از سخنان خود گفت: مجموعه مرزبانی استان ۲۷۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است. البته از سال ۱۳۹۵ تا کنون، هیچ نیروی مرزبانی در مرز‌های استان به شهادت نرسیده و شهدای مرزبانی، پرسنل و سربازانی بوده‌اند که در دیگر نقاط مرزی کشور به شهادت رسیده‌اند.

وی از تعامل با مرزنشینان به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مرزبانی نام برد و گفت: مرزنشینان، یکی بازوان اصلی تامین امنیت در مرز‌ها هستند و بر این اساس و ضمن تعاملات مشترک از جمله جذب مرزبانان افتخاری از میان آنها، خدمات مختلفی از جمله اقدامات پزشکی و بهداشتی، عمرانی و ... برای آنها صورت می‌گیرد.

افزایش تردد‌ها در مرز‌های استان

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به افزایش تردد‌های مرزی در مرز‌های استان در مقایسه با سال گذشته گفت: امسال تا کنون بیش از ۱۱۳ هزار دستگاه وسیله نقلیه ورودی و ۱۳۲ هزار وسیله خروجی در مرز‌های استان تردد کرده است. ضمن این که تعداد ۴۹۳ هزار نفر تردد ورودی و ۴۱۰ هزار نفر خروجی در مرز‌های استان داشته‌ایم.

وی با اشاره بر نظارت کامل در حوزه مرز‌های استان و ورود و خروج کالا‌ها در استان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کالا‌های غیرمجاز مکشوفه از ابتدای سال جاری ۱۵۶ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است. حجم عمده این کالا‌ها سوخت است و پس از آن نیز سایر کالا‌ها اعم از البسه، لوازم آرایشی، طلا، گوشی تلفن همراه، دارو و ... بوده است.

سردار شجاع در ادامه از کاهش دستگیری‌های مرزی در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵ هزار تبعه غیرمجاز در مرز‌های استان دستگیر شده و پس از طی موارد قانونی، از کشور طرد شده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی

سردار شجاع در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

وی افزود: میزان کشفیات مواد مخدر صنعتی در مقایسه با سال گذشته حدودا ۵ برابر شده و امسال بیش از ۸۲۵ کیلو مواد مخدر صنعتی کشف شده است.

تردد اتباع افغانستانی برای سفر اربعین از از مرز دوغارون صورت می‌گیرد

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در بهش دیگری از سخنان خود گفت: در ایام اربعین، موکب شهدای فراجا در مرز دوغارون که تردد اتباع افغانستان برای سفر زیارتی اربعین از آن صورت می‌گیرد، برپا می‌شود و این آمادگی از اول ماه صفر ایجاد شده تا زائران افغانستانی برای زیارت به کشور عراق عزیمت کنند.

وی افزود: تردد زائران صرفا می‌بایست به صورت رسمی و با ارائه مدارک قانونی صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->