گردان‌های القسام: آماده اجرای دستورات السنوار هستیم وال استریت ژورنال: ایران برنامه‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد سردار فدوی: دستور رهبر انقلاب برای مجازات اسرائیل انجام می‌شود شهادت ۲ خبرنگار دیگر در غزه | تعداد شهدای رسانه به ۱۶۸ نفر رسید (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حمایت کشورهای مختلف از مذاکرات آتش‌بس درباره نوار غزه قالیباف: حکومت اسلامی با رویکرد عقلانیت به دنبال انسجام است حمله پهپادی اسرائیل به صیدا لبنان | شهادت سامر الحاج، مسئول امنیتی حماس + فیلم (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حمایت عراق از بیانیه آمریکا، مصر و قطر برای برقراری آتش بس در غزه جنایت جدید اسرائیل در خان‌یونس غزه با ۲۵ شهید (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) جهاد اسلامی: جنایات اسرائیل علیه اسرا مایه ننگ جامعه بین‌المللی است هاکان فیدان: اسرائیل با تجاوز به یمن، ایران و لبنان بدنبال به آتش‌کشیدن کل منطقه است تاکید بر پاسخ قطعی به حمله اسرائیل در تظاهرات میلیونی یمنی‌ها + فیلم (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) سردار تنگسیری: در تازه‌ترین تجهیزات موشکی و پهپادی سپاه از هوش مصنوعی استفاده شده است + عکس و فیلم سردار قاآنی: انتقام خون شهید هنیه قطعی‌ است سرلشکر سلامی: نقطه‌زنی در دریا یک نیاز واقعی است آیت الله علم‌الهدی: خبرنگار، رزمنده جبهه جنگ رسانه است | یک خبر می‌تواند مسیر سیاست‌گذاری کشور را تغییر دهد تداوم آماده باش پلیس انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها برگزاری جلسه صهیونیست‌ها از ترس ایران و حزب‌الله در زیرزمین روند بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس چگونه خواهد بود؟ عملیات نظامی گسترده ارتش صهیونیستی در خان یونس آغاز شد (۱۹ مرداد ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان (۱۹ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حمایت عراق از بیانیه آمریکا، مصر و قطر برای برقراری آتش بس در غزه

  • کد خبر: ۲۴۴۰۹۵
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
حمایت عراق از بیانیه آمریکا، مصر و قطر برای برقراری آتش بس در غزه
وزارت امور خارجه عراق از بیانیه مشترک سه کشور آمریکا، مصر و قطر در خصوص برقراری آتش بس در نواره غزه و آزادی اسرا حمایت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت امور خارجه عراق روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از بیانیه مشترک رهبران آمریکا، مصر و قطر که عقد توافقنامه آتش بس، آزادی گروگان ها و بازداشت شدگان و امداد رسانی فوری به مردم غزه را خواستار شده است، استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است: این وزارتخانه براین باور است که این بیانیه نشان از تعهد جدی مقامات این سه کشور برای حل بحران انسانی موجود در غزه و گامی مهم در جهت دستیابی به ثبات در منطقه است.

وزارت امور خارجه عراق در ادامه این بیانیه ، از سرگیری مذاکرات فوری را خواستار شده است و بر آمادگی این کشور برای حمایت از هر تلاشی که به نفع ارتقای امنیت و صلح در منطقه باشد، تاکید کرده است.

وزارت خارجه عراق در پایان ابراز امیدواری کرد این تلاشها به حصول نتایج ملموس و برداشته شدن درد و رنج های مردم فلسطین و پایان دادن به بحران موجود در سریعترین زمان ممکن کند.

آمریکا، مصر و قطر روز پنجشنبه در بیانیه ای از رژیم اسرائیل و حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات آتش‌بس بوده‌اند، با این وجود ماه‌ها مذاکره نتیجه ای برای برقراری آتش بس نداشته است.

در این بیانیه آمده که زمان آن رسیده که توافق آتش‌بس صورت گیرد و اسرا آزاد شوند. این سه کشور طی ماه‌ها تلاش کرده‌اند تا چارچوبی که اکنون روی میز است را ایجاد کنند و تنها جزئیات اجرایی آن باقی مانده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->