معاون پارلمانی پزشکیان: لیست وزرای پیشنهادی یکشنبه تقدیم مجلس می‌شود تمجید رهبر معظم انقلاب از سخنان باصلابت عروس شهید هنیه + فیلم وزرای خارجه، دفاع و اطلاعات دولت پزشکیان چه کسانی هستند + اسامی باقری کنی در پیامی به یحیی السنوار: به برکت جهاد مردم فلسطین، مقاومت به گزینه راهبردی تبدیل شده است کنعانی: فقط فشار و اقدام قاطع، اسرائیل را ملزم به تمکین از قوانین بین‌المللی می‌کند ضرورتِ جبهه سازی علیه ترور و جنایت پیگیری ویژه موضوع برخورد با دو خانم بدحجاب در تهران توسط سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مشروعیت اقدام نظامی ایران از منظر حقوق بین‌الملل وزیر کشور با حضور در مرز چذابه از زیرساخت‌های مرزی بازدید کرد (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) مدافعان حرم در نگاه رهبر انقلاب: آنها شگفت‌انگیز هستند + فیلم بایدن: بعید است در صورت شکست ترامپ انتقال قدرت مسالمت‌آمیز انجام شود مکرون از نتانیاهو خواست از مناقشه در خاورمیانه اجتناب کند نمایندگی ایران: اولویت ما هم‌زمان جلوگیری از تکرار تجاوز اسرائیل و آتش‌بس در غزه است استقبال حماس از پیوستن ترکیه به پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی تبریک رئیس جمهور به مدال‌آوران المپیک پاریس اطلاعیه وزارت هوانوردی مصر درباره استفاده از حریم هوایی ایران همسر شهید رئیسی: از دشمن صهیونیستی انتقام می‌گیریم عربستان: ترور «اسماعیل هنیه» نقض آشکار حاکمیت ایران است سازمان همکاری اسلامی ترور «اسماعیل هنیه» را به شدت محکوم کرد حمله موشکی و پهپادی حزب الله به منطقه الجلیل علیا سرزمین‌های اشغالی (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) ارتش اسرائیل: به جستجوی السنوار ادامه می‌دهیم
سرخط خبرها

بایدن: بعید است در صورت شکست ترامپ انتقال قدرت مسالمت‌آمیز انجام شود

  • کد خبر: ۲۴۳۸۸۵
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
بایدن: بعید است در صورت شکست ترامپ انتقال قدرت مسالمت‌آمیز انجام شود
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به سی‌بی‌اس گفت: مطمئن نیست در صورت شکست خوردن دونالد ترامپ در انتخابات، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ژانویه ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در جریان این گفتگو که بخش‌هایی از آن چهارشنبه منتشر شد، از بایدن پرسیده شد که آیا فکر می‌کند در صورت شکست خوردن «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

بایدن در پاسخ گفت: «اگر ترامپ شکست بخورد، من اصلا نسبت به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت مطمئن نیستم.»

جو بایدن می‌گوید: «او (ترامپ) منظورش همان چیزی است که می‌گوید. ما او را جدی نمی‌گیریم. منظور او این است که "اگر ببازیم، حمام خون در کار خواهد بود"... شما نمی‌توانید کشور خود را فقط زمانی دوست داشته باشید که برنده شوید.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات در جریان حضور در مبارزات انتخاباتی ماه مارس در اوهایو نسبت به «حمام خون» در صورت شکست خودش در انتخابات هشدار داد. در آن زمان ترامپ در مورد لزوم محافظت از صنعت خودروی ایالات متحده در برابر رقابت خارجی صحبت می‌کرد و ترامپ بعدا مدعی شد که وقتی از این اصطلاح استفاده می‌کرد، به صنعت خودرو اشاره داشت.

ترامپ به دروغ ادعا کرده است که در انتخابات ۲۰۲۰ علیه بایدن پیروز شده بود و بعدا در واشنگتن دی‌سی و جورجیا به اتهام تلاش غیرقانونی برای لغو نتایج انتخابات متهم شد.

بایدن ماه گذشته پس از اینکه دموکرات‌های هم‌پیمانش از او خواستند از رقابت‌ها کناره‌گیری کند، خصوصا پس از عملکرد ضعیفش در مناظره علیه ترامپ که سؤالاتی را در مورد سن و سلامت این رئیس‌جمهور دموکرات ایجاد کرد، از رقابت کناره‌گیری و از معاون خودش حمایت کرد.

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا از آن زمان نامزدی دموکرات‌ها را به دست آورده و در رقابت با ترامپ است. هریس همچنین تیم والز را برای معاونت خود برگزیده است. هریس توانسته اختلاف رای ترامپ و بایدن را کاهش دهد؛ او اکنون در برخی از نظرسنجی‌ها شانه به شانه ترامپ حرکت می‌کند و در برخی دیگر، با اختلاف جزئی عقب‌تر است. هریس جوان‌تر، چالشی برای ترامپ است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->