صحبتهای کمتر شنیده شده پسر هنیه درباره پدر شهیدش هشدار رسانه عبری به نتانیاهو | باید توافق را امضا کنی کاخ سفید: ممکن است حمله ایران به اسرائیل بزرگ باشد تلاش امپراتوری رسانه‌های استعماری برای خاموش کردن اربعین رایزنی «بایدن» با سران فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس درباره غرب آسیا وزیر اطلاعات: از زمان شهادت شهید رئیسی تا شب تاسوعا ۳۰ بمب آمادۀ انفجار کشف کردیم دو صهیونیست در انفجار نارنجک در کرانه باختری زخمی شدند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار یک مقام نظامی اسراییلی درباره جنگ داخلی در فلسطین اشغالی نتانیاهو و گالانت دوباره به جان هم افتادند وحشت صهیونیست‌ها از ورود یگان رضوان حزب‌الله به شمال فسطین پزشکیان: خواهان توسعه روابط با کشور‌های اروپایی برپایه دوستی و احترام متقابل هستیم یونان در محاصره آتش| شهرها و بیمارستان‌ها تخلیه شدند سخنگوی سپاه پاسداران در مشهد: پیروزی بر صهیونیست‌ها بسیار نزدیک است | رسانه، رکن برتری محور مقاومت آغاز جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی پزشکیان از شنبه (۲۷ مرداد ۱۴۰۳) حاجی میرزایی رئیس هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی شد عارف: این‌روز‌ها به منش ارزشمند پزشکیان بی‌انصافی می‌شود محمود عباس وارد روسیه شد سید کامل تقوی‌نژاد دبیر هیئت دولت شد پزشکیان: حق پاسخ برای کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته، محفوظ است ممنوع الخروجی افسران نیروی هوایی اسرائیل از بیم پاسخ ایران سخنگوی سپاه: ترور شهید هنیه با انگیزه تضعیف امنیت ایران صورت گرفته است
سرخط خبرها

حاجی صادقی: بسیج سنگرنشین دفاع از انقلاب اسلامی است

  • کد خبر: ۲۴۴۶۷۶
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
حاجی صادقی: بسیج سنگرنشین دفاع از انقلاب اسلامی است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، زنده و در حال پیشروی و اثرگذار است و دشمن دارد. از همین رو حافظ و نگهدارنده می‌خواهد و بسیج در همه سطوح خود، سنگرنشین دفاع از انقلاب است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی جهادگر تبیین که در مشهد در حال برگزاری است، با اشاره به ضرورت فهم و تبیین صحیح موضوع حکمرانی خاطرنشان کرد: موضوع هندسه حکمرانی از موضوعات مهم و تأثیرگذار در همه مکاتب و نظام‌های سیاسی در عرصه فردی و اجتماعی است که شاکله جامعه را می‌سازد و نسبت میان حاکمان و مردم را بیان می‌کند.

وی در ادامه به تبیین برخی از اصول حکمرانی دینی پرداخت و گفت: «حکمرانی» جزء تفکیک ناپذیر حقیقت دین است و جزء ضمیمه شده به آن نیست. فلسفه وجودی دین اقتضا می‌کند به مسئله حکمرانی، بیش از سایر مباحث پرداخته شود.

حاجی صادقی افزود: از سوی دیگر باید به این نکته توجه کنیم که اصل حکمرانی مختص به خدا است. معنای توحید، فقط اقرار به یگانگی خدا نیست. بلکه به معنای یگانگی در فرماندهی و حکمرانی است. در حکمرانی دینی، اراده هیچ انسان و حتی پیامبر و امام معصوم هم برتر از اراده انسان نیست. حاکمیت مختص خدا است و فقط اراده او است که مافوق انسان دیگر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: حکمرانی‌های غیر خدا، شایستگی علمی و عملی حکمرانی بر انسان را هم ندارد. تنها حکمرانی که بر مبنای مصالح انسان حکم می‌کند، حکمرانی خدا است.

ولایت، تجلی توحید ربوبی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود، به موضوع ولایت و نقش ولایت در حکمرانی دینی پرداخت و گفت: حاکمیت خدا از طریق ولایت تحقق پیدا می‌کند. ولایت، تجلی توحید ربوبی است و نازل شده حاکمیت خدا است.

وی افزود: نکته دیگر در مورد حکمرانی دینی این است که حاکمیت و فرماندهی خدا، پذیرفتنی است و تحمیلی نیست. موضوعی انتخابی است. کسی از این حکمرانی بهره می‌برد که خودش بخواهد. خداوند اراده نکرده حکمرانی را با قدرت خود پیاده کند.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، پذیرش حکمرانی دینی مستلزم درگیرشدن با همه حکمرانی‌های غیردینی است. اینجا است که تبری و بیزاری جستن از حکمرانی غیر خدا اهمیت پیدا می‌کند.

حکمرانی دینی، تعطیلی بردار نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حکمرانی دینی، تعطیلی بردار نیست. ممکن است بنا بر مصالحی، ولی خدا در پرده غیبت قرار بگیرد. اما حکمرانی نباید تعطیل شود. تعطیلی حکمرانی به معنای تعطیلی دین است.

وی افزود: از سوی دیگر، نباید از یاد ببریم که در نظام الهی، همه ارکان حکومت باید به ولایت منتهی شود. ولایت در نظام دینی به عنوان مرکز و قطب معرفی شده است.

حاجی صادقی در ادامه گفت: البته حکمرانی دینی، اقتضائاتی نیز دارد. در حکمرانی دینی، حکمرانی موظف است در کنار ارائه خدمات به مردم، آنها را هدایت کند. ضمن این که الزاماتی نیز در حکمرانی دینی وجود دارد که می‌بایست به درستی تبیین شود. هر جا ملتزم به حکمرانی دینی بودیم و ولایتمدار بودیم، موفق عمل کرده ایم.

مهمترین عرصه جهاد، جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش پایانی سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی، زنده و در حال پیشروی و اثرگذار است و به همین دلیل، دشمن دارد. از همین رو حافظ و نگهدارنده می‌خواهد. بسیج در همه سطوح خود، سنگرنشین دفاع از انقلاب است.

وی تاکید کرد: جهاد در زندگی مومن تعطیلی ندارد و عرصه‌های متفاوتی نیز دارد. اما از میان عرصه‌های مختلف جهاد، مهمترین آن جهاد تبیین است.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: اساتید ما در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، نقش پیامبرگونه و امام گونه دارند و باید با تبیین خود، به سنگرنشینان دفاع از انقلاب، انگیزه حضور بدهند. انقلاب ما فراز و نشیب داشته، اما توقف نداشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->