دبیرکل سازمان ملل از هر گونه حرکت به سوی آتش بس غزه استقبال می‌کند انتقاد تند مقام‌های امنیتی اسرائیل: نتانیاهو امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد تصمیم آمریکا بر پایان تحقیقات درباره نقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری گردان‌های القسام: آماده اجرای دستورات السنوار هستیم وال استریت ژورنال: ایران برنامه‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد سردار فدوی: دستور رهبر انقلاب برای مجازات اسرائیل انجام می‌شود شهادت ۲ خبرنگار دیگر در غزه | تعداد شهدای رسانه به ۱۶۸ نفر رسید (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حمایت کشورهای مختلف از مذاکرات آتش‌بس درباره نوار غزه قالیباف: حکومت اسلامی با رویکرد عقلانیت به دنبال انسجام است حمله پهپادی اسرائیل به صیدا لبنان | شهادت سامر الحاج، مسئول امنیتی حماس + فیلم (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حمایت عراق از بیانیه آمریکا، مصر و قطر برای برقراری آتش بس در غزه جنایت جدید اسرائیل در خان‌یونس غزه با ۲۵ شهید (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) جهاد اسلامی: جنایات اسرائیل علیه اسرا مایه ننگ جامعه بین‌المللی است هاکان فیدان: اسرائیل با تجاوز به یمن، ایران و لبنان بدنبال به آتش‌کشیدن کل منطقه است تاکید بر پاسخ قطعی به حمله اسرائیل در تظاهرات میلیونی یمنی‌ها + فیلم (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) سردار تنگسیری: در تازه‌ترین تجهیزات موشکی و پهپادی سپاه از هوش مصنوعی استفاده شده است + عکس و فیلم سردار قاآنی: انتقام خون شهید هنیه قطعی‌ است سرلشکر سلامی: نقطه‌زنی در دریا یک نیاز واقعی است آیت الله علم‌الهدی: خبرنگار، رزمنده جبهه جنگ رسانه است | یک خبر می‌تواند مسیر سیاست‌گذاری کشور را تغییر دهد تداوم آماده باش پلیس انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها برگزاری جلسه صهیونیست‌ها از ترس ایران و حزب‌الله در زیرزمین
سرخط خبرها

حمایت کشورهای مختلف از مذاکرات آتش‌بس درباره نوار غزه

  • کد خبر: ۲۴۴۱۰۲
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
حمایت کشورهای مختلف از مذاکرات آتش‌بس درباره نوار غزه
طرح دوباره از سرگیری مذاکرات درباره برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در قالب بیانیه سه کشور میانجیگر در این زمینه، با حمایت کشورهای مختلف همراه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه کویت امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از محتوای بیانیه مشترک سه کشور میانجیگر قطر، مصر و آمریکا تاکید آن بر ضرورت پایان دادن به درد و رنج ملت فلسطین در نوار غزه استقبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما از تلاش‌های مستمر قطر، مصر و ایالات متحده آمریکا برای کاهش تنش و دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه قدردانی می‌کنیم.

دولت اسپانیا نیز ضمن اعلام حمایت از این بیانیه تاکید کرد: ما از درخواست روسای جمهور آمریکا، مصر و امیر قطر برای انعقاد توافقنامه آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این باره اعلام کرد: از درخواست قطر، مصر و آمریکا برای از سرگیری فوری مذاکرات میان اسرائیل و حماس حمایت کامل می‌کنیم.

امارات نیز "قدردانی عمیق و حمایت کامل خود از تلاش‌های میانجی‌گری انجام شده توسط مصر، قطر و آمریکا برای دستیابی به توافقی برای پایان دادن به شرایط غم انگیز در نوار غزه" را اعلام کرد.

عمان نیز از بیانیه مشترک سران آمریکا، مصر و قطر درباره ضرورت تکمیل روند دستیابی به آتش‌بس، آزادی اسرا و دعوت به از سرگیری مذاکرات در ۱۵ اوت ماه جاری (۲۵ مرداد) در شهر دوحه یا قاهره استقبال کرد.

وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای گفت: ما از بیانیه آمریکا، مصر و قطر درباره ضرورت دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه استقبال می‌کنیم.

این وزارتخانه اعلام کرد: از همه طرف‌ها خواهان از سرگیری مذاکرات فوری هستیم که بیانیه آمریکا، مصر و قطر به آن اشاره کردند.

وزارت امور خارجه عراق نیز امروز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از بیانیه مشترک آمریکا، مصر و قطر که دستیابی به آتش بس، آزادی اسیران و بازداشت شدگان و امداد رسانی فوری به مردم نوار غزه را خواستار شده است، استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است: این وزارتخانه براین باور است که این بیانیه نشان از تعهد جدی مقامات این سه کشور برای حل بحران انسانی موجود در نوار غزه و گامی مهم در جهت دستیابی به ثبات در منطقه است.

وزارت امور خارجه عراق در ادامه این بیانیه، از سرگیری مذاکرات فوری را خواستار شده و بر آمادگی خود برای حمایت از هر تلاشی که به نفع ارتقای امنیت و صلح در منطقه باشد، تاکید کرده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از تلاش‌های میانجی‌گری آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به آتش‌بس دائمی در غزه قدردانی می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: طرح سه مرحله‌ای مندرج در قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد نوار غزه، مبنای مناسبی برای صلح است و اسرائیل باید همان موضع سازنده فلسطینی‌ها را در قبال آتش‌بس نشان دهد

وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: جامعه جهانی باید در همین راستا فشار لازم را بر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل وارد کند.

مصر، قطر و آمریکا دیروز پنجشنبه در بیانیه ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات آتش‌بس بوده‌اند، با این وجود، ماه‌ها مذاکره به علت کارشکنی کابینه نتانیاهو نتیجه ای برای برقراری آتش بس نداشته است.

در بیانیه مشترک مصر، قطر و آمریکا آمده است که زمان آن رسیده است تا توافق آتش‌بس صورت گیرد و اسرا آزاد شوند و این سه کشور طی ماه‌ها تلاش کرده‌اند تا چارچوبی که اکنون روی میز است را ایجاد کنند و تنها جزئیات اجرایی آن باقی مانده است.

در بیانیه دفتر نتانیاهو در واکنش به این بیانیه آمده است: پس از پیشنهاد آمریکا و میانجی‌ها، اسرائیل در ۱۵ ماه اوت هیاتی از مذاکره‌کنندگان را به محل مورد توافق اعزام خواهد کرد تا جزئیات اجرای توافق را نهایی برساند.

این درحالی است که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی خواستار رد مذاکرات برای برقراری آتش بس شده و گفته است: نباید در دام کشورهای میانجی بیفتیم که می خواهند توافقنامه تسلیم شدن را بر ما تحمیل کنند.

او افزوده است: از نتانیاهو می خواهم با توافق پیشنهادی جدید درباره مبادله اسرا موافقت نکند چرا که زمان توقف جنگ فرا نرسیده و برقراری هرگونه آتش بس باید منوط به نابودی حماس باشد.

«گدعون لوی» تحلیلگر و نویسنده صهیونیست اخیرا به روزنامه نیویورک تایمز گفت: هدف نتانیاهو هیچ وقت، آزادسازی اسیران اسرائیلی نبوده است و او همچنان برای تشدید درگیری تلاش می کند.

لوی اضافه کرد: هیچ کسی باور نمی کند که ترور اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) در راستای تلاش برای آزادسازی اسیران (صهیونیست) انجام شده است بلکه برعکس، این اقدام، آزادی اسیران را به تاخیر می اندازد و هدف نتانیاهو نیز همین است.

وی افزود: نتانیاهو نمی خواهد این جنگ به پایان برسد و تمام تلاش خود را برای به تاخیر انداختن توقف جنگ و برقراری آتش بس انجام می دهد و این کار نیز به بازی با زندگی اسیران اسرائیلی تمام خواهد شد.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

باوجود همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->