سردار غیاثی: ثبت لحظه‌ها در تاریخ مرهون خبرنگاران است واکنش ایران به ادعاهای ضد ایرانی در خصوص اتهامات پاکستانی متهم به ترور ترامپ آیا ادارات و بانک‌های یزد فردا چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جلسه روز چهارشنبه مجلس لغو شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) بیانیه حماس پس از انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی آیا ادارات شیراز و استان فارس فردا چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ یحیی سنوار کیست؟ تغییر در ساعت کار ادارات ایلام از فردا چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) حمله حزب‌الله به مقر پدافند هوایی اسرائیل (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) یحیی سنوار جانشین شهید هنیه شد شروط پزشکیان برای واگذاری مسئولیت در دولت چهاردهم رایزنی «بایدن» و امیر قطر درباره آخرین تحولات نوار غزه تعطیلی و تغییر ساعت کاری ادارات اراک و مرکزی در روز چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ مرداد ۱۴۰۳) تاکید سران مصر و اردن بر ضرورت برقراری آرامش در منطقه وزیر کشور: خونخواهان اسماعیل هنیه جبهه مقاومت است تعلیق مذاکرات حماس با رژیم صهیونیستی پس از ترور شهید هنیه تلاش اوکراین برای ساخت موشک‌ | ۱۰۰نظامی اوکراینی در مرز روسیه زمین‌گیر شدند ادعای اوکراین درباره انهدام ۱۹ موشک و پهپاد روسی سیدحسن نصرالله: پاسخ ما قطعی است انتخاب رئیس دفتر سیاسی جدید حماس تکذیب شد هریس معاون خود را انتخاب کرد
سرخط خبرها

ادعای اوکراین درباره انهدام ۱۹ موشک و پهپاد روسی

  • کد خبر: ۲۴۳۶۱۹
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
ادعای اوکراین درباره انهدام ۱۹ موشک و پهپاد روسی
رویترز به نقل از منابع اوکراینی مدعی انهدام دو موشک بالستیک «ام اسکندر»، دو موشک کروز «خا ۵۹» و ۱۵ پهپاد روسی در ۲۴ ساعت گذشته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ادعای منابع اوکراینی درحالی صورت می‌گیرد که در تازه‌ترین گزارش یک خبرگزاری آمریکایی که با استناد به اظهارات شاهدان عینی نگاشته شده است، اواخر روز دوشنبه و پس از چندین انفجار در کی‌یف، در پایتخت اوکراین، آژیر حمله هوایی به صدا در آمده است.

رویترز در ادامه گزارش خود، ضمن پافشاری بر اظهارات شاهدان عینی نوشت: «اما با وجود شنیده شدن صدای انفجار، به گفته مقامات اوکراینی، پدافند هوایی در مقابله با تهدیدات موفقیت آمیز عمل کرده است.»

از طرفی، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روسیه در مجموع چهار موشک بالستیک اسکندر-ام علیه مواضع این کشور شلیک کرده است و بدون اینکه اعلام کنند چه اتفاقی برای دو موشک دیگر افتاده است، آنها مدعی انهدام ۲ موشک بالستیک ام-اسکندر شدند.

«روسلان کراوچنکو»، فرماندار نظامی منطقه کی‌یف نیز در اظهاراتی گفت که هیچ ضربه مستقیمی به زیرساخت‌های مسکونی یا حیاتی گزارش وارد نشده است.

وی گفت که آوار‌های ناشی از انفجار به پنجره‌های یک ساختمان مسکونی، یک ساختمان اداری و دو پمپ بنزین در منطقه آسیب رساندند.

«سرهی پوپکو»، مسئول اداره نظامی پایتخت اوکراین نیز گفت که بر اساس گزارش‌های اولیه حملات شب گذشته روسیه کی‌یف خسارت یا تلفات جانی نداشته است.

مقامات کیف در بیانیه‌ای جداگانه نیز اعلام کردند که یگان‌های پدافند هوایی اوکراین در شهر و منطقه کی‌یف اطراف آن فعالیت می‌کنند.

فرماندار منطقه جنوبی «میکولائیف» نیز گفت: نیروی هوایی ۱۳ پهپاد تهاجمی را بر فراز منطقه وی منهدم کرده است.

ادعای مقامات اوکراینی در انهدام موشک‌ها و پهپاد‌های روسی درحالی است که به تازگی، به اذعان رئیس‌جمهور این کشور، اوکراین در تلاش است تا کشور‌های عضو ناتو را وادار به ایجاد ائتلافی کند که موشک‌های روسی را رهگیری کنند.

اوکراین مدت‌هاست که حامیان غربی خود را تحت فشار گذاشته تا در جنگ با روسیه درگیر شوند و پهپاد‌ها و موشک‌های این کشور را منهدم کنند، اما با این حال هنوز این متحدان، پاسخ مثبتی به درخواست کی‌یف نشان نداده و در تلاشند تا از رویارویی با روسیه خودداری کنند.

راشا تودی به نقل از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گزارش کرد: «کشور‌های غربی همیشه نگران احتمال تشدید تنش بوده‌اند و ما در حال مبارزه با آن هستیم. دولت کی‌یف در حال بررسی امکانات فنی برای کشور‌های همسایه جهت استفاده از هواپیما‌های نظامی علیه موشک‌هایی است که به اوکراین حمله می‌کنند.»

وی در ادامه افزود: «ما از حامیان اوکراین می‌خواهیم تا موشک‌های روسی را رهگیری کنند، اما غرب شدیدا از رویارویی با روسیه می‌ترسد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->