آخرین گروه پاکبانان شهرداری مشهد امشب (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) به نجف اشرف اعزام می‌شوند نایب‌رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: باید به امیدآفرینی در حوزه بانوان توجه شود بودجه بخش بانوان شهرداری مشهد در دوره ششم مدیریت شهری ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است تصویب طرح جامع گردشگری منطقه نمونه ملی گردشگری هفت‌حوض مشهد اعمال‌قانون ۲۹۳۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در میدان فلسطین، خیابان امام‌خمینی(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش هزینه‌های مدیریت شهری مشهد + فیلم هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۴۰ دستگاه تاکسی ون سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد به مرز مهران ترکیب جدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده شورای ششم شهر مشهد در سال چهارم آقاعزیز دیگر حوصله نعل‌بندی ندارد | داستان «عزیز ابراهیمی» آهنگر مشهدی پل امام‌رضا (ع)، زمینه‌ساز اجرایی‌شدن مترو مشهد-گلبهار تمهیدات جاده‌ای برای تسهیل تردد زائران اربعین تقدیر جمعی از تاکسیرانان مشهدی از شهردار مشهدمقدس سقوط مقنی درون چاه ۱۵ متری در یکی از روستا‌های اطراف مشهد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) گزارشی از اقدامات یک‌ساله کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس | احداث تقاطع غیرهم‌سطح مشهد-طرقبه‌شاندیز، معطل ورود استانداری درباره کوچه «منبر گِلی» یکی از فرعی‌های قدیمی محله سرشور مشهد| گُل‌گفته‌هایی از تاریخ «منبر گِلی» ترافیک سنگین در بولوارهای ملک‌آباد و امام‌خمینی‌(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) در صدوبیست‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا نرده‌های بی آرتی در خیابان طبرسی مشهد جمع آوری می شوند؟ اعمال‌قانون ۲۲۲۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تمهیدات جاده‌ای برای تسهیل تردد زائران اربعین

  • کد خبر: ۲۴۴۸۱۶
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
تمهیدات جاده‌ای برای تسهیل تردد زائران اربعین
جعفر شهامت - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی

در آستانه اربعین حسینی با هدف ارائه خدمات شایسته به زائران، در راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تمهیداتی در نظر گرفتیم تا بتوانیم به زوار در اربعین حسینی و همچنین دهه پایانی صفر خدمات شایسته‌ای ارائه بدهیم. برنامه‌ریزی‌های لازم در‌زمینه سفر‌های اربعین آغاز و اقداماتی از‌جمله بهسازی محور‌ها و پل‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های منتهی به مرز‌های عراق انجام شده است.

سرویس‌دهی اتوبوس‌ها را افزایش داده‌ایم و با ارزیابی ناوگان حمل‌ونقل و حجم سفر‌ها، در مجموع به ۱۱۰۰ ناوگان که بتواند هزار کیلومتر مسافت را طی کند، نیاز داریم که از این تعداد ۶۵۰ ناوگان برای این ایام و خدمت‌رسانی به زوار حسینی تأمین شده است. امسال ناوگان‌های خارجی از کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان به مساعدت حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام اربعین خواهند آمد و دست‌کم ۲۱۰ دستگاه اتوبوس در مرز دوغارون برای این مهم مساعدت خواهند کرد. 

شهروندان توجه داشته باشند در ایام اربعین، خارج از نرخ مصوب، با اتوبوس‌ها قراردادی نبندند. سعی کردیم امسال هزینه رفت‌و‌برگشت زائران در ایام اربعین عادلانه باشد و با توجه به کمبودی که در ناوگان جاده‌ای داریم، انگیزه‌ای برای راننده باشد که طی‌مسیر کند؛ بنابراین افزایش قیمت اتوبوس‌ها در این ایام، فقط به جهت تأمین بیشتر ناوگان است و ممکن است بین ناوگان خارجی و ایرانی تفاوت قیمت وجود داشته باشد. 

رانندگان ناوگان خارجی اعزامی از عراق و افغانستان برپایه هزینه تمام‌شده بر دینار و دلار، هزینه سفر را محاسبه می‌کنند؛ بنابراین افزایش هزینه دارند، اما کرایه رفت‌وبرگشت ناوگان ایرانی با محاسبه دوبرابری نسبت به دیگر‌ماه ها‌ی سال، محاسبه می‌شود. لازم‌به‌ذکر است کمیسیون شرکت‌های حمل‌ونقل در مبالغ دریافتی هیچ نفعی ندارد و تمام نفع برای مالک اتوبوس است. 

با توجه به هزینه‌های ناوگان و تعداد کم ناوگان اتوبوسی، باید کاری کنیم تا انگیزه رانندگان برای انجام تور‌های اتوبوسی افزایش یابد؛ چرا‌که هدف دولت این است که حداکثر امکانات را پای کار بیاورد. خط منظم مسافری مشهد-نجف با استفاده از ناوگان اتوبوسی و ون از یک ماه گذشته فعالیت خود را با دو سرویس در هفته آغاز کرده است. در مسیر مشهد به نجف به‌طور‌روزانه با استفاده از ناوگان اتوبوسی و ون امکان ارائه سرویس به زائران وجود دارد. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا اربعین حسینی در نظر داریم روزانه در مسیر مشهد به نجف از طریق مرز مهران تردد کنند. 

البته برخی زائران در هنگام برگشت از سفر‌های اربعین به‌علت خستگی و عجله موجب ایجاد مخاطرات جبران‌ناپذیری می‌شوند، به‌همین‌دلیل از زوار درخواست می‌کنیم پس از ورود به کشور، ساعاتی در مرز‌ها استراحت کنند تا در جاده‌ها با اختلال مواجه نشوند؛ ایمنی تردد بسیار حائز‌اهمیت است. امید است با هماهنگی بیشتری در‌راستای تسهیل در ورود زوار به کشور تلاش و جمعیت زوار در هنگام اربعین حسینی در مرز کنترل شود تا برای خدمات‌رسانی بتوانیم در خدمت زوار باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->