رئیس سازمان انرژی اتمی دولت چهاردهم منصوب شد | ابقا «محمد اسلامی» کاملا هریس: زمان آتش‌بس در غزه فرا رسیده است اجرای قانون برنامه هفتم توسعه؛ رویکرد اصلی دولت چهاردهم سخنگوی وزارت خارجه: جنایت مدرسه تابعین غزه، نمونه آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است کیم جونگ اون از مناطق سیل‌زده کره‌شمالی بازدید کرد + عکس واکنش‌های گسترده به جنایت اسرائیل در مدرسه التابعین در مرکز غزه اخلاقی‌امیری: یکی از ابزار‌های قوی در اختیار نظام جمهوری اسلامی، سرمایه‌گذاری در زمینه زیارت است آئین تکریم و معارفه معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد عمار حکیم: جهان باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شود مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب: آماده تنبیه شدید رژیم صهیونیستی هستیم معاون شورای امنیت روسیه: تانک‌های روسیه به برلین بازمی‌گردند ادامه کمک مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی کودک کش مقاومت فلسطین می‌گوید که جنایت مدرسه «التابعین» با سلاح‌ آمریکایی انجام شده است یک مقام سازمان ملل درباره نفوذ داعش در آفریقا هشدار داد انصارالله یمن آمریکا را پشتیبان اسرائیل خواند بررسی سه شیفته وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس اردن: به هیچ کس اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نمی‌دهیم نماینده ادوار مجلس: پزشکیان باید با قاطعیت، کابینه‌اش را اعلام کند پایگاه آمریکا در شرق سوریه بر اثر حمله پهپادی دچار حریق شد بلینکن خطاب به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تشدید تنش به نفع هیچ طرفی نیست فرود اضطراری هواپیمای حامل ترامپ به دلیل نقص فنی + جزئیات
سرخط خبرها

یک مقام سازمان ملل درباره نفوذ داعش در آفریقا هشدار داد

  • کد خبر: ۲۴۴۲۰۱
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
یک مقام سازمان ملل درباره نفوذ داعش در آفریقا هشدار داد
یکی از مقام‌های ارشد مقابله با تروریسم سازمان ملل به شورای امنیت هشدار داد، بخش بزرگی از مالی تا شمال نیجریه شاید به کنترل داعش و نیروهای منشعب آن بیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ولادیمیر ورونکوف» رئیس دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل گفت:‌ «این گروه تروریستی و اعضایش فعالیت‌هایشان را در بخش‌های مختلفی از آفریقا، سوریه، عراق و افغانستان گسترش داده‌اند.»

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، همچنین بر اساس گزارش این دفتر، گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش مناطق عملیاتی خود را گسترش می‌دهند و با وجود اقداماتی برای مقابله با این فعالیت‌ها، مقاومت و نفوذ زیادی دارند.

رئیس دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل ادامه داد: « اگر گروه‌های شبه‌نظامی نفوذ خود را در بخش‌های شمالی آفریقای غربی و ساحل گسترش دهند، یک قلمرو وسیع از شمال نیجریه تا مالی می‌تواند تحت کنترل موثر آنها قرار گیرد.»

این دیپلمات افزود، وابستگان داعش همچنین فعالیت‌های خود را در شمال موزامبیک و همچنین در بخش شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو افزایش داده‌اند که منجر به «افزایش چشمگیر» حملات تروریستی و تلفات غیرنظامیان شده است.

به گفته ورونکوف که از سال ۲۰۱۷ ریاست دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل را بر عهده دارد، فعالیت‌های داعش خراسان وابسته به داعش در افغانستان منجر به افزایش سطح تهدید در اروپا نیز شده است.

داعش از نیروهای رادیکال در عراق سرچشمه گرفت و پس از قدرت یافتن در سال ۲۰۱۴ به شهرت بین‌المللی رسید. این گروه از نبود امنیت در عراق و همچنین آشفتگی در سوریه همسایه، پیش از گسترش به سمت آفریقا، سرمایه گذاری کرد.

نقش ادعایی اوکراین در کمک به تروریست‌ها در آفریقا نیز در هفته‌های اخیر پس از کشته شدن ده‌ها سرباز محلی و اعضای شرکت نظامی خصوصی گروه روسی واگنر توسط شورشیان جدایی‌طلب طوارق و جنگجویان مرتبط با القاعده در یک کمین در مالی پر رنگتر شده است.

به نقل از «آندری یوسوف»، سخنگوی اطلاعات ارتش اوکراین، شورشیان تمام اطلاعات لازم را دریافت کردند.

در پاسخ، مالی و نیجر اوکراین را محکوم و روابط دیپلماتیک خود را با کی‌یف قطع کردند.

بر اساس گزارش‌ها، این دو کشور آفریقایی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند که بررسی کند که آیا اوکراین اطلاعاتی را در اختیار شورشیان طوارق قرار داده است یا خیر. وزارت خارجه اوکراین هر گونه دخالت در این حادثه را رد کرده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->