تردد بیش از ۲۳ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی تمرچین (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) نایب قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در جهان گیر کردن در آسانسور و حریق ساختمان همچنان در صدر حوادث داغ مشهد ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور معروف در شهرک سیدی مشهد اصلاح بخشنامه اجبار معلمان به ادامه خدمت بعد از ۳۰ سال کار معاون جدید اجتماعی دادگستری خراسان رضوی در جمع تشکل‌های مردمی حاضر شد ثبت ۴۶ هزار نفر اسکان تابستانی در مدارس خراسان رضوی سفر اربعین با گذرنامه‌هایی که کمتر از ۶ ماه اعتبار دارند، مجاز شد دستگیری دختر پسرنما در مشهد کودکان مبتلا به سرطان در خراسان‌رضوی تا هجده‌سالگی حمایت می‌شوند + فیلم ۶۰ مرکز غیرمجاز پزشکی در مشهد پلمب شدند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی آتش‌سوزی‌های طبیعت از ابتدای امسال نسبت‌به تمام سال گذشته اعزام کارشناسان و ناظران بهداشتی مشهد به مراسم ویژه اربعین حسینی نشانه‌ها و عوارض خطرناک کم‌آبی بدن چیست؟ | زنان و مردان روزانه چقدر باید آب بنوشند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از جمعه لغو اعتبار گذرنامه حداقل ۶ ماه ویژه سفر به اربعین برای تسهیل سفر عراق دستگیری ۱۰ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + عکس سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش: تعداد ردیف‌های استخدامی این وزارت‌خانه عدد خوبی بوده است | رتبه‌بندی معلمان؛ اتفاقی مبارک در آموزش‌وپرورش چه عواملی باعث صافی کف پای کودک می‌شود؟ افراد با علائم بیماری‌های عفونی و ویروسی بهتر است که به سفر اربعین نروند
سرخط خبرها

دستگیری سارقی سابقه دار به اتهام ۲۰۰ فقره گوشی قاپی جدید در بولوار سجاد مشهد + عکس

  • کد خبر: ۲۴۴۶۰۴
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
دستگیری سارقی سابقه دار به اتهام ۲۰۰ فقره گوشی قاپی جدید در بولوار سجاد مشهد + عکس
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری سارقی خبر داد که ۷۰ روز قبل از زندان آزاد شده بود و در این مدت بیش از ۲۰۰ فقره گوشی قاپی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای سرقت‌های خشن دو عضو یک باند سرقت با انتشار ویدئویی در فضای مجازی که در بولوار سجاد برای یک زن و مرد جوان رخ داده بود، موجی از اعتراض را به همراه داشت. موضوعی که با دستورات ویژه سردار نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، در دستورکار کارآگاهان جرائم خشن پلیس آگاهی قرار گرفت. با اعلام آخرین سرقت این متهمان در حوالی بولوار وکیل‌آباد که شنبه شب رخ داد، مأموران دست به کار شدند و با اقدامات فنی توانستند متهم اصلی پرونده را پانزده دقیقه پس از سرقت شناسایی و دستگیر کنند.

پیگیری در این پرونده پیش از وقوع حادثه زورگیری در بولوار سجاد آغاز شده بود. مأموران کلانتری فراجا تحقیقات خود را آغاز کرده و متوجه شدند که دو سارق موتورسوار مرتکب این سرقت‌های خشن شده‌اند. در ادامه با دستورات سردار نگهبان، کارآگاهان دایره جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد پا به میدان گذاشتند.

حمله به شهروندان در کوچه‌های خلوت

بررسی‌ها نشان داد که این سرقت‌ها به روش‌های قاپ زدن و زورگیری توسط دو سرنشین یک موتورسیکلت انجام شده است. مال‌باختگان که بیشتر در کوچه‌های خلوت با متهمان روبه‌رو شده بودند، در پیگیری پلیسی اعلام کردند که این افراد با افشانه فلفل یا چاقو به آنها حمله کرده و گوشی‌های تلفن‌همراهشان را نیز سرقت کرده‌اند.

مال‌باختگان بولوار سجاد نیز که در کنار کوچه‌ای خلوت منتظر کسی بوده‌اند در حالی با متهمان روبه‌رو می‌شوند که یکی از آنها با چاقو به سمتشان حمله می‌کند، اما زن جوان پیش از ورود متهمان به صحنه تلاش می‌کند فرار کند که سارق به دنبالش می‌رود و زن نیز از روی ترس و اجبار گوشی‌اش را به سمت زورگیر پرتاب می‌کند.

شناسایی یک متهم تکراری

دستگیری سارقی سابقه دار به اتهام ۲۰۰ فقره گوشی قاپی جدید در بولوار سجاد مشهد

مأموران با جمع‌آوری اطلاعات گسترده در این پرونده باتوجه‌به اظهارات شاکیان، متوجه وجود یک سارق سابقه‌دار می‌شوند که پیش‌تر نیز از سوی پلیس دستگیر شده بود، اما این فرد و همدستش برای اینکه دستگیر نشوند، مدام موتورسیکلت‌هایشان را تغییر می‌دادند.
مشخصات کشف‌شده از متهمان در اختیار تمام تیم‌های گشتی پلیس مشهد قرار گرفت. هم‌زمان با آغاز جست‌وجو‌ها در سطح بولوار وکیل‌آباد و دیگر مناطق این محدوده، گزارش یک فقره موبایل‌قاپی ساعت ۲۱ شنبه گذشته به پلیس رسید. مأموران که مطمئن بودند مشخصات اعلامی با سارقان تحت تعقیب یکی است، موضوع را به تمام تیم‌های گشت منطقه اعلام کردند.

۱۵ دقیقه بعد از سرقت

پانزده دقیقه بعد، تیم گشت کلانتری هفت‌تیر هنگام گشت‌زنی در بولوار معلم به یک موتورسوار با دو سرنشین مشکوک شدند. مشخصات این افراد با مشخصات اعلامی از سارقان همخوانی داشت. مأموران، آنها را به‌طور نامحسوس زیرنظر گرفتند تا اینکه متوجه شدند که قصد سرقت گوشی فردی را در کنار خیابان دارند.

مأموران بلافاصله اقدام به فرار می‌کنند و عملیات تعقیب و گریز در بولوار وکیل‌آباد آغاز می‌شود. متهمان بدون توجه به دستور ایست پلیس قصد داشتند با لایی‌کشیدن میان خودرو‌ها از محل بگریزند، اما پلیس آنها را به‌راحتی پیدا نکرده بود که به همین راحتی رهایشان کند.

پشت پرده سرقت‌های سریالی

دامنه این تعقیب و گریز به بولوار دندان‌پزشکان کشیده شد، جایی که حلقه محاصره تنگ‌تر شد و هنگام فرار ترک‌نشین از روی موتورسیکلت سقوط کرد و به این ترتیب متهم اصلی پرونده دستگیرشد. مأموران در بازرسی بدنی از این فرد چهار گوشی تلفن همراه سرقتی و یک قبضه چاقو کشف کردند.

با انتقال متهم به کلانتری و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد که متهم جوانی بیست و سه ساله است که دارای دو سابقه کیفری به اتهام گوشی‌قاپی است. بررسی‌های بعدی نشان داد این فرد اردیبهشت‌ماه امسال از زندان آزاد شده است که پس از هفتاد روز دوباره به اتهام سرقت تلفن همراه دستگیر شد.

متهم در بازجویی‌های فنی در حالی اعتراف کرد که روزی پنج دستگاه تلفن همراه سرقت کرده است که ۲۶ فقره سرقت را به یاد داشت و تاکنون ۱۰ مال‌باخته او را شناسایی کرده‌اند. در ادامه تحقیقات، ردپای متهم در دویست فقره موبایل‌قاپی دیده شد. این فرد همچنین اعتراف کرد که سرقت‌هایشان را بیشتر در محدوده خیابان‌های وکیل‌آباد، معلم، دانشجو، دانش‌آموز، فرهنگ، صدف، آموزگار، فارغ‌التحصیلان و بولوار شهید قانع انجام داده‌اند.

با دستور قاضی دره‌شیری، بازپرس شعبه ۶۰۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر جرائم و مال‌باختگان و دستگیری همدستان این متهم ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->